AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Jeg (mann) har en bekjent, tidligere nabo. Vi er begge 40+ og singel. Har ikke indikert noe interessant overfor henne, bortsett fra en gang da jeg traff på henne på vei hjem fra byen og inviterte henne innom på en drink (eller kaffe), husker ikke helt 😜 Det er nok et par år siden! Før jul traff jeg på henne igjen helt tilfeldig etter en konsert. I forbifarten sier hun "Vi må møtes en dag og ta en kopp kaffe". Jeg svarer at det må vi gjøre... Men hvem tar initiativet? Kastet hun ballen over til meg? Forventer hun at jeg skal gjøre det? Hva mener dere? Anonymkode: b2b9e...914
Gjest canacas Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Ja, ta kontakt. Hun har kastet ut forslaget og vil nå sannsynligvis tenke at du tar kontakt om dette er noe du vil (det har jeg selv tenkt). Ingenting skjer om dere begge sitter på henda uansett Lykke til!
Lauge Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Hun FORVENTER ikke at du gjør noe, men lot deg vite på en delvis diskré måte at hun er interessert dersom interessen er gjensidig. 5
OppNedPåAlt Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 She wants the D! Ta kontakt! (Ta første setning som tull, men andre setning seriøst) 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Bare høffelighetsfrase tror jeg. Anonymkode: 71160...d3a 2
Sirah Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Send henne en melding og takk for sist. Spør om hun fremdeles vil ta en kaffe. Det værste som kan skje er at hun svarer nei 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare høffelighetsfrase tror jeg. Anonymkode: 71160...d3a Enig. Det er sånt jeg sier når jeg bare vil avslutte samtalen, uten å treffes igjen. Slik man sier når man møter barndomsvenner man ikke har noe til felles med osv. Anonymkode: ca40e...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Det er sånt jeg sier når jeg bare vil avslutte samtalen, uten å treffes igjen. Slik man sier når man møter barndomsvenner man ikke har noe til felles med osv. Anonymkode: ca40e...4f0 Hvorfor sier dere det hvis dere ikke mener det? Det er vel andre mer oppriktige høflighetsfraser enn "la oss ta en kaffe"? Anonymkode: abd05...e65 2
Sphere Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Det er sånt jeg sier når jeg bare vil avslutte samtalen, uten å treffes igjen. Slik man sier når man møter barndomsvenner man ikke har noe til felles med osv. Anonymkode: ca40e...4f0 Ikke i min verden iallefall. Jeg sier da ikke noe slik om jeg ikke mener det. Vil man avslutte samtalen, unnskylder man seg bare med at man skal noe annet. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg (mann) har en bekjent, tidligere nabo. Vi er begge 40+ og singel. Har ikke indikert noe interessant overfor henne, bortsett fra en gang da jeg traff på henne på vei hjem fra byen og inviterte henne innom på en drink (eller kaffe), husker ikke helt 😜 Det er nok et par år siden! Før jul traff jeg på henne igjen helt tilfeldig etter en konsert. I forbifarten sier hun "Vi må møtes en dag og ta en kopp kaffe". Jeg svarer at det må vi gjøre... Men hvem tar initiativet? Kastet hun ballen over til meg? Forventer hun at jeg skal gjøre det? Hva mener dere? Anonymkode: b2b9e...914 Kjenner du sosiale omgangsmåter og måter å være hyggelig på? Dette, å si vi må ta en kopp kaffe en dag, er en slik måte å være hyggelig på, uten at man nødvendigvis mener at dere skal drikke en kopp kaffe sammen en dag. Anonymkode: f7bdd...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 Hadde aldri sagt noe slikt om jeg faktisk ikke ville det! Hun er interessert og håper at du vil ta kontakt. Anonymkode: 1e9f8...ca9 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Helt enig, hun har en viss interesse hilsen kvinne Anonymkode: e72c7...7a0 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Selvfølgelig er det opp til deg å ta det videre. Anonymkode: 4f687...05f 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du sosiale omgangsmåter og måter å være hyggelig på? Dette, å si vi må ta en kopp kaffe en dag, er en slik måte å være hyggelig på, uten at man nødvendigvis mener at dere skal drikke en kopp kaffe sammen en dag. Anonymkode: f7bdd...e1e Jeg kjenner ingen som bruker slike fraser uten å mene at man vil møtes for å ta opp kontakten. Dersom du gjør det selv bør du slutte med det. Anonymkode: 4f687...05f 4
Pysa Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Det er ikke særlig hyggelig å si at man skal ta en kopp kaffe en dag, om man ikke mener det. Så hvis det skal være en hyggelig gest, er det mislykket. Ta kontakt, TS. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen som bruker slike fraser uten å mene at man vil møtes for å ta opp kontakten. Dersom du gjør det selv bør du slutte med det. Anonymkode: 4f687...05f Ikke drikker jeg kaffe og ikke har jeg behov for å møte noen for å gjenoppta noen kontakt og heller ikke er å ta en kaffe noe jeg dier til andre. Men jeg kjenner de dosisle kodene. Anonymkode: f7bdd...e1e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke drikker jeg kaffe og ikke har jeg behov for å møte noen for å gjenoppta noen kontakt og heller ikke er å ta en kaffe noe jeg dier til andre. Men jeg kjenner de dosisle kodene. Anonymkode: f7bdd...e1e Åpenbart ikke. Anonymkode: 4f687...05f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå