AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Spent på å høre hva andre brukere tenker om dette. Selv tenker jag at forumet er overrepresentert av umodne jenter og gutter som øser ut av seg det mest infame oppgulp. Tidligere fikk man iblant gode råd på ulike spørsmål her inne, men det synes som at dette inntreffer sjeldnere og sjeldnere. De med livserfaring, vett mellom øra og noen år på baken synes å forlate forumet. Har selv tittet innom her med jevne mellomrom gjennom noen år, men ser stadig mindre nytte i å lese ulike tråder. Dersom noen faktisk sitter på fagkunnskap har man ikke lov til å uttale seg og innlegg blir slettet. Dette overrasket meg da jeg ser at totalt uriktige påstander kan bli stående i f.eks. medisinske spørsmål, uten at man som fagperson har rett til å korrigere feilopplysninger. Selvsagt er ikke Kvinneguiden et seriøst forum for faglige diskusjoner, men jeg synes det er sjokkerende at så mange fjortiser uttaler seg i saker de ikke har forutsetning for å forstå. Trine på 17 skal fortelle Mona på 44 hvordan hun skal takle utroskapen til mannen og ikke minst hva hun skal gjøre i.f.t. deres 20 årige ekteskap og felles barn. "Dump!" sier Trine, men Mona har flere utfordringer enn Trine er i stand til å forestille seg. Når Trine selv stiller samme spørsmål 20 år fremover i tid vil hun neppe være fornøyd med svarene hun selv ga som 17-åring. Har det alltid vært slik på KG eller er det blitt verre de senere årene? Slik forumet fremstår i dag synes ihvertfall jeg at Fjortisguiden er et mer treffende navn enn Kvinneguiden. Hva tenker dere? Anonymkode: ef0a7...39f 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spent på å høre hva andre brukere tenker om dette. Selv tenker jag at forumet er overrepresentert av umodne jenter og gutter som øser ut av seg det mest infame oppgulp. Tidligere fikk man iblant gode råd på ulike spørsmål her inne, men det synes som at dette inntreffer sjeldnere og sjeldnere. De med livserfaring, vett mellom øra og noen år på baken synes å forlate forumet. Har selv tittet innom her med jevne mellomrom gjennom noen år, men ser stadig mindre nytte i å lese ulike tråder. Dersom noen faktisk sitter på fagkunnskap har man ikke lov til å uttale seg og innlegg blir slettet. Dette overrasket meg da jeg ser at totalt uriktige påstander kan bli stående i f.eks. medisinske spørsmål, uten at man som fagperson har rett til å korrigere feilopplysninger. Selvsagt er ikke Kvinneguiden et seriøst forum for faglige diskusjoner, men jeg synes det er sjokkerende at så mange fjortiser uttaler seg i saker de ikke har forutsetning for å forstå. Trine på 17 skal fortelle Mona på 44 hvordan hun skal takle utroskapen til mannen og ikke minst hva hun skal gjøre i.f.t. deres 20 årige ekteskap og felles barn. "Dump!" sier Trine, men Mona har flere utfordringer enn Trine er i stand til å forestille seg. Når Trine selv stiller samme spørsmål 20 år fremover i tid vil hun neppe være fornøyd med svarene hun selv ga som 17-åring. Har det alltid vært slik på KG eller er det blitt verre de senere årene? Slik forumet fremstår i dag synes ihvertfall jeg at Fjortisguiden er et mer treffende navn enn Kvinneguiden. Hva tenker dere? Anonymkode: ef0a7...39f Jeg er enig med deg bortsett fra det uthevede. Helsepersonell skal ikke annonsere at de er helsepersonell og skal heller ikke gi råd om liv og helse. Anonymkode: bde80...5a6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg bortsett fra det uthevede. Helsepersonell skal ikke annonsere at de er helsepersonell og skal heller ikke gi råd om liv og helse. Anonymkode: bde80...5a6 Nei, er enig i at man skal unngå det, og selvsagt sitter ikke helsepersonell og diskuterer fag på KG for å promotere kunnskapen sin. Men enkelte ganger kan det være på sin plass å korrigere feilinfor som i verste fall kan gå på bekostning av liv og død, og da er det altså slik at de som sitter på fasiten ikke har lov til å uttale seg, mens det er fullt tillatt å spre alskens vranglære på forumet. Synes det er betenkelig og svært viktig at alle brukere er klar over Anonymkode: ef0a7...39f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er enig i at man skal unngå det, og selvsagt sitter ikke helsepersonell og diskuterer fag på KG for å promotere kunnskapen sin. Men enkelte ganger kan det være på sin plass å korrigere feilinfor som i verste fall kan gå på bekostning av liv og død, og da er det altså slik at de som sitter på fasiten ikke har lov til å uttale seg, mens det er fullt tillatt å spre alskens vranglære på forumet. Synes det er betenkelig og svært viktig at alle brukere er klar over Anonymkode: ef0a7...39f Men det har du jo full anledning til å gjøre? Man trenger ikke si at "jammen jeg er lege og derfor er mine ord sannhet". Man kan si meningen sin og underbygge den faktaopplysninger og kilder hvis fakta ikke godtas. Anonymkode: bae5b...b72 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er enig i at man skal unngå det, og selvsagt sitter ikke helsepersonell og diskuterer fag på KG for å promotere kunnskapen sin. Men enkelte ganger kan det være på sin plass å korrigere feilinfor som i verste fall kan gå på bekostning av liv og død, og da er det altså slik at de som sitter på fasiten ikke har lov til å uttale seg, mens det er fullt tillatt å spre alskens vranglære på forumet. Synes det er betenkelig og svært viktig at alle brukere er klar over Anonymkode: ef0a7...39f Da er det bare å rapportere eller melde fra til moderator. Anonymkode: bde80...5a6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det har du jo full anledning til å gjøre? Man trenger ikke si at "jammen jeg er lege og derfor er mine ord sannhet". Man kan si meningen sin og underbygge den faktaopplysninger og kilder hvis fakta ikke godtas. Anonymkode: bae5b...b72 nettopp Anonymkode: bde80...5a6 1
exictence Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det alltid vært slik på KG eller er det blitt verre de senere årene? Jeg vet ikke om det har bitt verre, tror ikke det. Jeg finner mange interessante poster. Men det er naturlig at ting forandrer seg med tiden. Noe blir verre, noe blir bedre. 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik forumet fremstår i dag synes ihvertfall jeg at Fjortisguiden er et mer treffende navn enn Kvinneguiden. Hva tenker dere? Anonymkode: ef0a7...39f Det er ikke et mer passende navn. "Fjortis" er en latterliggjøring og ingen respekt for verken voksne eller fjortenåringer. På kvinneguiden er det over gjennomsnittet med voksne mennesker. Det fins mange gode opprettet tråder og svar, og noen mindre gode. Det er helt naturlig at det er slik over alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå