Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg trenger å fornye en del produkter innen hår, hud og sminke. 

Hår:

Jeg har helt stritt hår. 100% naturlig, aldri farget eller stripet. Men, det er så elektrisk!!! Jeg blir gal.. jeg har også mistet mye hår, som nå skal vokse ut igjen, og alle de små håra står rett opp, samme hvor mye hårspray, paste eller hva jeg prøver. Jeg har klippet lob, og ikke brukt balsam på over et år sikkert. Frisøren min har vært enig i at jeg ikke trenger balsam. Elektrisk har det alltid vært, om jeg har brukt balsam eller ikke, men ekstra ille på vinteren. Jeg bruker i dag define sin volum Shampo, og føler den gjør nytten, men føler håret må vaskes annen hverdag, ellers blir det fort fett. Kan selvsagt være sammenheng med at jeg bruker mye for å få lagt ned håret...  Så, noen tips til å få enklere hårdag?

Sminke:

Det jeg bruker av sminke er hovedsakelig maskara hver dag, øyeskygge og lipstick i periodevis. Jeg føler ikke at jeg trenger foundation og alt det der.  Estee lauder sumptuous bold volume lifting maskara har vært en favoritt lenge, men den er dyr. Så jeg prøvde loreal volume million lashes i stedet forrige gang jeg handlet ny, men den har ikke imponert meg altså, kjøper ikke den flere ganger. Tips til billig og bra, eller skal jeg holde meg til estee? 

Av øyenskygger har jeg fire basic bruntoner fra Mac som fungerer og sitter hele dagen. Men det blir den samme looken hver gang. Forslag til en palett med litt farger? Har mørkeblå øyne og brunt hår. 

På leppene foretrekker jeg nude farger. Problemet er at ingen av de jeg har varer særlig lenge. Føler fargen er borte før jeg kommer frem til jobb omtrent, om ikke så etter første kaffekopp. Fargene jeg har er IsaDora 50 naked (twist-up matt lips satin soft feel), IsaDora lipstick 15 Heather, Kicks lipstick Indian Rose, så har jeg en fra Mac som er knall rød, men den der for mye til jobb. Tips til en som er matt i nude farge, som holder lenge?

Det er kun maskara som skiftes med jevne mellomrom, alt det andre begynner å bli gammelt. 

Så har jeg mye kviser på haken og generelt rundt munnen. Bruker vichy idealia serien, og er fin ellers i ansiktet. Men vet ikke hva som gjør at jeg får så mye kviser rundt munnen. Finnes den noen masker eller noe jeg kan teste? Eller kan det ha med kosthold å gjøre? 

Takker så meget for at du gidder lese og komme med tips 😊

Anonymkode: d6048...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å bytte shampoo til en fuktighetsgivende shampoo dersom du sliter med elektrisk hår. Selv er jeg veldig fornøyd med denne shampooen fra Pureology :) I tillegg pleier jeg å bruke denne håroljen fra Redken på vinterstid for å tilføre ekstra fuktighet dersom nødvendig. Påfører den gjerne etter at jeg har tørket og rettet ut håret.

Skrevet
2 minutter siden, Clarity skrev:

Anbefaler deg å bytte shampoo til en fuktighetsgivende shampoo dersom du sliter med elektrisk hår. Selv er jeg veldig fornøyd med denne shampooen fra Pureology :) I tillegg pleier jeg å bruke denne håroljen fra Redken på vinterstid for å tilføre ekstra fuktighet dersom nødvendig. Påfører den gjerne etter at jeg har tørket og rettet ut håret.

Takk for tips, skal se på de ☺

bruker du oljen i hele håret, eller kun lengdene?

Jeg bruker faktisk rettetang et par ganger i uka for å få tuppene til å ligge fint, eller rette ut vist jeg har merke etter hårstrikker. Men den er sikkert 7 år gammel, billig babyliss tang.

Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, skal se på de ☺

bruker du oljen i hele håret, eller kun lengdene?

Jeg bruker faktisk rettetang et par ganger i uka for å få tuppene til å ligge fint, eller rette ut vist jeg har merke etter hårstrikker. Men den er sikkert 7 år gammel, billig babyliss tang.

Ts

Jeg påfører kun oljen i lengdene, ikke på toppen, da jeg liker å ha litt volum i håret :)

Skrevet
10 minutter siden, Clarity skrev:

Jeg påfører kun oljen i lengdene, ikke på toppen, da jeg liker å ha litt volum i håret :)

Ja, volum liker jeg også, det gjør noe med helheten. Men jeg får ikke lagt ned alle "flyawaysa", hårspray hjelper ikke, tynger bare ned volumet..

Skrevet

Enig med rådet om fuktighetsgivende sjampo + olje. Finnes mange gode, og jeg ville definitivt ikke kjøpt det dyreste der ute, men gjerne en fra frisøren som ikke er full av fyllstoffer og tull i tillegg.

Ang. mascara så brukte jeg kun Maybelline i flere år før jeg fikk meg vippe-extensions. Hadde prøvd omrent alt før de, både billig og dyrt, og ingenting blir bedre enn disse. Spesielt false lash effect eller noe i den duren.

Sjekk ut tutorials på youtube angående sminke, du kan jo søke opp "neutral tones makeup" eller lignende, og se hva du finner.

Når det kommer til leppestift, og du sier du vil ha matt, så ville jeg kanskje gått for en liquid lipstick. Det finnes mange der ute, så ta deg en tur og test ut litt farger. Pass på at du får en matt formula og ikke noe glossy med fukt, det vil ikke sitte noe særlig. Anastasia har liquid lipsticks pluss en haug av andre både online og i butikker.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Maybelline maskara - de fleste jeg har prøvd (unntatt den rosa og grønne "orginalen") har vært supre. Og funker veldig fint på vipper som mine - de står nedover og ikke oppover med mindre jeg bruker vippetang og en fantastisk maskara. Har hørt gode ting om "the rocket" fra Maybeline for sånne vipper, og har kjøpt den så den skal ligge klar til jeg er ferdig med Covergirl maskaraen jeg bruker nå. 

De nye matte lipstick/glossene fra L'oreal er supre og har et par fine nude nyanser, men jeg vet ikke om de er i Norge enda. Men dersom de kommer vil jeg anbefale dem - sitter lenge, tørker ikke helt (men ser nesten helt matt ut) og kjennes gode på leppene. Har også hørt veldig mye bra om NARS sine velvet lipgloss/stick/tint (whatever, jeg har sluttet å skjønne hvilket kategori man skal bruke på disse typene :fnise:) de er visst i samme stil.

Kviser på haka er vel typisk - mener å ha hørt at det til dels er hormonelt betinget  hvor kvisene dukker opp. Men Salisylsyre, eller BHA, skal være fint mot uren hud, så du kan se etter produkter med det. Jeg likte veldig godt den nye leiremaskeserien fra L'oreal, og masker som eksfolierer huden kan jo også hjelpe. REN sin glycolic mask synes jeg er mild og fin, ellers så bruker jeg Glow pads fra Pixi (kjøpes på nettet) og er superfornøyd. Har du tenkt på om du kanskje har hendene mye i ansiktet, og særlig rundt munnen? 

Anonymkode: ecab8...cb2

• 2 uker senere...
Skrevet
På 1/12/2017 den 21.39, Prestekragen skrev:

Enig med rådet om fuktighetsgivende sjampo + olje. Finnes mange gode, og jeg ville definitivt ikke kjøpt det dyreste der ute, men gjerne en fra frisøren som ikke er full av fyllstoffer og tull i tillegg.

Ang. mascara så brukte jeg kun Maybelline i flere år før jeg fikk meg vippe-extensions. Hadde prøvd omrent alt før de, både billig og dyrt, og ingenting blir bedre enn disse. Spesielt false lash effect eller noe i den duren.

Sjekk ut tutorials på youtube angående sminke, du kan jo søke opp "neutral tones makeup" eller lignende, og se hva du finner.

Når det kommer til leppestift, og du sier du vil ha matt, så ville jeg kanskje gått for en liquid lipstick. Det finnes mange der ute, så ta deg en tur og test ut litt farger. Pass på at du får en matt formula og ikke noe glossy med fukt, det vil ikke sitte noe særlig. Anastasia har liquid lipsticks pluss en haug av andre både online og i butikker.

Så maybelline er faktisk bra de også? Har egentlig ikke så mye erfaring med de, lenge lenge siden jeg har brukt en. 

tutorials på youtube finnes de jo mye av, men har ikke funnet noen som har like trekk og farger som meg, så synes ofte at det jeg finner på youtube ikke vil passe meg. De er jo alltid så pene disse jentene som legger ut slike videoer, så føler det vil se ut som jeg prøver for hardt vist jeg skal gjøre som de jentene der.. heh

På 1/13/2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Enig med Maybelline maskara - de fleste jeg har prøvd (unntatt den rosa og grønne "orginalen") har vært supre. Og funker veldig fint på vipper som mine - de står nedover og ikke oppover med mindre jeg bruker vippetang og en fantastisk maskara. Har hørt gode ting om "the rocket" fra Maybeline for sånne vipper, og har kjøpt den så den skal ligge klar til jeg er ferdig med Covergirl maskaraen jeg bruker nå. 

De nye matte lipstick/glossene fra L'oreal er supre og har et par fine nude nyanser, men jeg vet ikke om de er i Norge enda. Men dersom de kommer vil jeg anbefale dem - sitter lenge, tørker ikke helt (men ser nesten helt matt ut) og kjennes gode på leppene. Har også hørt veldig mye bra om NARS sine velvet lipgloss/stick/tint (whatever, jeg har sluttet å skjønne hvilket kategori man skal bruke på disse typene :fnise:) de er visst i samme stil.

Kviser på haka er vel typisk - mener å ha hørt at det til dels er hormonelt betinget  hvor kvisene dukker opp. Men Salisylsyre, eller BHA, skal være fint mot uren hud, så du kan se etter produkter med det. Jeg likte veldig godt den nye leiremaskeserien fra L'oreal, og masker som eksfolierer huden kan jo også hjelpe. REN sin glycolic mask synes jeg er mild og fin, ellers så bruker jeg Glow pads fra Pixi (kjøpes på nettet) og er superfornøyd. Har du tenkt på om du kanskje har hendene mye i ansiktet, og særlig rundt munnen? 

Anonymkode: ecab8...cb2

Jeg har en stick fra loreal, men synes den lukter mye kjemikalier og den sitter ikke så lenge.. 

Jeg har ikke tenkt over det før, men når du sier det så har jeg kanskje hendene mye til ansiktet.. hmm. Skal sjekke ut maskene fu nevner. Det bruker jeg alt for sjeldent. 

-----
Uhm.. Jeg glemte at jeg hadde startet denne tråden. Beklager! Tusen takk for at dere tar dere tid! 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...