Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette med tanke at noen kan gi meg er ekte svar uten å kritisere. Det forstår jeg at mange har sin mening om elskerinner men nå kan dere gjerne droppe det..

Nemlig, jeg er sammen med en man i ca 1 år og vi har det kjempe fint sammen. Vi er begge to gift og har barna på hver sin kant. Jeg virkelig elsker han og han elsker meg. Men han vill ikke gå fra kona pga barn særlig med tanke at det ene barnet kan bli veldig såra.

Hva synes dere om dette svaret? Hvilken argumenter kan jeg komme med når jeg skal konfrontere at han elsker ikke meg nok ?  

Anonymkode: 94a99...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir du hos din mann selv?

Anonymkode: aadab...57e

• Liker 35
Gjest canacas
Skrevet (endret)

Han har bare pakket det inn kjære deg, han dytter ungene sine foran seg fordi han ikke er mann nok til å være ærlig (han blir hos kona uansett) og fordi han fortsatt vil ha deg som sexpartner. 

Endret av canacas
skrivefeil
Skrevet

Bare la det være. Du vil aldri bli noe mer enn dame nr 2 og han forlater ikke sin kone pga barna. Han syns det er kjekt å leke med deg og sette deg på plass i hylla når han er ferdig. 

Gå videre. Og forlat din mann siden du ikke elsker han. 

Anonymkode: a6ec0...139

• Liker 33
Skrevet (endret)

Jeg tenker at når man allerede har sunket så lavt at man er utro, og har innledet et forhold bak ryggen på partneren sin, og dette har pågått i over 1 år, så har man allerede gjort et tillitsbrudd som er så motbydelig at sjansen for at partneren vil tilgi deg er ganske nært null. Dette er noe annet enn et knull i fylla på byen - dette er planlagt, utspekulert og med viten og vilje på så mange områder at dette aldri kan forsvares på en god måte.

Samtidig er det noe med å være realistisk. Jeg har ingenting til overs for utroskap, og jeg tenker også at når elskerinnen blir forespeilet en lykkelig familie (som jo aldri kommer til å skje - hva tror du barna dine og hans vil tenke om deg og han når de finner ut av utroskapen - som de jo gjør dersom dere en dag bryter med ektefellene deres og blir sammen? disse tingene får dere aldri holdt hemmelig), og du blir holdt på gress med lovnader om at han elsker deg, vil ha deg, begjærer deg, osvosv., men så feiger han ut og legger "skylden" på barna - som han jo allerede har sviktet gang på gang på gang over en lang periode ved å være utro mot deres mor, så elsker han deg ikke så mye som du tror. Han får deg kanskje til å føle deg ønsket, sexy, begjærlig og flott - og han sender deg kanskje frekke meldinger og holder deg "varm"..

Slik ståa er nå har jo denne mannen det fantastisk. En kone hjemme som holder orden på hus og unger, og en elskerinne han kan knulle når han vil og oppleve spenning med. Hvorfor skulle han risikere skilsmisse med det som sannsynligvis (og fortjent) vil være konens vrede mot dere begge, skuffede og sinte barn og en familie som kan vende ham ryggen for evig, når du går med på å være knulledokka hans når han vil i stedet? Han kunne jo ikke fått det bedre. Og har dere vært "sammen" så lenge og han ikke gjør tegn på faktisk å velge deg på ordentlig, så må du også forstå at han neppe kommer til å gå noen gang.

Han kommer ikke til å gå, og du ødelegger også deg selv ved å la deg lure - han bygger et drømmeslott som aldri vil realiseres, fordi du er ikke mer enn et spennende sidesprang for ham. Hadde han virkelig villet ha deg hadde han gått fra kona for lengst.

Endret av Strixvaria
  • Liker 39
Skrevet

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver dette med tanke at noen kan gi meg er ekte svar uten å kritisere. Det forstår jeg at mange har sin mening om elskerinner men nå kan dere gjerne droppe det..

Nemlig, jeg er sammen med en man i ca 1 år og vi har det kjempe fint sammen. Vi er begge to gift og har barna på hver sin kant. Jeg virkelig elsker han og han elsker meg. Men han vill ikke gå fra kona pga barn særlig med tanke at det ene barnet kan bli veldig såra.

Hvorfor har ikke du gått fra mannen din?

Er det ikke fint av en mann å ikke ville gjøre noe som sårer hans barn?

Hvorfor mener du at han skal ta mer hensyn til deg enn barna hans?

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken argumenter kan jeg komme med når jeg skal konfrontere at han elsker ikke meg nok ?  

"Jeg forstår deg. Jeg forstår at du elsker barna dine høyere enn alt, og det elsker jeg ved deg og setter utrolig høyt. Det beste for alle parter er at vi ikke treffes mer og bryter kontakten helt". 

• Liker 23
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du hos din mann selv?

fordi jeg elsker ikke han på kjempe lenge. Det er ingenting som frister å bli der bortsett far barn og hus.Og jeg skal gå fra han uansett før eller siden   

Skrevet

Det mest latterlige og patetiske jeg noen gang hører er utroe folk som skylder på barna sine som grunn til hvorfor de ikke kan forlate partneren sin. Tenker de over hvilket ansvar de dytter på barna sine? At de drar dem inn og gjør dem til en del av deres bedrageri? Det er jo selvsagt bare en tom unnskyldning, men likevel en bedriten unnskyldning. Hadde følelsene vært oppriktig ekte, hadde en utro person gått på dagen og startet et nytt liv med den nye person de har blitt forelsket i. Barna hadde ikke vært noe hinder. Men realiteten er at de enten vil ha i pose og sekk, og sånn egentlig bare bryr seg om seg selv, eller så er de for feige til å bryte opp familielivet deres fordi de vet at de ikke vil få det bedre. 

Men Ts, her er det ingen tvil om at han ikke elsker deg. Han holder deg på gress. Han har to damer som gir han det han vil, en kone som gir han et godt og trygt, og stabilt familieliv, med sex og kjærlighet. Så har han en elskerinne i tillegg som han får leve ut en fantasi om et fritt ungkarsliv med spenning, sex og ubetydelige samtaler. Han får det beste av to verdener. Men han elsker deg ikke. Da hadde han gått fra kona hans. 

Så har man jo også de som ikke har et selvstendig bein i kroppen og ikke klarer å være alene. Kona finner ut at mannen er utro og han trygler og ber om tilgivelse, men hun forlater han. Så springer han til elskerinnen og sier han har gjort det slutt med kona si for å være med henne. Elskerinnen kjøper selvsagt dette, dum som hun er, og de innleder et forhold hvor hun tror at han oppriktig elsker henne. Så du kan jo selvsagt vente på å se om noe slikt skjer Ts. 

Men du kan jo starte med å fortelle hvorfor i all verden du ikke går fra mannen din? Hva er din unnskyldning? 

Anonymkode: 093ba...26f

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fordi jeg elsker ikke han på kjempe lenge. Det er ingenting som frister å bli der bortsett far barn og hus.Og jeg skal gå fra han uansett før eller siden   

Og hva venter du på?? En annen seng som er ferdig oppvarmet?

Vær nå litt anstendig selv, gå fra mannen din uavhengig av hva som skjer med han andre (som tydeligvis ikke elsker deg slik du trur). Du er utro! Du er en av de som gir oss damer skikkelig dårlig omdømme. Det vil jeg ha meg frabedt!! *arg*

Anonymkode: 020fc...0db

• Liker 31
Skrevet
52 minutter siden, canacas skrev:

Han har bare pakket det inn kjære deg, han dytter ungene sine foran seg fordi han ikke er mann nok til å være ærlig (han blir hos kona uansett) og fordi han fortsatt vil ha deg som sexpartner. 

Ja tenker at dette er gjensidig , at vi begge to kommer til gode ut ifra det forholdet. Begge får det de ikke har hjemme. Og jeg vet alt i alt at men i sjeldne tilfeller forlater sin kone. Vis jeg er så god som han sier og er en han virkelig tenke som livspartner , hvorfor er det så vanskelig for han å gjøre dette? Jeg kommer til å ta være på barna hans også..

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare la det være. Du vil aldri bli noe mer enn dame nr 2 og han forlater ikke sin kone pga barna. Han syns det er kjekt å leke med deg og sette deg på plass i hylla når han er ferdig. 

Gå videre. Og forlat din mann siden du ikke elsker han. 

Anonymkode: a6ec0...139

jeg skal gå fra mannen min uansett men hvorfor han vis jeg er hans største kjærlighet han noen gang har hatt klarer ikke å samle krefter å gå fra hun ? det er noe jeg lurer på ....

Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja tenker at dette er gjensidig , at vi begge to kommer til gode ut ifra det forholdet. Begge får det de ikke har hjemme. Og jeg vet alt i alt at men i sjeldne tilfeller forlater sin kone. Vis jeg er så god som han sier og er en han virkelig tenke som livspartner , hvorfor er det så vanskelig for han å gjøre dette? Jeg kommer til å ta være på barna hans også..

Du misforstår meg. Han vil ikke gå fra kona og bruker barna som unnskyldning. Dessuten ville han mistet en sexpartner om han var ærlig. Han er ikke keen på annet enn sex! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er anderledes med ditt valg og hans valg da? Han blir for barna. Du blir for barna og huset. Det er akkurat det samme. Forlat først din egen mann, før du kritiserer andre for å ikke forlate kona.

• Liker 27
Skrevet

Han vil ikke ha deg som partner, han vil ha deg på si som en han har sex med. Om han ville hatt deg som partner så hadde han gått fra kona si for lenge siden.

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "før eller siden" og ikke nå? Er det hensynet til barna eller er det materielle ting som spiller inn? For meg er et å ha et forhold på si komplisert da det for noen forhold kan fungere med åpenhet mens for andre handler det om bedrag, egoisme, utnyttelse - og hos det tror jeg det er mest det siste og minst det første?

Hva vil mannen og barna dine føle når dette kommer for en dag tror du?  

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn slutter jeg aldri overraskes over hvor naive enkelte er.. Du fyller et behov hos han som har ikke får dekket hjemme, den er klar - men du er nok ikke "så god som han sier" ut over dette. Ikke at en utro fyr / dame fortjener ros på noen måte men av dere to scorer han høyest hos meg fordi han setter barna sine først tross alt.

Men jeg mener bestemt at om man kan gå til det steg å bedra alle rundt seg over så lang tid bør man ta et langt blikk på seg selv og spørre seg; hva om rollene var snudd? Hva om jeg ble bedratt av min partner, hvordan ville jeg hatt det da?

• Liker 7
Skrevet

Han ser da ikke etter ei mor til ungene, de har ei allerde.

Han holder deg for narr, får pose og sekk han der karen.

• Liker 15
Skrevet
56 minutter siden, Strixvaria skrev:

Jeg tenker at når man allerede har sunket så lavt at man er utro, og har innledet et forhold bak ryggen på partneren sin, og dette har pågått i over 1 år, så har man allerede gjort et tillitsbrudd som er så motbydelig at sjansen for at partneren vil tilgi deg er ganske nært null. Dette er noe annet enn et knull i fylla på byen - dette er planlagt, utspekulert og med viten og vilje på så mange områder at dette aldri kan forsvares på en god måte.

Samtidig er det noe med å være realistisk. Jeg har ingenting til overs for utroskap, og jeg tenker også at når elskerinnen blir forespeilet en lykkelig familie (som jo aldri kommer til å skje - hva tror du barna dine og hans vil tenke om deg og han når de finner ut av utroskapen - som de jo gjør dersom dere en dag bryter med ektefellene deres og blir sammen? disse tingene får dere aldri holdt hemmelig), og du blir holdt på gress med lovnader om at han elsker deg, vil ha deg, begjærer deg, osvosv., men så feiger han ut og legger "skylden" på barna - som han jo allerede har sviktet gang på gang på gang over en lang periode ved å være utro mot deres mor, så elsker han deg ikke så mye som du tror. Han får deg kanskje til å føle deg ønsket, sexy, begjærlig og flott - og han sender deg kanskje frekke meldinger og holder deg "varm"..

Slik ståa er nå har jo denne mannen det fantastisk. En kone hjemme som holder orden på hus og unger, og en elskerinne han kan knulle når han vil og oppleve spenning med. Hvorfor skulle han risikere skilsmisse med det som sannsynligvis (og fortjent) vil være konens vrede mot dere begge, skuffede og sinte barn og en familie som kan vende ham ryggen for evig, når du går med på å være knulledokka hans når han vil i stedet? Han kunne jo ikke fått det bedre. Og har dere vært "sammen" så lenge og han ikke gjør tegn på faktisk å velge deg på ordentlig, så må du også forstå at han neppe kommer til å gå noen gang.

Han kommer ikke til å gå, og du ødelegger også deg selv ved å la deg lure - han bygger et drømmeslott som aldri vil realiserer, fordi du er ikke mer enn et spennende sidesprang for ham. Hadde han virkelig villet ha deg hadde han gått fra kona for lengst.

takk for konstruktiv svar ....

Men vi har jo snakket sammen om det og begge er enig at det er ikke en sånn "knulledukke" effekt. Det er mye følelser og kjærlighet i bilde.Og hvorfor han finne på unnskyldning at barna skal ha det helt grusomt vis han går det er noe jeg stusser over !

Skrevet

Du kan jo gjøre det du sier, si at "om du ikke elsker meg nok til å gå fra familien din, så er det slutt". Så tenker jeg problemet er løst.

Mannen er en idiot, det eneste positive her er at han faktisk tar hensyn til barna (eller han bruker de som unnskyldning overfor deg da.), og det ser ut til å være mer enn det du gjør. Har du gjort noe for å redde ditt tydeligvis dårlige forhold med barnas far, eller bare rømmer du fra alt pga dine egne behov? Og som andre har sagt, du kan ikke kritisere han før du selv har gått fra din mann. Du er jammen ikke mye oppegående når du venter på at han skal gjøre det først slik at du har noe å gå til. Gjør det først, så kan du se hva han gjør. men vær forberedt på at han aldri kommer til å gå fra kone og barn. Dette er det man får når man innlater seg med folk som er i forhold. Du er tidsfordriv og litt spenning i hverdagen, og dekker kanskje et savn han har. Men du er ikke mer.

Anonymkode: 76175...056

• Liker 4
Skrevet

han får i pose og sekk, Lucky bastard...
Hva får deg til å tro at han ønsker ett seriøst forhold med ei dame som allerede beviser at hun uten betenkeligheter kan gå bak ryggen på mannen sin med god samvittighet i ett år ?

• Liker 7
Skrevet

takk for konstruktiv svar ....

Men vi har jo snakket sammen om det og begge er enig at det er ikke en sånn "knulledukke" effekt. Det er mye følelser og kjærlighet i bilde.Og hvorfor han finne på unnskyldning at barna skal ha det helt grusomt vis han går det er noe jeg stusser over !

Alt det menn sier for å få sex....

Du burde stille han ultimattum da, forlat kona eller mist meg.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...