JegErKu Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Hei! Jeg har bestillt kjøkkenet under fra Epoq (light green) til en 2-roms leilighet (ja, jeg er kanskje litt koko?), i tillegg har jeg bestillt en-stavs eikeparkett som er ganske grå (Boen eik grey harmony). Jeg prøver nå å finne en farge til veggene og sliter litt. Jeg tenker en gråtone med noe blått i seg, og kan se for meg at den kan være litt mørk. Har sett på industriell grå fra Jotun, men er redd den er for mørk. Noen som kan hjelpe meg? Hva vil passe godt til dette kjøkkenet og parketten? Jeg skal ha marmor benkeplate på kjøkkenet. NB Åpen kjøkkenløsning. 1
maipai Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Modig! Hva med lady sin tåkedis? Den syns jeg er kjempefin! Men mulig litt mørk, den og. 1
dillyduzit Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Hvor mye lys er det? Naturlig eller falskt (lamper) Har du relativt store vinduer vil ikke industriellgrå bli så veldig mørk, men på nattestid vil det bli en annen sak. Nøytral har ikke like mye blått i seg, men tilgjengeld vil den virke litt blåaktig i fargen. Finner du en som kan å blande maling, er det heller ikke vanskelig å velge seg ut en fin gråfarge, og få personen til å tilsette litt blått i brekkingen. Da er det snakk om presisjon, så her gjelder det å finne en som virkelig kan sakene sine. Har du tilgang på bil, ville jeg definitivt dratt på Malerstua på Tanum, de sitter med god kompetanse og vet hva de holder på med. (Ren malingsbutikk altså) 1
onyx Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Jeg ville nok brukket gråfargen mot grønt heller enn blått, for å ta opp tonene fra kjøkkenet. En mørkere grågrønn tror jeg ville blitt flott både til kjøkken og gulv. 1
JegErKu Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2017 Tusen takk for hjelp og gode svar folkens! 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 Gråfarger er lumske greier, de forandrer seg veldig på vegg avhengig av lysforhold og annen fargepåvirkning. Jeg hadde spandert noen prøvebokser og malt litt på veggen. Anonymkode: cbeeb...46f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 Grått er fint. Men hva med brunt? Det kaaan være fint til kjøkkeninnredningen hvert fall Anonymkode: b74af...2ee
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Tror forresten at jeg hadde valgt å dele veggen her, en farge bak kjøkkeninnredningen eller en kul tapet, og malt resten i en nøytral tone Anonymkode: b74af...2ee 1
Hoppelopp Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 Vi har tåkedis fra Jotun på kjøkkenet vårt som har mintgrønne fliser og det er en nydelig farge som virkelig får frem grønnfargen! 😊 Vanskelig å hjelpe over nett, men anbefaler å få med noen fargeprøver for å teste på veggen! Og som sagt tidligere i tråden er jo lyskilder osv viktig å ta i betraktning 👍🏼 lykke til! 1
FantasDick Skrevet 14. januar 2017 #10 Skrevet 14. januar 2017 Jeg ville valgt en lysere grå enn industriell grå, som står til både marmoren og parketten hvis mulig. Vi har Ikea Kallarp i grønn, den er litt mørkere enn ditt kjøkken og San Marco Marco Polo silver - helt nydelig i alle lys. Den blir kanskje litt mye til marmoren, da. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Skrevet 14. januar 2017 Har du bestilt et kjøkken i den fargen uten å ha en plan for veggene så har du etter min mening ikke brukt hodet i det hele tatt. Folk altså! Anonymkode: 2ba2c...7f7 1
kokkos Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 Syns både kjøkkenet og gulvet ser nydelig ut!! Har ingen tips om farger selv, men kanskje høre med jotun Lady på facebook? Tror de har en ganske aktiv slags svartjeneste der hvis man har spørsmål om farger.
JegErKu Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #13 Skrevet 15. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du bestilt et kjøkken i den fargen uten å ha en plan for veggene så har du etter min mening ikke brukt hodet i det hele tatt. Folk altså! Anonymkode: 2ba2c...7f7 Haha, hva er det her for noe? Litt enklere å endre veggfarge enn kjøkkeninnredning. Jeg får følelsen av at du har mange uvenner her i livet. Folk altså! 1
JegErKu Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2017 4 minutter siden, kokkos skrev: Syns både kjøkkenet og gulvet ser nydelig ut!! Har ingen tips om farger selv, men kanskje høre med jotun Lady på facebook? Tror de har en ganske aktiv slags svartjeneste der hvis man har spørsmål om farger. Takk for tips. Jeg har også sett på de andre tipsene her, og har sett på en gråfarge fra jotun med 45 % metning og 2 % grønn, skal prøvemale den i morgen og er veldig spent. Man ser ikke så lett at det er grønt i den, men den vil få et svakt grønnskjær. Takk for alle konstrutive tips 1
Joia Skrevet 15. januar 2017 #15 Skrevet 15. januar 2017 Hent frem fargehjulet og finn komplimentær farger. Jeg hadde syntes du burde velge en lys men varm og nøytral veggfarge. Noe i beige krem varianten. Ikke for gul, ellers kræsjer det. Hvit/gråaktg går ann også. Siste nok det tryggeste mtp videresalg osv. hva med kontrast kraftig rødfarge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå