Gå til innhold

Dere som er instruktør på treningssenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere ikke slitne av å trene så mye? Jeg mener, noen av instruktørene der jeg trener har alt fra 1-4 gruppetimer på én og samme dag. I tillegg regner jeg med de har egne treningsøkter utenfor jobb i løpet av uka? Det blir jo mye til sammen. I tillegg må de jo bruke energi på å motivere andre og slike ting, samtidig som de gjør øvelsen selv under gruppetimen de leder. 

Spør fordi jeg kunne tenkt meg å ta kurs for å bli instruktør, men aner ikke hvordan jeg skal få det til å gå opp i hverdagen med tanke på hvor mye energi jeg har til rådighet. 

Anonymkode: 1d86a...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sier at de ikke gir "alt" i alle øktene, noe som er lurt. Det trenger ikke vises særlig godt heller, ta feks spinningtimer. Der ser jo ingen andre hvilken styrke instruktøren har på sykkelen. 

• Liker 1
Skrevet

I tillegg avler energi energi. Så er du mye i aktivitet vil du ha et høyere energilager. 

Om det skulle vært et veldig stort problem må du utelukke andre yrkesgrupper også. Snekkere, steinleggere, lagermedarbeidere osv har yrker der de er mye i aktivitet iløpet av arbeidsdagen, mange av de har også overskudd til en treningsøkt på ettermiddagen. Du har også yrkesgrupper som sykler på jobb, som vektere, flere av de trener også på ettermiddagene. 

Tror ikke det er sånn at en spinninginstruktør tar en løpeøkt på mølla etter å ha holdt 1 eller flere timer. Kanskje en styrkeøkt, noe som tar energi på en annen måte igjen. 

Jeg vet ikke, kan svare bedre når samboeren begynner å holde timer i tillegg til å være PT. Han kan fint finne på å ha to styrkeøkter og en kardioøkt på en dag (før han møtte meg, jeg vil nemlig at han skal være hjemme innimellom 😜). Så så lenge du vet hva du driver med klarer kroppen fin flere økter i løpet av dagen.

• Liker 1
Skrevet

Det er forsåvidt ikke alle timer man er aktive gjennom hele timen heller- især i styrketimene, ofte viser man en øvelse en gang eller to, og så teller man gjennom og er litt med før man teller igjened and so on. Tror det går helt fint å justere slikt på en måte som ikke gjør at man sliter seg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...