Gå til innhold

Fra Loette til Almina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bare lurer på om det er noen andre som har byttet fra Loette 28 til Almina 28 nå? Gikk innom apoteket i dag, og ble anbefalt det, så jeg sa ja. Har bare noen spørsmål angående det som jeg håper noen kan svare på! :) Jeg går nå på de hvite pillene (sukkerpiller blir det vel kalt) på Loette 28-brettet og skal avslutte med det på tirsdag før jeg da skal over til Almina 28. Problemet er at på Almina-brettet står det "man, tir, ons, tor" osv over pillene, så dette blir kluss for meg om jeg skal ta pillen som det står "man" over på en tirsdag. Det jeg lurer på er om jeg da kan ta "man" pillen på en mandag, altså avslutte mensen en dag tidligere for å få det til å stemme med resten av brettet?

Takk for svar! :) 

Anonymkode: ea0fe...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Anonymkode: ea0fe...873

Skrevet

Ja, det kan du. :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk også denne anbefalt. Var innom apoteket i dag og hun i kassa bablet i vei om at den ikke kostet noe, og at de over 20 måtte betale 134 kr for Loette. Så jeg sa ja til å bytte. Fyller 20 neste måned, så vet ikke om det har noe med at hun ville at jeg skulle bytte? Har tidligere betalt 1 kr for loette nemlig. Gjelder dette deg også eller er du over 20?

Anonymkode: 2def9...1a0

Skrevet (endret)

Jeg begynte på den dagen jeg var på, også er det noen ledige tabletter først på uke 1 som jeg må ta før bretter er tomt (dvs før jeg kan starte på sukkerpillene/kaste brettet og ta en uke fri) :P syns det var litt teit brett egentlig 😝

Endret av Alenia
Skrevet

Enig i at brettet er upraktisk! 

Jeg fikk også disse anbefalt da de er billigere enn Loette men innholdsmessig like. Etter en måned merker jeg ingen forskjell 😉

Anonymkode: 245a0...339

Skrevet

Hvis apoteket (utenom legen)  tilbyr noe annet ved henting av resepter er alminnelig helt 100% identiske med loette. Bare å fortsette som før. Nye bivirkninger vil da være placebo. 

Hvilken dag er jo bare noe som står på brettet... 😄 hvis du blir veldig forvirret kan du bare starte med første onsdagspille, fortsette til slutten av brettet, og så avslutte med mandag og tirsdag. 

Anonymkode: fed7a...9a2

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei, fikk almina idag istedet for Loette. Når jeg var ute i bilen så jeg at det sto: 1 tablett 2 ganger daglig = Loette. Men forstår ikke hvorfor jeg skal ta 2 p-piller på en dag, dette må vell være en feil?

Anonymkode: 59569...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...