Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2004 #1 Skrevet 4. desember 2004 OK, det er ikke nemi som skal sykle Men vi har begynt å trene nemi til å gå ved siden av når vi sykler. Kan tenke meg å sykle med henne når hun blir eldre. Men hun blir helt gal, skal hoppe opp på den som sykler og biter seg fast i buksebeinet. Får hun ikke lov til det så står hun og bjeffer på den som sykler og liksom "jager" sykkelen. Hun prøver alltid å jage andre joggere eller syklister også når vi er ute på tur :-? What to do, what to do?
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #2 Skrevet 4. desember 2004 Bruker dere springer? Skal ikke ha noen særlig mulighet for å komme nær sykkeldekk, eller bort til dere for å bite da, egentlig.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2004 #3 Skrevet 4. desember 2004 ikke det enda nei. Hun er bare 6 mnd og skal først lære å gå ved siden av sykkelen uten å bli helt gal tenkte jeg. Føler det er litt tidlig med springer?
Fakse Skrevet 4. desember 2004 #4 Skrevet 4. desember 2004 ikke det enda nei. Hun er bare 6 mnd og skal først lære å gå ved siden av sykkelen uten å bli helt gal tenkte jeg. Føler det er litt tidlig med springer? Hva med å trille sykkelen mens hun går festet i springer. Også belønne positivt når hun går pent?
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2004 #5 Skrevet 4. desember 2004 Hva med å trille sykkelen mens hun går festet i springer. Også belønne positivt når hun går pent? Jeg vet ikke om jeg har tenkt til å bruke springer i det hele tatt. Det blir ikke med det første i hvert fall. Der jeg stort sett kommer til å sykle med henne kan hun gå løs. Springer er vel mest hvis man sykler på veien og ikke i terreng? Er ikke så positiv til å trene så hun må løpe lenge på asfalt eller hardt underlag.
Fakse Skrevet 4. desember 2004 #6 Skrevet 4. desember 2004 Ah jeg missforsto da. Trodde du ville trene henne til å løpe pent ved sykkelen. Men uansett er det vel greit å belønne positivt når hun gjør det hun skal.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2004 #7 Skrevet 4. desember 2004 Ah jeg missforsto da. Trodde du ville trene henne til å løpe pent ved sykkelen. Men uansett er det vel greit å belønne positivt når hun gjør det hun skal. Jepp skal huske det. Jeg skal egentlig bare få henne til å følge meg når jeg sykler uten å angripe meg liksom... Og håper at det får den fine bieffekten at hun slutter å jage andre syklister også.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #8 Skrevet 4. desember 2004 Jeg ville ihvertfall prøvd med en springer, for å være på den sikre siden, du vet ikke om at hun kanskje kan siden plutselig bare løpe rett foran sykkelen hvis hun løper løs, så er det gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå