Wolfmoon Skrevet 12. januar 2017 #21 Skrevet 12. januar 2017 Jeg foretrekker Tine, ganske enkelt fordi de har henteplikt, og jeg ønsker at det skal være mulighet for melkebruk over hele landet. 2
Clarity Skrevet 12. januar 2017 #22 Skrevet 12. januar 2017 Smaksmessig merker jeg egentlig ikke den store forskjellen mellom Q og Tine, derfor er det egentlig helt tilfeldig hvilken melk jeg handler når jeg er på butikken. Bytter litt på. Når det gjelder sjokolademelk er Q uten tvil best
Aamu Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #23 Skrevet 13. januar 2017 7 timer siden, Wolfmoon skrev: Jeg foretrekker Tine, ganske enkelt fordi de har henteplikt, og jeg ønsker at det skal være mulighet for melkebruk over hele landet. Jeg tenkte på smaken, da.
Aamu Skrevet 13. januar 2017 Forfatter #24 Skrevet 13. januar 2017 9 timer siden, Sorbus skrev: Tine. Liker ikke monopol, og syntes q-meieriene burde får en sjanse. Men så leste jeg at Q bruker en dansk transportør og at de ikke henter melk hos produsenter som bot ukringt til. Tine bruker norske transportører og er forpliktet til å hente melk hos alle eierene sine, så sant det er fremkommelig med tankbil. Også de som bor avsides til. Jeg støtter norske bedrifter, og jeg ønsker ikke fraflytting av bygdene og dårligere vilkår for småbønder... Men.......smaaaken..
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #25 Skrevet 13. januar 2017 Smaksmessig synes jeg ikke det er noe forskjell, og siden jeg bare bruker litt melk i kaffe/matlaging kjøper jeg den melka som har lengst holdbarhet. Anonymkode: cd9ae...135
Gjest Sorbus Skrevet 13. januar 2017 #26 Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, Aamu skrev: Men.......smaaaken.. Unnskyld, jeg ser nå at jeg har svart på feil spørsmål Smaken kan jeg dessverre ikke uttale meg så mye om. Jeg drikker ikke melk, men det er jeg som handler, så familien får nå kun tine. Jeg kjøpte kun q-melk før, og jeg har ikke fått noen protester etter byttet. Andre produkter bruker jeg kun i matlaging, og da kjenner jeg ikke forskjellen.
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. januar 2017 #27 Skrevet 13. januar 2017 Kjøper alltid Q av sentraliseringspolitiske årsaker.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #28 Skrevet 13. januar 2017 Q melk smaker myyee bedre syntes jeg. Har til og med hatt blind test, ingen trodde på meg at jeg kunne smake såpass forskjell. Men drikker Tine da, siden jeg nå må ha laktosefri... Anonymkode: 9512b...720
Gjest Margit Spat Skrevet 13. januar 2017 #29 Skrevet 13. januar 2017 Jeg drikker aldri melk, men bruker litt melk i mat, og da som regel lettmelk. Dette fordi mannen min drikker melk, og han foretrekker lettmelk. Jeg kjenner ingen forskjell på smaken på maten vi lager, og Tine og Q har akkurat samme egenskapene i matlagingen. Jeg velger derfor den melken som har lengst holdbarhet, uavhengig av merke. Hvis butikken har tikronerstilbud på ett av merkene, så velger jeg den som er på tilbud.
Prague Skrevet 13. januar 2017 #30 Skrevet 13. januar 2017 Her hjemme går det stort sett i Q-melk. Jeg drikker ikke melk selv, men de som gjør det synes den er best
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. januar 2017 #31 Skrevet 13. januar 2017 Drikker ikke melk, men har det i mat og da kjøper jeg Tine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå