AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg har en venninne som bv har tatt fra henne på grunn av rot både inne og ute.På kjøkkenet ser man ikke benken fordi den er full av tallerken og rot . Rommene er overfylte med ting man ikke trenger.Badet er uhyggelig med skitt og ikke såpe tannbørste ligger å slenger i vasken.Utenfor masse dritt og søppel.Hun spør meg har jeg det virkelig så rotete .Hun ser det ikke selv hun og mannen.Hun kommer aldri få barnet hjem med alt det rotete.Hva ville dere gjort hjelpt henne med ryddingen eller sagt at hun må skjerpe seg?Hun er sårbar situasjon så vanskelig Anonymkode: c3e2b...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Del Skrevet 12. januar 2017 hvis hun ikke klarer å rydde for å få tilbake ungen er det kanskje ikke så farlig.... så enten må du si at hun får rydde det som er, man ser rot hvis man gidder å åpne øynene. ellers får hun ikke tilbake ungen (ikke si det i en krass tone vel og merke). Anonymkode: b5651...354 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Del Skrevet 12. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som bv har tatt fra henne på grunn av rot både inne og ute.På kjøkkenet ser man ikke benken fordi den er full av tallerken og rot . Rommene er overfylte med ting man ikke trenger.Badet er uhyggelig med skitt og ikke såpe tannbørste ligger å slenger i vasken.Utenfor masse dritt og søppel.Hun spør meg har jeg det virkelig så rotete .Hun ser det ikke selv hun og mannen.Hun kommer aldri få barnet hjem med alt det rotete.Hva ville dere gjort hjelpt henne med ryddingen eller sagt at hun må skjerpe seg?Hun er sårbar situasjon så vanskelig Anonymkode: c3e2b...a54 Tror jeg ville skrevet en mld til Mattilsynet ang dette med leiligheten. Ellers kan hun kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. Anonymkode: 367e6...cbb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Del Skrevet 12. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som bv har tatt fra henne på grunn av rot både inne og ute.På kjøkkenet ser man ikke benken fordi den er full av tallerken og rot . Rommene er overfylte med ting man ikke trenger.Badet er uhyggelig med skitt og ikke såpe tannbørste ligger å slenger i vasken.Utenfor masse dritt og søppel.Hun spør meg har jeg det virkelig så rotete .Hun ser det ikke selv hun og mannen.Hun kommer aldri få barnet hjem med alt det rotete.Hva ville dere gjort hjelpt henne med ryddingen eller sagt at hun må skjerpe seg?Hun er sårbar situasjon så vanskelig Anonymkode: c3e2b...a54 For all del - hjelp henne med rydding og vasking. Men da må du være klar over at du har skaffet deg en ulønnet ekstrajobb en dag i uka, med rydding og vasking av hele kåken. Anonymkode: e7a1c...445 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Del Skrevet 12. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ville skrevet en mld til Mattilsynet ang dette med leiligheten. Eh. Driver hun med matproduksjon? Jeg så ikke det i innlegget til TS. Anonymkode: e95bd...b64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Del Skrevet 12. januar 2017 Dersom dem ikke ser det selv, så vis dem. Gå rundt i huset og vis dem hva som anses som rot og grisete. Også kanskje du kan være med og hjelpe dem i gang? Det hadde nok vært hyggelig for dem. Det første steget med å faktisk starte er det vanskeligste, da kan du være til god hjelp for dem. Kanskje de kan læres opp til å se at det er rot, selv om ikke ser på det som rot. Anonymkode: 7d1e6...717 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Del Skrevet 12. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom dem ikke ser det selv, så vis dem. Gå rundt i huset og vis dem hva som anses som rot og grisete. Også kanskje du kan være med og hjelpe dem i gang? Det hadde nok vært hyggelig for dem. Det første steget med å faktisk starte er det vanskeligste, da kan du være til god hjelp for dem. Kanskje de kan læres opp til å se at det er rot, selv om ikke ser på det som rot. Anonymkode: 7d1e6...717 Det hjelper ikke. Barnevernet har garantert vært inne med akkurat den type veiledning allerede uten at det har hjulpet en tøddel. Det TS kan gjøre, er å sette opp en arbeidsliste for rydding og vasking av leilighet. Denne må være svært detaljert, med alle oppgaver som må gjøres i hvert rom ned til minste detalj. Anonymkode: e7a1c...445 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 12. januar 2017 #8 Del Skrevet 12. januar 2017 Du kan hjelpe henne denne gangen, men det blir kun med denne gangen. For hun må holde det ryddig der og ikke rote det til igjen. Si at neste gang kommer ikke du til å hjelpe henne. Det er ikke greit at folk skal komme å rydde opp i rotet hennes for å rote igjen. Hvis hun virkelig vil ha barnet tilbake, så klarer hun å holde det ryddig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Del Skrevet 12. januar 2017 Har tenkt flere ganger å kutte ut vennskap med henne fordi dette har vært i over 10 år og bv har sagt det flere ganger at dem må rydde.Dette er voksne mennesker at dem ikke forstår gjør meg overgitt.Men jeg har bestemt meg å si rett ut no om alt rotet og kutter hun meg ut så gjør det ikke så mye. Anonymkode: c3e2b...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinno Skrevet 12. januar 2017 #10 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvis du vasker så vasker du egentlig bare for din egen del og ikke for dem. De trives tydeligvis i møkka selv. Ikke tro at det blir noe renere og ryddigere der på sikt. Barnet er borte og selv om du vasker der så hjelper ikke det en dritt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #11 Del Skrevet 12. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt flere ganger å kutte ut vennskap med henne fordi dette har vært i over 10 år og bv har sagt det flere ganger at dem må rydde.Dette er voksne mennesker at dem ikke forstår gjør meg overgitt.Men jeg har bestemt meg å si rett ut no om alt rotet og kutter hun meg ut så gjør det ikke så mye. Anonymkode: c3e2b...a54 Så du var ikke ute etter å hjelpe det du omtalte som en venninne i overskriften? Du var ute etter å klage på henne? Anonymkode: fb516...1fe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Del Skrevet 12. januar 2017 Vil hjelpe men hun tåler ikke mye bli sagt mot henne .Hvis hun kutter meg ut om jeg vil hjelpe henne så hva skal jeg gjøre ? Vanskelig å forstå hva jeg mener? Anonymkode: c3e2b...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 12. januar 2017 #13 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg ville svart: Ja, dere har det virkelig så rotete. Så ville jeg (så langt jeg hadde kapasitet) hjulpet dem med en skikkelig grunnopprydning, og gitt dem råd og tips hvordan holde det slik. Mannen også. "Hun må skjerpe seg" er for vagt, og for vanskelig, hvordan gjør man det liksom? Det kan oppfattes som "hun må skifte personlighet". Det hun (og han!) må skifte er rutiner og vaner. Ting skal i søpla, søpla skal bæres ut. Oppvasken skal være tatt hver kveld. Huset må ryddes og vaskes en gang i uka. Badet og kjøkken må være hygienisk. Men: dette er opplagt for oss, men tydeligvis ikke for dem. Siden det har gått så langt at barnet er flyttet, er det nok noe mer grunnleggende og alvorlig galt (du sier de ser det ikke og forstår det ikke)? Be dem om å ta en tur til fastlegen og forklare situasjonen og be om hjelp. Det kan være tegn på en personlighetsforstyrrelse, samlemani. Eller alvorlig depresjon eller annet som gjør at de ikke greier å ta tak i det selv. Det at barnet er tatt fra dem beviser jo at dette er alvorlig og antageligvis sykelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Del Skrevet 12. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil hjelpe men hun tåler ikke mye bli sagt mot henne .Hvis hun kutter meg ut om jeg vil hjelpe henne så hva skal jeg gjøre ? Vanskelig å forstå hva jeg mener? Anonymkode: c3e2b...a54 Ja det er litt vanskelig å forstå hva du mener med ufullstendige setninger. Du gir igså først inntrykk av at du ønsker å hjelpe en venninne i en sårbar situasjon for så å skrive at hvis ikke hun vil ha din hjelp så får hun ha det så godt. I tillegg oppfatter jeg siste innlegg fra deg som surt mot folk som faktisk tar seg tid til å lese tråden og svare deg. Anonymkode: b3afc...598 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 12. januar 2017 #15 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt flere ganger å kutte ut vennskap med henne fordi dette har vært i over 10 år og bv har sagt det flere ganger at dem må rydde.Dette er voksne mennesker at dem ikke forstår gjør meg overgitt.Men jeg har bestemt meg å si rett ut no om alt rotet og kutter hun meg ut så gjør det ikke så mye. Anonymkode: c3e2b...a54 Hvis dette har holdt på i 10 år!!, så er det vel ikke så mye håp. Da har de hatt god tid til å klare å få ryddet opp. Stakkars barn. Jeg blir helt oppgitt over voksne mennesker som ikke kan klare å rydde og holde det ryddig. Her er det noe veldig galt. Endret 12. januar 2017 av Rose11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Del Skrevet 12. januar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er litt vanskelig å forstå hva du mener med ufullstendige setninger. Du gir igså først inntrykk av at du ønsker å hjelpe en venninne i en sårbar situasjon for så å skrive at hvis ikke hun vil ha din hjelp så får hun ha det så godt. I tillegg oppfatter jeg siste innlegg fra deg som surt mot folk som faktisk tar seg tid til å lese tråden og svare deg. Anonymkode: b3afc...598 Surt ? Anonymkode: c3e2b...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvis jeg har hatt en Vennine som bv har gitt beskjed om rydding I lang tid go dem ikke ghost one har jeg ikke blit sur men forbanna.Fordi da har rotet mer verdi enn barna deres. Anonymkode: c3e2b...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. januar 2017 #18 Del Skrevet 12. januar 2017 Møt opp med bøtte og kost og si at nå skal leiligheten shines. Krev at både hun og samboer stiller opp. Når leiligheten (til slutt) er strøken så sier du at den SKAL være slik ALLTID dersom de skal ha en mulighet til å få barnet igjen. Holder hun ikke dette så har du i det minste gjort det du kan for å hjelpe til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 12. januar 2017 #19 Del Skrevet 12. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som bv har tatt fra henne på grunn av rot både inne og ute.På kjøkkenet ser man ikke benken fordi den er full av tallerken og rot . Rommene er overfylte med ting man ikke trenger.Badet er uhyggelig med skitt og ikke såpe tannbørste ligger å slenger i vasken.Utenfor masse dritt og søppel.Hun spør meg har jeg det virkelig så rotete .Hun ser det ikke selv hun og mannen.Hun kommer aldri få barnet hjem med alt det rotete.Hva ville dere gjort hjelpt henne med ryddingen eller sagt at hun må skjerpe seg?Hun er sårbar situasjon så vanskelig Anonymkode: c3e2b...a54 Nå vet jeg ikke hvor rotete det er, men det må være sinnsykt uhygienisk og farlige omgivelser for at noen mister omsorg på grunn av rot. Ut fra beskrivelsen din virker det ikke så ille. (hvor ille er det egentlig? illustrer gjerne med et bilde) Jeg ville fortsatt å være venninnen hennes og en god samtalepartner. Skal hun endre seg må det komme innenfra, ikke fra at du hjelper henne å komme på scratch og så vokser det igjen. Vær der for henne. Når tiden er inne så er tiden inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #20 Del Skrevet 12. januar 2017 2 minutter siden, Coolaid skrev: Nå vet jeg ikke hvor rotete det er, men det må være sinnsykt uhygienisk og farlige omgivelser for at noen mister omsorg på grunn av rot. Ut fra beskrivelsen din virker det ikke så ille. (hvor ille er det egentlig? illustrer gjerne med et bilde) Jeg ville fortsatt å være venninnen hennes og en god samtalepartner. Skal hun endre seg må det komme innenfra, ikke fra at du hjelper henne å komme på scratch og så vokser det igjen. Vær der for henne. Når tiden er inne så er tiden inne. 3 minutter siden, Coolaid skrev: Nå vet jeg ikke hvor rotete det er, men det må være sinnsykt uhygienisk og farlige omgivelser for at noen mister omsorg på grunn av rot. Ut fra beskrivelsen din virker det ikke så ille. (hvor ille er det egentlig? illustrer gjerne med et bilde) Jeg ville fortsatt å være venninnen hennes og en god samtalepartner. Skal hun endre seg må det komme innenfra, ikke fra at du hjelper henne å komme på scratch og så vokser det igjen. Vær der for henne. Når tiden er inne så er tiden inne. Mugg i kasseroller ,kattehår matsmuler søppel klissete på gulvet masse utgodt mat i kjøleskapet hele kjelleren full av skitne klær og søppel.Badet skitten vask badekar .Rom med klær gammelt skrot garasje full av rot hage full av skrot.Er så ille at man kun drikker kaffe der.Hun er koselig men har ikke evne å forstå rotet.Bv har klaget 10 år derfor jeg er litt irritert at dem ville ha det sånn istedenfor å ha barnet sitt.Jeg kjente barnet et nydelig barn som var venn med mitt barn. Anonymkode: c3e2b...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå