Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet opp i en situasjon der jeg trenger hjelp økonomisk. Min eks og jeg har gått fra hverandre nå i en periode hvor jeg ikke har hatt jobb. Jeg ble ferdig med studie nå i sommer, men har ikke fått skaffet med et arbeidssted på grunn av at vi flyttet til en ny by nå i høst. Min eks har da forsørget oss begge, men han brøt forholdet nå i julen. Jeg har da måtte flyttet hjem til min egen hjemby og bor nå på gjesterommet til en god venn av meg. Problemet er at jeg har 0kr på konto og har levd på mine to kredittkort nå de siste ukene, som jeg ikke akkurat er komfortabel med. Jeg har søkt på en haug med jobber nå uten å være kresen og regner egentlig med at jeg vil være i ny jobb snart forhåpentligvis. Problemet er jo som sagt at jeg ikke har noe penger akkurat nå og å dra på seg mer gjeld nå føler jeg blir både unødvendig og vanskelig for meg i ettertid. 

Er det sånn at jeg kan gå til nav og få støtte hos de? Jeg har allerede fått avslag på dagpenger fra nav tidligere fordi jeg ikke har vært i arbeid de siste tre kalenderårene. Er det en annen form for støtte jeg kan få nå i mellomtiden, slik at jeg kan handle mat og betale regninger uten å måtte ty til kredittkortene?

Anonymkode: 0d9ee...9e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, på sosialkontoret.

Anonymkode: 96204...63b

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, på sosialkontoret.

Ja er det en mulighet. De skal jo ha utskrifter fra kontoen de tre siste månedene og der har det ikke vært stor aktivitet på min konto da jeg ikke har hatt noe inntekt eller penger. Er vell bare noe som har kommet inn og gått ut igjen for å betale noen regninger. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er det en mulighet. De skal jo ha utskrifter fra kontoen de tre siste månedene og der har det ikke vært stor aktivitet på min konto da jeg ikke har hatt noe inntekt eller penger. Er vell bare noe som har kommet inn og gått ut igjen for å betale noen regninger. 

Det er en rettighet du har i en slik situasjon.

Lykke til:hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Her skal du få nødhjelp på dagen også.

Anonymkode: 61a1d...c0a

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her skal du få nødhjelp på dagen også.

Av sosialkontoret altså, som jo er NAV.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av sosialkontoret altså, som jo er NAV.

Ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...