Hazel Skrevet 4. desember 2004 #1 Skrevet 4. desember 2004 Har vært inne og sett på denne berømte/beryktede siden hvor unge folk sender inn bilder av seg selv halvnakne. Etterhvert som jeg så må jeg bare si at jeg fikk lyst til å krympe nesten helt bort og synke ned i gulvet, for jeg ble SÅ flau på vegne av de jentene og guttene som eksponerer seg der! Det er helt i orden at man har et eksponeringsbehov og alt det der, men hva i heiane er det som gjør at BARN, nærmest, får noe ut av å stille i undertøy på den måten der?? Jeg er fortsatt ung selv altså, men hadde jeg sett noen der jeg kjente hadde jeg enten kontaktet dem selv eller foreldrene og fått det fjernet. Det er ekkelt! Det skal ikke være sånn, det er feil og galt og HUFF!
Gjest Valhalla Skrevet 4. desember 2004 #2 Skrevet 4. desember 2004 Nei nå må du ikke være slem. Tenk så mange middelaldrende menn som koser seg med Stine16 i doggyposisjon med sexy undertøy.
Hazel Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2004 Nei nå må du ikke være slem. Tenk så mange middelaldrende menn som koser seg med Stine16 i doggyposisjon med sexy undertøy. :oops: :-? :veldigsur: :-x Stakkars folk!! Det er nok en del middelaldrende menn som drar'n av til sexyboy16 også..... Æsj, får frysninger nedover ryggen. Prostituerer seg gratis, og får aldri mer kontroll på hvor bildene tar veien.
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #5 Skrevet 4. desember 2004 Er mor til en 13-åring som har lagt inn bilde av seg selv der. Jeg har vært inne og sett og synes faktisk ikke det er så helt gale. På en måte kan jeg forstå de som gjør det - mulig at jeg hadde gjort det samme selv da jeg var på den alderen. Må legge til at 13-åringen min er gutt, og at bildet er av ansiktet hans. Spurte ham hvorfor han gjorde det - og da sa han er det er for å se hvor mange poeng han oppnår. Han gav selv poeng til jenter, forstod jeg. Det er nå engang slik at mye baserer seg på utseendet i den alderen - akkurat det er ikke så forandret fra jeg var på den alderen. Det er stort sett bare mediet som har endret seg.
Gjest Valhalla Skrevet 4. desember 2004 #6 Skrevet 4. desember 2004 Ansiktet er ikke det samme. Gå inn på kategorien kropp og sjekk ut de som er ranket i topp 10.
Andrine22 Skrevet 4. desember 2004 #7 Skrevet 4. desember 2004 Er mor til en 13-åring som har lagt inn bilde av seg selv der. Jeg har vært inne og sett og synes faktisk ikke det er så helt gale. På en måte kan jeg forstå de som gjør det - mulig at jeg hadde gjort det samme selv da jeg var på den alderen. Må legge til at 13-åringen min er gutt, og at bildet er av ansiktet hans. Spurte ham hvorfor han gjorde det - og da sa han er det er for å se hvor mange poeng han oppnår. Han gav selv poeng til jenter, forstod jeg. Det er nå engang slik at mye baserer seg på utseendet i den alderen - akkurat det er ikke så forandret fra jeg var på den alderen. Det er stort sett bare mediet som har endret seg. :o Herregud er alt jeg har å si...
Samantha Skrevet 4. desember 2004 #8 Skrevet 4. desember 2004 Eg syns den sida er veldig lite uskyldig... Hadde ikkje latt min son/ datter surfa der nei. "Jentekropp" er jo heilt sjukt jo! Oversminka 13-år gamle jenter med kløft og minimal string. Tøft.
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #9 Skrevet 4. desember 2004 Hva synes du er så galt med å legge inn bilder av ansiktet sitt der, Andrine ?
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2004 #10 Skrevet 4. desember 2004 Hehe...ser at mange her ikke ville latt sønnen eller datteren surfe der, eller legge ut bilder. Da vil jeg bare ønske dem lykke til. Bestemme over en fjortis er jo SÅ lett Det er trist at en slik side er så populær, men de som legger ut bilder der blir nok modne en dag de også. Forhåpentligvis uten varige mén..
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #11 Skrevet 4. desember 2004 Samantha, vet ikke om du har barn selv. Men du klarer nok å nekte han eller henne å gå inn på de sidene hjemme. Men du har null kontroll med hva de gjør hos andre. Vil de inn og kikke på de sidene, så gjør de det samme hva du sier. Jeg for min del er glad jeg har unger som forteller meg hva slags sider de går inn på ... Ved å nekte barna alt mulig så oppnår man bare at de lyger og går bak ryggen på foreldrene ... Selvsagt ikke alle - men de aller, aller fleste.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. desember 2004 #12 Skrevet 4. desember 2004 Synes det er litt rart at du ikke reagerer på at han vurderer seg selv etter hvor mye poeng han får fra andre. Javel, gutten er bare 13, men jeg synes det er et lite faresignal når man blir så opptatt av sitt eget utseendet. Det kan utvikle seg til noe mer.
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #13 Skrevet 4. desember 2004 Rattlesnake, nå har ungene selvsagt andre kriterier å dømme hverandre utifra enn kun det ytre. Sønnen min er en aktiv friidrettsutøver og har andre interesser enn deiligst.no Men uansett hva vi sier og gjør så er mye fokusert på utseendet. Og jeg prøver å si at slik var det da jeg var ungdom også - men vi hadde ikke det mediet som kalles intranett. Vi leste Det Nye og Svar Oss Søren, Romantikk og Hjerterevyen ... søkte og fikk brevvennner verden rundt. Vi tilpasser oss dagens samfunn enten man er ungdom idag eller var det for 20-30 årsiden. Og jeg setter stor pris på at guttene mine kommer til meg og forteller ting de gjør - selvsagt ikke alt . Men jeg vet såpass at dersom jeg hadde fordømt og nektet dem å gjøre slike ting hjemme - så hadde de gjort det hos kameraten. For slik er de unge - de lar ikke være å gjøre en ting fordi om foreldrene sier at de ikke har lov. De bare lar være å fortelle deg at de gjør det
Samantha Skrevet 4. desember 2004 #14 Skrevet 4. desember 2004 Samantha, vet ikke om du har barn selv. Men du klarer nok å nekte han eller henne å gå inn på de sidene hjemme. Men du har null kontroll med hva de gjør hos andre. Vil de inn og kikke på de sidene, så gjør de det samme hva du sier. Jeg for min del er glad jeg har unger som forteller meg hva slags sider de går inn på ... Ved å nekte barna alt mulig så oppnår man bare at de lyger og går bak ryggen på foreldrene ... Selvsagt ikke alle - men de aller, aller fleste. Har ikkje barn sjølv nei, men eg skjønnar at det er umulig å nekte dei sånt. Veit jo sjølv at mamma hadde null kontroll på kva eg surfa på før... Men det virka som om du syns deiligst.no var heilt ok på en måte. Det syns ikkje eg... Har en nevø som har lagt inn bilder av seg sjølv og av andre der, og eg syns det er ekkelt rett og slett.... Men Leola, det er bra at sønnen din forteller deg sånne ting. Og du har nok rett i at du ikkje hadde komt noko lenger med å nekte han å kike på dei sidene. Så det var ikkje ment å virke som en "bedrevitar"! Sorry, avogtil skriv eg fortare enn eg tenker :oops:
Gjest Melk Skrevet 4. desember 2004 #15 Skrevet 4. desember 2004 Hva synes du er så galt med å legge inn bilder av ansiktet sitt der' date=' Andrine ?[/quote'] Ikke alle 13-åringer er klare for å få meget stygge og ekle tilbakemeldinger om sitt utseende.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #16 Skrevet 4. desember 2004 Deiligst.no har ihvertfall en "viss" sensur iforhold til pepnest.no. Helt enig, blir skikkelig flau!! :-(
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2004 #17 Skrevet 4. desember 2004 Jeg er mor til en gutt i fjortis-alder, og vet at jeg ikke kan kontrollere alt ham gjør. Men jeg viser klart hvilken holdning jeg har til siden som fokuserer på utseendet på denne måten, og hadde tatt meg en alvorlig prat med gutten min om han hadde vært inne på de sidene. På samme måten forsøker jeg å formidle verdier og holdninger til ham om andre ting, jeg kan ikke nekte ham å drikke seg dritings og sovne i grøftekanten - men forhåpentligvis har såpass mye av det vi har snakket om sunket inn - slik at det ikke skjer. Som foreldre er det slik vi kan gjøre, så når man sier at de ikke hadde fått lov å legge inn bilde på deiligst.no betyr ikke det at vi tror vi dermed har forhindret det i å skje. Men vi har formidlet hva vi mener om det, og kanskje påvirket ungdommen et steg i riktig retning.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #18 Skrevet 4. desember 2004 Enig, vanvittig pinlig å se på. Uutviklede tenåringskropper er bare så sexy. Må være morsomt å havne på en slik side ufrivillig.
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #19 Skrevet 4. desember 2004 Mie, jeg snakker også med ungene mine om verdier. Er også mor til en 18-åring som vet at jeg er urolig når han er ute i helgene - han ber meg derfor ringe ham så ofte jeg vil - og det gjør jeg også. Jeg synes bare det er så mye som er verre enn at 13-åringen min har lagt inn et portrettfoto på deiligst.no - for meg er det ingen stor sak.
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2004 #20 Skrevet 4. desember 2004 Leola: Det betviler jeg overhodet ikke. Mitt svar var en reaksjon på det at man ikke kan vite hva barna gjør utenfor huset uansett. Det kan man jo ikke, men jeg har likevell en tro på at det jeg formidler til en viss grad synker inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå