Aamu Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Hvilken melk liker du best? Særlig helmelken merker jeg forskjell på.. synes Q er best på helmelk!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Jeg bruker mest Q. Anonymkode: 227e0...5bf
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Hadde kjøpt Q dersom det var mulig her, liker dem best. Dessverre er kun tine her (og änglemark hos coop) Anonymkode: 87cfa...f10
Sool Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Går alltid for Q da jeg gjerne liker å støtte mindre leverandører. Pluss de har best melk etter min smak : ) 1
MarianneE Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Vi kjøper Q både som melk, fløte og rømme.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 Jeg kjøper stort sett bare Tine. Anonymkode: 20ebd...0e3
FruHudson Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Jeg kjøper Q når jeg kan. Meieriet er ifra lokalområdet der jeg er oppvokst.
Gjest Frus3rtSjokkiz Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Jeg drikker bare Tine melk når jeg drikker melk. Men av sjokolademelk så liker jeg Q best
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Q-melk. Mest av moralske og etiske grunner. Jeg liker ikke hvordan Tine turer frem, med det monopolet sitt... Anonymkode: db3e3...da2 1
Mummikopp Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Kjøper alltid fra Tine fordi de henter melk fra hele landet, også fra de små gårdene på små steder, mens Q bare henter fra store gårder som ligger nær meieriene de har. Selv om Q er et mindre selskap så føler jeg det er bedre å støtte Tine fordi jeg da støtter de små gårdene. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Kjøper utelukkende Tine. Kommer fra gård som leverer til Tine (på tross av tilbud fra Q) og liker tanken med at en skal kunne drive gård i hele landet, ikke bare i en viss radius av meieriene. Anonymkode: 5af75...f33 2
Gjest Rosetelys Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Kjøper Q. Men må også kjøpe den laktosefrie fra Tine. Siden Q ikke har det. Hadde Q hatt det hadde jeg nok kjøpt den også fra Q.
Gjest Sorbus Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 Tine. Liker ikke monopol, og syntes q-meieriene burde får en sjanse. Men så leste jeg at Q bruker en dansk transportør og at de ikke henter melk hos produsenter som bot ukringt til. Tine bruker norske transportører og er forpliktet til å hente melk hos alle eierene sine, så sant det er fremkommelig med tankbil. Også de som bor avsides til. Jeg støtter norske bedrifter, og jeg ønsker ikke fraflytting av bygdene og dårligere vilkår for småbønder...
Blå politibil Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 27 minutter siden, Sorbus skrev: Tine. Liker ikke monopol, og syntes q-meieriene burde får en sjanse. Men så leste jeg at Q bruker en dansk transportør og at de ikke henter melk hos produsenter som bot ukringt til. Tine bruker norske transportører og er forpliktet til å hente melk hos alle eierene sine, så sant det er fremkommelig med tankbil. Også de som bor avsides til. Jeg støtter norske bedrifter, og jeg ønsker ikke fraflytting av bygdene og dårligere vilkår for småbønder... Om dette stemmer så kommer jeg til å gå tilbake til tine. Har du kilde?
DobbelX Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Tine. Det er jo faktisk Tine som gjør at småbønder rundt omkring i landet med fem kuer fremdeles kan drive. Tine forplikter seg til å hente melka fra også disse gårdene, selv på en dag de leverer lite melk. Mindre meierier vil ikke se dette som lønnsomt nok, så hadde vi ikke hatt Tine hadde mange bønder måttet legge ned drifta. 5
Gjest Sorbus Skrevet 12. januar 2017 #20 Skrevet 12. januar 2017 33 minutter siden, Blå politibil skrev: Om dette stemmer så kommer jeg til å gå tilbake til tine. Har du kilde? http://www.tine.no/markedsregulator/forklaring-av-markedsreguleringen/oppgaven Fant ikke igjen kilden som viste til transportsselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå