Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg trenger julegavetips til min demente farfar!!

Før var han en skikkelig handy-man, han leste bøker og var interessert i historie og samfunn. Nå er han vel en skygge av seg selv og gjør ikke så mye lenger. Han klarer ikke å huske ting, og har begynt å rote skikkelig :( Jeg har så lyst til å gi han en gave han kan få glede av, men jeg er helt blank...

Noen som har tips til meg...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hva med skikkelig undertøy, for eldre kan fort bli kalde. Det vil han jo ha nytte av i lang tid, så kaldt det er her i alndet ( om dere nå bor her i landet :ler: )

Gjest Lilleulv
Skrevet

Ja det var ikke dumt du... Takk for forslag :)

Flere?

Gjest julegjesten
Skrevet

I og med at han er dement bor han muligens på et sykehjem, da er vel klær, såper etc en fin ting å få.

En annen ting du kan lage til han, om han ikke alt har en, er en minnealbum. Dette krever litt resach da, iom at bildene bør være av gammel sort. Vet ikke hva han husker lenger, men bilder fra feks bryllupet hans, da han ble konfirmert, av hans egne barn, og noen selvsagt av dere barnebarna osv. også.

Om ikke de på sykehjemmet har tid til å bruke den kan dere gjøre det når dere kommer. Min demente bestemor hadde en slik, og den virket å stimulere henne, og samtidig var det jo en styrke for henne også å kunne kjenne igjen ting, og fortelle fra det hun husket. De sa også på sykehjemmet at det visstnok skulle ha god virkning i forhold til sykdom.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Han bor ikke på sykehjem... enda... :(

Det er først i det siste det har begynt å bli skikkelig ille, men foreløpig bor farmor og farfar fortsatt i huset sitt.

Et sånt album har jeg skikkelig lyst til å lage. Takk for kjempebra tips :)

Gjest julegjesten
Skrevet

Hvis de fortsatt bor hjemme og sammen har du jo en unik mulighet ved å få bestemoren din til å hjelpe deg å lage et sånt album, da de sikkert har masse gamle bilder, og hun vet jo også hvem alle menneskene er (noe som er litt kjekt;))

Skrevet

Og i samme ånden kan det jo kanskje være fint å gi han musikk han hørte på/likte da han var ung.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hvis de fortsatt bor hjemme og sammen har du jo en unik mulighet ved å få bestemoren din til å hjelpe deg å lage et sånt album, da de sikkert har masse gamle bilder, og hun vet jo også hvem alle menneskene er (noe som er litt kjekt;))

Jepp jeg skal ta en telefon :) :) Jeg kommer jo ikke til oslo før 4 dager før jul, så da må i så fall bilder og alt ligge klar til meg når jeg kommer...

Skrevet

Jeg lager scrapbook til bestemoren min som hun skal få i julegave. Ikke sånn veldig avansert men det blir nå litt mer ut av albumet enn bare bilder. Tror det kommer til å slå ann. Hun er nå veldig fornøyd når jeg har med PC og viser henne bilder.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Takk, julegjesten for et bra forslag :) Jeg sendte et brev til farmor og hun var helt i hundre og syntes det var sååå koselig. Hun skulle hjelpe meg å samle bilder. Det her blir litt gøy da.

Gjest Julegjesten
Skrevet

Bare hyggelig :)

Du får gi en oppdatering på om gaven slår ann også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...