Gå til innhold

Dere med hund, barn og hage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får hunden gå på do i hagen? Er ikke det ekkelt med tanke på barnet? Hvordan får man hunden til IKKE å gå på do i hagen?

Anonymkode: 0c490...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får hunden gå på do i hagen? Er ikke det ekkelt med tanke på barnet? Hvordan får man hunden til IKKE å gå på do i hagen?

Jeg har hund, barn men ikke hage. For å unngå at hunden gjør fra seg i hagen går du tur tre ganger daglig og sender ikke hunden ut i hagen før den har være på tur.

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, kvinneguide skrev:

Jeg har hund, barn men ikke hage. For å unngå at hunden gjør fra seg i hagen går du tur tre ganger daglig og sender ikke hunden ut i hagen før den har være på tur.

Noen hunder gjør ting i hagen, likevel... 

• Liker 2
Skrevet

Vi går tur med hunden tre ganger om dagen, utenfor hagen, har alltid gjort det så den har aldri blitt lært opp til at det er ok å gå på do i hagen. Når den må på do så ber den om tur selv om vi er ute. 

Om hunden først er lært opp til at er ok å bæsje i hagen må man kanskje til med full hustrening igjen. Mange små turer og full kontroll på den en stund. 

Anonymkode: 46dab...58a

Skrevet

Min gamle hund var trent opp fra den var liten til å gå inn i skogen rett ved hagen. Det var privat så om folk tråkket der var ikke vårt problem :P men det var aldri fare for å tråkke i noe i hagen. 

Anonymkode: bb43a...11d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker vel i grunn like mye på nr 1 som på nr 2 :P Er det mulig å unngå at hunden tisser i hagen? TS

Skrevet

Vi lærte opp hunden vår fra den var valp at den har sin egen plass i hagen der den kan gjøre fra seg. Dette er da på en plass på plenen som man normalt sett ikke bruker. Nå er hunden 8 år og har aldri gjort fra seg på en annen plass i hagen. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har todelt hage, en til hunden og en til oss. Vår del er han selvfølgelig velkommen på, men får ikke tisse eller bæsje. 

Anonymkode: 7aa1a...238

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker vel i grunn like mye på nr 1 som på nr 2 :P Er det mulig å unngå at hunden tisser i hagen? TS

Vår tisse kun om en annen hund har tisset der, da er han vanskelig å stoppe. Hans hage måvite. Ellers verken 1 eller 2 i hagen. Så det er mulig.

Anonymkode: 46dab...58a

Skrevet

Hvordan ekkelt med tanke på barna? Da jeg liten bæsjet hunden bare i en bestemt del av hagen, og foreldrene mine plukket det vekk ganske ofte. Jeg har vokst opp på bygda, så jeg greier ikke helt å se problemet med at det er litt tiss eller bæsjerester på gresstråene, for det er det jo overalt uansett. Selv midt i Oslo kommer det jo dyr på natta og skvetter overalt, og fugler bæsjer hele døgnet osv. Når man går inn tar man jo av seg skoene, eller vasker beina dersom man har løpt barbeint. 

Anonymkode: 90d5b...1e7

• Liker 7
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at katter, samt ville dyr som streifer gjennom hagen din pisser i hagen din, ja? Gud bedre...

Anonymkode: 8fedd...daf

• Liker 4
Skrevet

Er nok ikke til å unngå at hunden kan tisse i hagen, men helt hysterisk kan man heller ikke være syns jeg. Skal ungen løpe barbeint så vil h*n uansett få mye rart under beina :P å tiss blir "skyld bort" ved neste regnskur uansett. 

Anonymkode: bb43a...11d

Skrevet

Hva gjør du når barna leker i sandkasser i barnehagen? på lekeplassen? Leker ute i skogen? Dyr bæsjer og tisser overalt, til og med mennesker gjør det. Så at det skjer i hagen ser jeg  ikke på som noe katastrofe.

Anonymkode: 0fd81...8b9

• Liker 3
Skrevet

Gamle hunden min gikk på do i hagen første plassen jeg leide. Huseieren på plass nr to ønsker ikke dette så jeg passet på at vi gikk raskt forbi hagen og bort i en liten skog like ved. Den skjønte overraskende fort at hagen var no-go selv om den var en voksen hund. Det er absolutt mulig! 

Jeg fikk dog kjeft hver gang en av kattene i nabolaget gikk på do i hagen til huseieren da. Det var jo tydeligvis mitt problem 🙄

• Liker 1
Skrevet

Er det rart barn er allergiske mot alt idag? Er visst livsfarlig at barn sitter på en gressflekk hvor en hund har tisset tidligere. Gjett hva - det er avføring, tiss og bakterier OVERALT. Hunden min tisser og bæsjer i hagen, jeg plukker opp så klart. Plenen er fin og tørr den.

Anonymkode: 16bbd...d52

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke gjort noe spesielt for å få det sånn, men vår hund tisser og bæsjer ikke når hun er i hagen. Om kvelden får hun tisseturer utenfor, men da gjør hun det som regel under en bestemt busk. Når vi er i hagen sammen med henne (kan være i flere timer) vil hun heller ikke tisse. Hun liker ikke å bæsje i nærheten av der vi bor, så det er ikke noe problem med hundbæsj i hagen vår. Det eneste er nabohunder som stikker av og gjør fra seg i hagen, for eierne plukker det ikke opp...

Anonymkode: 8be2b...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...