Gå til innhold

Forslag til dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal i dåp hos noen venner om noen uker. Men vi står fast i hva vi skal kjøpe i gave. Vi har spurt dem, men ikke noen ønsker eller noe spesielt de trenger. Har dere noen forslag? 

Anonymkode: 49241...411

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... Vi ønsket oss ullklær, sengeslange, tilbehør til stokke stol, lekekiste i tre (gjerne med inngravert navn), gavekort hos fotograf, bøker (sangbøker, eventyr, rim og regler), Cd med barnesanger, Gyngehest, støpesett til hånd og fot, skinntøfler til seinere... Her var noen forslag hvertfall :)

Skrevet

Vet ikke hvilken pris dere tenker å legge dere på? 

Men hva med en Fjellreven sekk, eller en bok med eventyrene til Asbjørnsen og Moe? En fin kniv eller sølje til bunad? Ellers syns jeg å gi et epletre, med forutsetning at de har plass i hagen, er en koselig gave. Men dette er jo ikke gunstig på denne årstiden da. 

Anonymkode: 3e2b0...6a3

Gjest Margit Spat
Skrevet

Bergans-sekk til barnehagebruk, eventyrbøker (de store hvite, se lenke høyere opp her for eksempel), barnepledd fra Rørostweed, barnebestikk, barneservise, pluss de «vanlige» tingene som f.eks barnesmykker. 

Skrevet
1 time siden, Sukrin skrev:

Skulle foreslår akkurat det samme. Solide eventyrbøker man kan ha glede av i mange år syns jeg er en slager uansett! 

Ellers anbefaler jeg:

Denne eller denne

Men noe jeg syns er virkelig koselig er denne her. Finnes i flere farger. Vi har den selv og jeg tror det blir utrolig koselig å se tilbake på etter hvert! Vi har hatt det mye moro med denne og man blir litt mer kjent med sitt eget barn. 

Anonymkode: f93ed...f94

Skrevet

Vi har satt veldig stor pris på barnebestikk i stål og sånn sett med kopp, fat og skål. Alle ungene bruker sine skåler daglig enda, og eldstemann er 6 år nå. Ellers er fine bøker helt topp, men også barnehagesekk, termos og smykker (hvis det er jente) er fint. 

Anonymkode: d63a7...e47

Skrevet
12 timer siden, BlondieKeiko skrev:

Vel... Vi ønsket oss ullklær, sengeslange, tilbehør til stokke stol, lekekiste i tre (gjerne med inngravert navn), gavekort hos fotograf, bøker (sangbøker, eventyr, rim og regler), Cd med barnesanger, Gyngehest, støpesett til hånd og fot, skinntøfler til seinere... Her var noen forslag hvertfall :)

Håper inderlig ikke dere hadde ønskeliste i forbindelse dåpen, men at dette var det dere sa til de som måtte spørre. 

Anonymkode: 6df28...7f0

Skrevet

Kniv, gaffel og skje i sølv med inngravert navn og dåpsdato. Sølv kopp med samme gravering. Eventuelt bare en skje i sølv som er gravert. Sølv til dåp er tradisjon. Smykke med hjerte i gull. Barnesmykke i emalje. Barneservise. 

Anonymkode: 20036...56a

Skrevet
På 13.1.2017 den 9.51, AnonymBruker skrev:

Håper inderlig ikke dere hadde ønskeliste i forbindelse dåpen, men at dette var det dere sa til de som måtte spørre. 

Anonymkode: 6df28...7f0

Haha ja, dårlig formulert av meg. De som spurte om tips og forslag til gave sa vi dette til. Vi sa vel en del annet også, og la oss bevisst på ulike prisnivå, slik at man kunne gi etter hva en hadde mulighet til. Sa også at vi ikke trengte gaver, men aller helst kun ønsket at folk skulle komme :) Så satte ikke opp noen ønskeliste som vi gav ut ;)

Skrevet

Spør etter en av smokkene til babyen,og få den forsølvet☺

Skrevet

Skal det være noe som dåpsbarnet kan ha lenge? Eller skal det være noe som foreldrene føler barnet har bruk for her og nå?

Jeg har ett smykke jeg fikk da jeg ble døpt. Det er faktisk det eneste jeg har fra jeg ble døpt. Og jeg er veldig glad i det smykket mitt.

Hvis et smykke i sølv og emalje kunne være noe så ta en titt hos Embla og hos OPRO

Begge to har en egen barneserie, men barnesmykkene passer like fint til voksne :)

Anonymkode: c32f8...d72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...