AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Siden en styrketreningsøkt i forgårs har jeg plutselig fått en masse "knekking" på venstre side av kroppen når jeg går, med påfølgende kekkelyder. Det er ikke vondt, bare veldig ekkelt og litt ubehagelig, og det føles akkurat som om noe ikke er helt "på plass". Greier ikke å lokalisere knekkingen helt, men føler det er flere steder fra nedre del av ryggen og nedover til kneet. Mistenker at dette må skyldes styrketreningen og da spesielt en øvelse for rumpe/lår, der jeg støtter meg mot en benkeplate mens jeg løfter ene foten bak og opp, hvis noen skjønner. Er det noen som har hatt noe lignende? Hva kan være grunnen til dette og hvordan blir jeg kvitt det?! Anonymkode: 2d333...314
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Høres ut som normal knekking i muskler/sener. Små luftbobler som slipes ut/stenges inn i fester (forskere er litt usikre på om det er ut eller inn). Typisk knekkelyd når man løsner opp låsninger. Men det er vel bare litt stramme muskler i ditt tilfelle. Ikke farlig. Du får nok mer av dette etterhvert som du blir stivere i hele kroppen. Anonymkode: dc466...5dd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som normal knekking i muskler/sener. Små luftbobler som slipes ut/stenges inn i fester (forskere er litt usikre på om det er ut eller inn). Typisk knekkelyd når man løsner opp låsninger. Men det er vel bare litt stramme muskler i ditt tilfelle. Ikke farlig. Du får nok mer av dette etterhvert som du blir stivere i hele kroppen. Anonymkode: dc466...5dd Jeg håper virkelig ikke dette er en "normal" tilstand, ettersom det er utrolig ekkelt. Det er ganske høye lyder og det merkes godt at noe skjer inni kroppen når jeg går. Det er også som sagt bare på den ene siden, og det virker som det er flere steder på hele venstresiden (fra nedre del av ryggen og ned). Vær så snill å ikke si at dette kommer til å vare og at jeg må høre på disse lydene resten av livet??! Anonymkode: 2d333...314
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Vær nøye med uttøying, og ikke ta i for hardt på trening. Gå til legen om det ikke går over, be evt om henvisning til fysioterapeut. Anonymkode: 8f4f0...8e9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper virkelig ikke dette er en "normal" tilstand, ettersom det er utrolig ekkelt. Det er ganske høye lyder og det merkes godt at noe skjer inni kroppen når jeg går. Det er også som sagt bare på den ene siden, og det virker som det er flere steder på hele venstresiden (fra nedre del av ryggen og ned). Vær så snill å ikke si at dette kommer til å vare og at jeg må høre på disse lydene resten av livet??! Anonymkode: 2d333...314 Ikke unormalt at en kropp kommer med knekkelyder. Spesielt langs ryggraden og i nakke. Ofte utover i ribbein også. Høres ut som du har belastet feil og stramma opp den ene siden for mye. Du blir vant til lyden. Etter hvert lærer du deg å like den fordi du kjenner at spenninger løsner så jeg er helt enig med innlegget over her at du må tøye godt ut. Du burde også sjekke teknikk og skjevheter hos deg selv siden du nå kjenner på skjevheten din. Normalt å være skjev og det kan være greit å kjenne til skjevheter for å ta hensyn til dette under trening. Anonymkode: dc466...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå