Gå til innhold

Hodepine

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei Cille.

Jeg er plaget av hodepine (har aldri vært det tidligere) og vond nakke. Har hatt en konstant hodepine lokalisert i hovedpart på venstre side bak øyet siden september.

Var ho legen for n'te gang på torsdag for å gå i gjennom de to MR-scanene jeg hadde for ca to uker siden.

Fikk vite at jeg er for rett i nakken og at jeg har en slitasje som ikke skal være hos en 24-åring.

Så hva gjør jeg nå? Jeg jobber dobbelt, og står på. Er lærer så snart er det juleferie. Har hatt en runde med fysioterapi, men til ingen nytte. Nå til mandag skal jeg ha min første time til manuell terapi. Dette er fysioterapauter som har hatt en videreutdanning på to år. Litt hardere form for behandlig tror jeg.

Begynner å bli skikkelig lei disse plagene. Har det jo hver dag og synes det er skremmende at jeg kan si at jeg er vant med smertene. Har på en måte innsett at jeg kanskje må leve med dem en god stund framover...

Uansett, du får ha lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har hatt mye hodepine de siste ukene pga mye jobbing og eksamensstress. Når jeg stresser eller anspenner meg låser det seg i ryggen mellom skulderbladene og jeg ender opp med muskelknuter rundt skulderbladene og oppover i nakken. Det er veldig vondt! :-(

Jeg regner iallefall med at det er derfor jeg har hodepine nå for det er sjelden jeg har det ellers... Gleder meg til fredag for da er jeg ferdig med eksamen og har fri resten av jula! Da er det bare julestresset igjen :ler:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spørsmålene var nok ikke myntet på meg, men jeg svarer likevel.

Jeg drikker mye vann og har et sunt kosthold. Jeg har en medfødt sykdom i venstre øye, kalt grå stær (ja, vet at det bare er gamle mennesker med denne defekten...og jeg da).

Har spurt legen om det kan ha noe med saken å gjøre, men han mener det ikke har det ettersom det er medfødt...

Har begynt å spekulere om det kan ha noe med kaffe å gjøre, men legen benekkter dette. Kaffe skal nemlig ha motsatt virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sjelden hodepine, men den kan komme i helgene... (Neida, ikke pga. festing for jeg er sjelden på fest og drikker svært lite alkohol).Tror det er "kaffeabstinens" som gjør det for på ukedagene drikker jeg mye kaffe på jobb, men i helgene gidder jeg ikke lage kaffe bare til meg selv. Ekkel sak, kommer lørdag ettermiddag og fortsetter til søndag kveld.

Ellers kan stramme nakkemuskler gi skikkelig spenningshodepine, og har du trøbbel med bihulene etter en forkjølelse så kan det også bli :sinnatagg: vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...