AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Hva har dere i håret hvis dere har håret løst? Har hår til brystet omtrent, men det er tykt. Har prøvd hårolje, men har jeg i for mye ser det jo fett ut. Vil ikke at det skal være så tykt og fluffy, ønsker heller at det legger seg mer inntil hodet. Tips? Har allerede mye fuktighet i det Er fornøyd med biosilk, men kan ikke bruke 1/4 av flasken hver gang Anonymkode: f85fd...ee1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Slutt med vask og hårføner hver dag. Anonymkode: 0b75f...4ae
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt med vask og hårføner hver dag. Anonymkode: 0b75f...4ae Det har jeg allerede gjort. Hårføner gjør faktisk håret mitt mer regjerlig! (Har krøller og bølger, som kommer hvis det lufttørker). Unngår sjampoer som gir volum, for å si det sånn... Anonymkode: f85fd...ee1
Fru Uperfekt Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har dere i håret hvis dere har håret løst? Har hår til brystet omtrent, men det er tykt. Har prøvd hårolje, men har jeg i for mye ser det jo fett ut. Vil ikke at det skal være så tykt og fluffy, ønsker heller at det legger seg mer inntil hodet. Tips? Har allerede mye fuktighet i det Er fornøyd med biosilk, men kan ikke bruke 1/4 av flasken hver gang Anonymkode: f85fd...ee1 Stort sett ingenting Har til litt nedfor skuldrene men har hatt det mye lenger før. Vasker håret 2-4 ganger i mnd med mindre det er noe spesielt. Grer håret med kam hver morgen og sover med det i hette/flette alt ettersom hva som passer seg. Min eldste datter som har samme hårlengde som deg bruker varmebeskyttende krem i håret så bruker jeg rettetang på det etter at hun har vasket det (hun vasker håret 1-2g i uken.) De andre bruker rettebørster og varmebeskyttende kremer/sprayer. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Stort sett ingenting Har til litt nedfor skuldrene men har hatt det mye lenger før. Vasker håret 2-4 ganger i mnd med mindre det er noe spesielt. Grer håret med kam hver morgen og sover med det i hette/flette alt ettersom hva som passer seg. Min eldste datter som har samme hårlengde som deg bruker varmebeskyttende krem i håret så bruker jeg rettetang på det etter at hun har vasket det (hun vasker håret 1-2g i uken.) De andre bruker rettebørster og varmebeskyttende kremer/sprayer. Ja.. da er ikke du en som kan hjelpe meg, tror jeg Anonymkode: f85fd...ee1 1
Fru Uperfekt Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja.. da er ikke du en som kan hjelpe meg, tror jeg Anonymkode: f85fd...ee1 Helt greit Bare svarte på spørsmålet ditt. Men om du ønsker det flatt og rettetang blir vanskelig så vil jeg anbefale en rettekost, noen trenger varmebeskyttende midler i håret mens andre ikke trenger det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Helt greit Bare svarte på spørsmålet ditt. Men om du ønsker det flatt og rettetang blir vanskelig så vil jeg anbefale en rettekost, noen trenger varmebeskyttende midler i håret mens andre ikke trenger det. Å rette ut håret hjelper litt, men er stort sett like ille dagen etter, hvis jeg f.eks gjør det kvelden før. Anonymkode: f85fd...ee1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg allerede gjort. Hårføner gjør faktisk håret mitt mer regjerlig! (Har krøller og bølger, som kommer hvis det lufttørker). Unngår sjampoer som gir volum, for å si det sånn... Anonymkode: f85fd...ee1 Hvis du har krøller/bølger så gir det mye volum, spesielt om du børster de opp. Unngå børster, bruk kam eller fingre. Ellers er det nok bare oljer og rettetang som kan gjøre håret glattere. Du kan jo prøve med annen balsam eller hårkur som balsam for å tynge det ned litt. Anonymkode: 0b75f...4ae
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har krøller/bølger så gir det mye volum, spesielt om du børster de opp. Unngå børster, bruk kam eller fingre. Ellers er det nok bare oljer og rettetang som kan gjøre håret glattere. Du kan jo prøve med annen balsam eller hårkur som balsam for å tynge det ned litt. Anonymkode: 0b75f...4ae Må bruke børste, ellers får jeg fæle floker. Og det blir ikke verre av å børste det, altså.. Jeg retter det ut nå og da. Er veldig tilfeldig hvor mye krøller/bølger jeg får. Er vel mer bølger enn krøller. Dessverre, kan man vel si Har prøvd mange forskjellige, er det en type sjampo som er tyngende? Og mild for hodebunnen.. liker KMS, men det er så dyrt Anonymkode: f85fd...ee1
stinecarine Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har litt kortere hår enn deg men veldig tykt så jeg sliter også med å få det til å legge seg pent. I tillegg til olje, som jeg kun bruker i lengdene for å samle tuppene, bruker jeg en sprayvoks fra redken. Denne gjør at jeg får tynget og samlet håret, klemt det litt sammen på en måte:) Jeg liker en litt rufsete look, men hvis du vil ha håret veldig glatt vet jeg ikke om denne er noe for deg. Link til produktet: http://www.redken.com/products/styling/hairspray/wax-blast-10-texturizing-wax-spray
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har også tykt hår som blir krusete om jeg ikke steller det. Her er min rutine under og etter hårvask: 1. Bruker sjampoo spesielt egnet for å glatte ut hår og balsam som er egnet for skadet/fargebehandlet hår (Kèrastase). Vasker håret 2x ukentlig og kurer 1 gang 2. Har i litt hårolje og varmebeskyttende i håndkletørt hår og føner lag for lag 3. Tar en liiiiten dæsj hårolje igjen og varmebeskyttelse 4. Glatter håret med rettetang, også lag for lag - bruker god tid og slipper å gjøre det igjen før jeg dusjer igjen 5. Avsluttet med litt (les et par dråper) hårolje i lengdene veldig tiltak med håret mitt! Men er verdt det. Jeg har sterkt og glansfullt hår og stusser det hver 3. mnd Anonymkode: 5157f...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Rette det ut er en god løsning. Gjør det selv og har tykt hår. Må bestille dobbelttime når jeg skal klippe meg for at frisør skal rekke å vaske, tørke og klippe. Du bør ha i produkter både før og etter du har rettet det. Jo tykkere hår jo mindre deler må du ta for deg når du retter. Mitt er like langt som ditt og tar ca en halvtime å rette totalt. Når det er rettet bruker jeg hårspray og grer igjennom. Dette holder seg ca en uke. Anonymkode: 5eec6...799
exictence Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Hvorfor ikke bare tynne det litt? Det er fint med tykt hår, men hvis det er veldig tykt kan det bli mer fluffy og pent når det er oppklippet. 4
123run Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Hei! Bruker du håroljen i vått eller tørt hår? Jeg kan hvert fall ha i ganske mye i vått hår uten at det blir fett, men det blir fort fett dersom jeg tar det i tørt hår.. Vil også anbefale deg å kjøpe en hårføner med diffuser. Google det om du ikke vet hva det er. Jeg kjøpte min hos frisøren (kostet 1000kr), men vet de har langt billigere typer på feks clas ohlson e.l. Den får frem krøllene/bølgene dine og de blir mer definert. Jeg har aldri fått så mange komplimenter på håret som etter jeg begynte med den :-) Jeg pleier vaske håret 2 ganger i uken og bruker den etterpå. Du kan jo spørre frisøren din om hun/han kan prøve den på deg neste gang du er der. De fleste frisører har sånn. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 Bruk rettetang og evt få frisøren til å tynne ut håret ditt😊 Anonymkode: d8c52...590
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 Jeg mener ikke å kuppe tråden her, men dette er noe jeg må være anonym for å tørre å spørre om, så har aldri fått spurt noen i virkeligheten: dere andre med tykt hår, får dere vaska og skylt det skikkelig...? Jeg sliter så med at jeg ikke kommer til innerst i håret - jeg får jo ikke engang håret skikkelig vått i løpet av en dusj/hårvask og da blir det jo ikke rent... Hva gjør dere andre for å komme til "inne i" håret? *flau* Anonymkode: 8e240...4c4
Cata Skrevet 5. mars 2017 #18 Skrevet 5. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke å kuppe tråden her, men dette er noe jeg må være anonym for å tørre å spørre om, så har aldri fått spurt noen i virkeligheten: dere andre med tykt hår, får dere vaska og skylt det skikkelig...? Jeg sliter så med at jeg ikke kommer til innerst i håret - jeg får jo ikke engang håret skikkelig vått i løpet av en dusj/hårvask og da blir det jo ikke rent... Hva gjør dere andre for å komme til "inne i" håret? *flau* Anonymkode: 8e240...4c4 Jeg klippet meg kort. Det forenklet skylling betraktelig.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 6 minutter siden, Cata skrev: Jeg klippet meg kort. Det forenklet skylling betraktelig. Jeg har riktignok ikke noen form for fall eller krøller, men jeg får veldi samme type problem som hun på bildet (bare betraktelig verre) uten mye lengde til å tynge det ned veldig. Klipper jeg det skikkelig kort, står det rett opp og ut. Og da mener jeg rett opp og rett ut - skikkelig afro uten krøller 😜 Attpåtil vokser håret mitt 6-8 cm i måneden, så å vedlikeholde en kort sveis er DYRT!!! Anonymkode: 8e240...4c4 2
Cata Skrevet 5. mars 2017 #20 Skrevet 5. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har riktignok ikke noen form for fall eller krøller, men jeg får veldi samme type problem som hun på bildet (bare betraktelig verre) uten mye lengde til å tynge det ned veldig. Klipper jeg det skikkelig kort, står det rett opp og ut. Og da mener jeg rett opp og rett ut - skikkelig afro uten krøller 😜 Attpåtil vokser håret mitt 6-8 cm i måneden, så å vedlikeholde en kort sveis er DYRT!!! Anonymkode: 8e240...4c4 OK, ser problemet. Jeg har også så tykt hår at jeg sliter med å få vann inn til hodebunnen, men det er glatt og stritt så det legger seg inntil. Jeg slipper også unna med klipp hver 6. uke så det er til å leve med. Da jeg hadde langt hår var det helt håpløst å skylle skikkelig og ikke minst å tørke så hos meg var klipping og tynning et godt virkemiddel. Jeg oppdaget dessuten at jeg kler kort hår langt bedre enn jeg kledde langt så det ble vinn-vinn for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå