Gå til innhold

Familie er vel aller verst!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

i jul var hele familien på morssiden bedt til julemiddag hos broren min og dama. Allerede da vi kom for merket jeg at stemningen var laber og at de ro hadde krangla. Søstera li og tøffelen hun bor sammen med kom også og søstera mi var i like dårlig humør.

kort sagt endte det opp med at jeg til med dattera mi og dro derfra i sinne, mest fordi jeg følte at alle var Aure og kjeftet, men også fordi jeg har en svoger som stort sett holder kjeft, unntatt hvis han har noe å utsette på meg, da kommer han med kommentarer som er frekke og direkte ufine. Da vi dro sa jeg at jeg håpet de hadde dårlig samvittighet for dattera mi og da svarte Hm blant annet at det var det jeg som burde ha.

jeg fikk fortalt søstra mi at jeg var sjeleglad ikke jeg var gift med en sånn en, det hadde jeg ikke holdt ut et sekund. Han sier aldri noe hvis min mann er med, for han respekterer mannen min. Han behandler meg rett og slett uten respekt.

etterpå slettet jeg svigerinne og svoger på fb, og nå så jeg at søster og bror hadde slettet meg. Jeg svarte bare med å blokkere alle 4 fordi jeg syns det er så kleint alt sammen. 

Nå er jeg kvalm/lei meg/skuffa/sint over alt sammen. Tenker også på fremtidige bursdager etc der vi liksom må møtes...

hva syns dere?

foreldrene våre nytter det ikke å snakke med for de

er altfor opptatt med sitt eget.

takk for svar!

Anonymkode: 93f18...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

i jul var hele familien på morssiden bedt til julemiddag hos broren min og dama. Allerede da vi kom for merket jeg at stemningen var laber og at de ro hadde krangla. Søstera li og tøffelen hun bor sammen med kom også og søstera mi var i like dårlig humør.

kort sagt endte det opp med at jeg til med dattera mi og dro derfra i sinne, mest fordi jeg følte at alle var Aure og kjeftet, men også fordi jeg har en svoger som stort sett holder kjeft, unntatt hvis han har noe å utsette på meg, da kommer han med kommentarer som er frekke og direkte ufine. Da vi dro sa jeg at jeg håpet de hadde dårlig samvittighet for dattera mi og da svarte Hm blant annet at det var det jeg som burde ha.

jeg fikk fortalt søstra mi at jeg var sjeleglad ikke jeg var gift med en sånn en, det hadde jeg ikke holdt ut et sekund. Han sier aldri noe hvis min mann er med, for han respekterer mannen min. Han behandler meg rett og slett uten respekt.

etterpå slettet jeg svigerinne og svoger på fb, og nå så jeg at søster og bror hadde slettet meg. Jeg svarte bare med å blokkere alle 4 fordi jeg syns det er så kleint alt sammen. 

Nå er jeg kvalm/lei meg/skuffa/sint over alt sammen. Tenker også på fremtidige bursdager etc der vi liksom må møtes...

hva syns dere?

takk for svar!

Det virker som samtlige i familien stadig veldig å gjøre og si ting som er konflikteskalerende, framfor konfliktløsende, deg også. Noen ganger bør man svelge noen små eller store kameler for julefredens skyld, så kunne du heller ha tatt opp den dårlige stemningen med de det gjaldt i ettertid. Det var sikkert ikke noe gøy for din datter at du bestemte deg for å dra. Du skriver at du "følte" at alle var sure. Betyr det at ingen egentlig hadde sagt noe surt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er selvforskyldt. Det er faktisk ikke slik at man må feire høytider med mennesker man ikke liker selv om man er i slekt! 

Det høres ikke ut som du heller gjorde en innsats for å gjøre situasjonen bedre, du har jo fra før krasse meninger om familiemedlemmene, det kommer fram i karakteristikken din av enkelte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig av din bror og dama. Hvis du følte at disse to hadde krangla, burde de fått sympati og forståelse for det. Ikke noe kjekt å være i den situasjonen når man skal få besøk. 

Så dumt at alle var i dårlig humør. De sliter med noe.

Sitat

Vet egentlig ikke om det var rett av deg å gå? Synes ikke det høres hyggelig ut for din datter, og heller ikke respektfullt overfor din bror og dama som hadde invitert og helt sikkert håpet på en hyggelig sammenkomst. De hadde sikkert forberedt seg med innkjøp oa.

Dumt at det var krangling og kjefting, høres barnslig og lite modent ut. Men det var jo ikke mer modent av deg å si at du håpet de hadde dårlig samvittighet for dattera di. En ting er å tenke det, en annen ting er å si det høyt. Håper ikke du sa det så dattera di hørte det? I så tilfelle var det veldig vondt for dattera di å høre det, og også å høre fra HM at det var det du som burde ha.

Når noen krangler og det er barn til stede, ellers også egentlig, bør man selv i hvert fall holde seg for god til å involvere seg med kranglingen, og heller prøve å dreie samtalen inn på noe hyggelig.

Her var tydeligvis alle nesten like ille.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var jo forståelig at bror og søster slettet deg, siden du slettet først deres partnere. Som kjærester holder man i hvert fall sammen på best mulig måte når man bor sammen. Ellers går det jo ikke hvis man ikke er der for hverandre.

Men jeg synes jo det høres like barnslig ut av alle sammen.

Sitat

Nå er jeg kvalm/lei meg/skuffa/sint over alt sammen. Tenker også på fremtidige bursdager etc der vi liksom må møtes...hva

syns dere?

Jeg har sagt hva jeg synes. Og nå som det er som det er, ville jeg kontaktet dem og sagt at det var leit slik det nå var blitt, og veldig leit for din bror og dama at julemiddagen ble som den ble.

Si at du skulle ønske det ikke var skjedd, og at det hadde vært så hyggelig om vi kunne være sammen alle og bare snakket om hyggelig ting, ledd og hatt det kjekt.

Du kan og beklage at du gikk og at du følte deg lei. Kanskje de kan gi deg en forståelse da? Og så prøver du å forstå dem også. 

Jeg hadde i hvert fall synes veldig synd på din bror og dama som hadde laget i stand og invitert. De ville jeg i hvert fall ringt og beklaget, og takket for at de inviterte. Kanskje du kan invitere igjen bare dem en gang, og så gjør du ditt for at stemningen skal være god.

Sitat

takk for svar!

Du kan jo sende dem en sms og si at du er lei deg for at det ble som det ble. Du skulle ønske det kunne vært annerledes. Og så skriver du bare Klem 

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for ett drama... av alle parter, uten barnet som blir tvungen tilskuer... jeg fatter ikke at voksne mennesker kan oppføre seg slikt foran barn, og hvorfor i huleste drar du henne inn i konflikten?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble helt svett av å lese innlegget ditt. Så utrulig barnslig du er, stakkars datteren din. 

Beklager men her får du ikke noe sympati. Tenk å dra rett hjem å slette på fb! Hvor gammel er du??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...