AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Hei, Får en mann hjem på date i kveld, men står faktisk helt fast på hva jeg skal lage. Er ganske flink til å lage mat, men er også veldig matlei i det siste så det bugner ikke over av inspirasjon. Tips mottas med takk! Anonymkode: 864de...4a5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Jeg ville gjort det enkelt. Biff med tomatsalat og hasselbackpoteter. Is med krem og risted, hakkede nøtter til dessert. Anonymkode: 87966...c69
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville gjort det enkelt. Biff med tomatsalat og hasselbackpoteter. Is med krem og risted, hakkede nøtter til dessert. Anonymkode: 87966...c69 Biff tror jeg må bli neste gang, men hasselbackpoteter er utrolig godt Så kanskje jeg skal satse på det! Evt potetbåter m/ havsalt og fersk rosmarin.. Desserten var ikke dum! Det tror jeg jeg går for Anonymkode: 864de...4a5 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 SVINEBIFF MED GRESK LINSESALAT http://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/svinebiff-med-gresk-linsesalat/ TERIYAKIBIFF http://www.godt.no/#!/oppskrift/1047/teriyaki-biff-med-risnudler Fylte kyllingbryst pakket i skinke http://www.godt.no/#!/oppskrift/1426/fylte-kyllingbryst-pakket-i-skinke
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Desserten var ikke dum! Det tror jeg jeg går for Så bra Noen ganger rasper jeg litt mørk sjokolade over is og nøtter. Veldig godt! Anonymkode: 87966...c69
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Det ble ovnsbakt kyllingfilet fylt med kremost, pesto og pinjekjerner, små poteter tatt i ovnen med maldonsalt og olivenolje - snudd hvert 5 minutt - og en salat+ peppersaus. Nydelig Anonymkode: 864de...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble ovnsbakt kyllingfilet fylt med kremost, pesto og pinjekjerner, små poteter tatt i ovnen med maldonsalt og olivenolje - snudd hvert 5 minutt - og en salat+ peppersaus. Nydelig Anonymkode: 864de...4a5 ooh namnam! Anonymkode: 87966...c69 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ooh namnam! Anonymkode: 87966...c69 Gratinerte kyllingfiletene med litt parmesan der Ops liten også nydelig! Bør absolutt prøves ut Anonymkode: 864de...4a5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratinerte kyllingfiletene med litt parmesan der Ops liten også nydelig! Bør absolutt prøves ut Anonymkode: 864de...4a5 Hehe, jeg har en date selv kommende søndag. Mulig jeg lar meg inspirere Anonymkode: 87966...c69
ekkoet Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 Det så veldig godt ut. Skulle jeg laget noe tror jeg kanskje jeg hadde gått for noe jeg ikke måtte stresse med mens besøket var kommet og noe jeg var sikker på at ble bra.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, ekkoet skrev: Det så veldig godt ut. Skulle jeg laget noe tror jeg kanskje jeg hadde gått for noe jeg ikke måtte stresse med mens besøket var kommet og noe jeg var sikker på at ble bra. Jeg gjorde ferdig alt på forhånd slik at alt var forbredt før besøket kom. Da jeg fikk besøk hadde det ca 10 minutter igjen i ovnen - ristet bare lett på potetene akkurat når han kom Så var det mat ca 15 minutter senere. fungerte veldig kjekt. Anonymkode: 864de...4a5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 I tilfelle flere skal invitere på date, og leser denne tråden: mitt tips til noe temmelig enkelt, men skikkelig godt og litt "pent", er tagliatelle med scampi og hvitvin. Gjorde stor suksess med denne på forrige hjemmedate Ha olivenolje, en god dæsj meirerismør og noen fedd finhakket hvitløk i stekepanne, middels høy varme. Når det blir aromatisk og lukter deilig av hvitløk, heller du oppi en god klunk hvitvin (resten av flaska kan drikkes til måltidet), og så har du rensede scampi i panna sammen med litt hakket vårløk og en dæsj sitron over. Salt og pepper. Følg godt med, scampiene skal ikke stekes lenge på hver side, når de er rosa er de ferdige. Server scampiene og hvitvinssausen på en seng av tagliatelle al dente. Finhakk persille over til slutt. Drikk en god hvitvin til og ha parmesan på etter smak og behag Anonymkode: e1a90...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå