AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Eller er det slik at en psykopat kan lure alle? Noen her inne har svart at etter å hatt en psykopat i livet sitt så gjennomskuer de fort de som er det. Jeg har hatt en stefar med mange trekk, og føler fort om en person kan være skummel. F.eks, en mann som tok kontakt med meg og ville date. Jeg traff han på et vors, men følte at han ikke var bra. Det er vanskelig å sette ord på hvordan jeg merker det, men de er liksom for hyggelige til at de kan være sant. Og de viste seg at jeg hadde rett, for eksen hans bodde i nærmorådet, og noen felles bekjente sa at jeg burde passe meg, fordi han ble voldelig etter hvert. De to har et barn sammen, og det har vært mye trøbbel. Han kunne f.eks komme drita full hjem til henne og forlange å se ungen. Han fikk besøksforbud. Anonymkode: 13f62...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Glemte å tilføye at jeg også kjenner igjen de naive kvinnfolkene, som faller som fluer. Uansett om de får advarsler, så mener de at dette er en utrolig bra kar og at han er mannen i deres liv. Var vitne til et par venninner f.eks. Typisk godtroende, de lar følelsene ta helt overhånd..dette må bare være mannen i deres liv. De blir nesten sure om noen sier noe annet, selv om magefølesen min har vært dårlig. Og den har som regel stemt. Anonymkode: 13f62...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Ja, jeg er oppvokst med en mor, som var psykopat. Og jeg vet fort hvilke jeg må holde meg unna. Og de liker heller ikke meg. Har noen venninner som har vært i forhold med sånne menn, og de liker virkelig ikke meg. Men så lar jeg meg ikke pelle pp nesen, og sier ifra. Anonymkode: 9daf9...89a 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Kjenner igjen manipulerende/falske jenter VELDIG lett, uansett hvor mye de vil skjule det. Merker også fort/ser trekkene til psykopater lett. Har mye psykisk syke mennesker i livet og oppdaget en periode at jeg tiltrakk meg slike. Vet nå hva slags personer jeg holder meg unna. Anonymkode: 01369...875 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er oppvokst med en mor, som var psykopat. Og jeg vet fort hvilke jeg må holde meg unna. Og de liker heller ikke meg. Har noen venninner som har vært i forhold med sånne menn, og de liker virkelig ikke meg. Men så lar jeg meg ikke pelle pp nesen, og sier ifra. Anonymkode: 9daf9...89a TS her. Saken er at jeg har truffet en mann. Har egentlig ingen dårlig følelse, men er så redd for at jeg går i en felle likevel. Mamma ser en voldelig fyr i mange, og hun er ikke glad for det. Jeg ble sur og lei meg inni meg når hun sa det. Hun kjenner han ikke, hun har ikke sett han. Hun er den bekymrede typen da. Hun likte veldig godt eksen min. Veldig balansert og rolig mann, men vi flyttet langt fra hverandre pga studier og følelsene visnet. Vi er fremdeles venner. Men nå er jeg av og til lei meg inni meg, pga han nye, som jeg ikke har turt helt å gå videre med. Han bor også langt unna. Anonymkode: 13f62...eb3
Kinno Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Man skal aldri undervurdere magefølelsen når det kommer til partnervalg! Ikke ellers heller men spesielt da. Den blir gjerne oversett når man treffer noen for man stoler ikke på seg selv og bare føyser vekk det lille dunket i magen. Noen forveksler det med forelskelse. Etter en eller flere smeller blir man mer på vakt da, og jeg tror også psykopater er mestere i å finne "rette" ofre, på lik linje som pedofile peiler seg ut utsatte barn. 4
Hermine Grang Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Jeg er ikke flink til å gjennomskue psykopater før de blir drittsekker. MEN når de blir drittsekker så finner jeg meg i oppførselen. Uheldigvis er det noen som tilgir psykopatene gang på gang bare fordi psykopatene sier unnskyld. 1
Hjertefisk Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Har du lest deg opp på hva en psykopat er? Eller er det et slags sekke-begrep du bruker på de fleste dårlige mennesker? Jeg tror ikke det er sånn kjempemange psykopater rundt om i verden, men så klart kan det være folk med psykopatiske trekk. Vi har vel alle sånne trekk i oss, innimellom. Jeg tror nok gjerne det er sånn at folk som har hatt en nær relasjon med en psykopat har lettere for å kjenne igjen visse trekk. Helt klart. Men kanskje de også overanalyserer og fokuserer på det negative først, framfor det positive? Samtidig må jeg bare si at jeg synes folk overdriver hele psykopat diagnosen. Som om de er en gjeng med slemme djevler som bare forårsaker smerte og elendighet. Det er litt for sort/hvitt tankegang. F.eks så har du jo historien om hjerneforskeren som studerte hjernene til psykopater og plutselig fant ut at han selv var psykopat. Men han var en velfungerende mann med stabil familie og barn. Man må ikke være slem for å være en psykopat. Samtidig er det ingen garanti for at man ikke treffer på dårlige menn. Man må bare ta sjangsen og følge magefølelsen. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #9 Skrevet 11. januar 2017 4 minutter siden, Hypnosee skrev: Har du lest deg opp på hva en psykopat er? Eller er det et slags sekke-begrep du bruker på de fleste dårlige mennesker? Jeg tror ikke det er sånn kjempemange psykopater rundt om i verden, men så klart kan det være folk med psykopatiske trekk. Vi har vel alle sånne trekk i oss, innimellom. Jeg tror nok gjerne det er sånn at folk som har hatt en nær relasjon med en psykopat har lettere for å kjenne igjen visse trekk. Helt klart. Men kanskje de også overanalyserer og fokuserer på det negative først, framfor det positive? Samtidig må jeg bare si at jeg synes folk overdriver hele psykopat diagnosen. Som om de er en gjeng med slemme djevler som bare forårsaker smerte og elendighet. Det er litt for sort/hvitt tankegang.F.eks så har du jo historien om hjerneforskeren som studerte hjernene til psykopater og plutselig fant ut at han selv var psykopat. Men han var en velfungerende mann med stabil familie og barn. Man må ikke være slem for å være en psykopat. Samtidig er det ingen garanti for at man ikke treffer på dårlige menn. Man må bare ta sjangsen og følge magefølelsen. De finnes dessverre mer av enn du tror. Jeg har møtt 5 psykopater/narsissister i mitt 25 år lange liv... Hver og en av dem har ødelagt en del av meg selv To av dem er i familie. Det jeg har uthevet her... Samtidig så sa familien til han at de ikke var overrasket over det. Tror også en av dem sa "selvsagt er du det". Jeg vil tro det er mangel på empati de har lagt merke til. De fleste psykopater/narsisster er slemme jo.99.999% er det. Anonymkode: 7469e...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: De finnes dessverre mer av enn du tror. Jeg har møtt 5 psykopater/narsissister i mitt 25 år lange liv... Hver og en av dem har ødelagt en del av meg selv To av dem er i familie. Det jeg har uthevet her... Samtidig så sa familien til han at de ikke var overrasket over det. Tror også en av dem sa "selvsagt er du det". Jeg vil tro det er mangel på empati de har lagt merke til. De fleste psykopater/narsisster er slemme jo.99.999% er det. Anonymkode: 7469e...6a4 Men det er ikke svart/hvitt slik som TS nevner. Jeg har selv et nært familiemedlem med covert narsissistiske trekk og det var ikke før jeg fikk hjelp av psyk som voksen at jeg forsto hvordan ting hang sammen. Jeg tror grunnen til at noen kan oppdage psykopater eller hva man nå enn velger å kalle det lettere er fordi disse menneskene har opplevd manipulasjon fra tidlig alder, gjerne kombinert med lite kjærlighet fra den som lider av sykdommen. Da tror jeg man som barn blir mye mer var for kroppsspråk og tegn fra omsorgspersonen på kjærligheten barnet behøver. Hvis du da som voksen har et finjustert detektorsystem/alarmbjeller på kroppsspråk, empati og slike ting bare føler man hvem som er hva. Anonymkode: a88cb...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Er det så mange psykopater da? Er det ikke bare mange dårlige mennesker? Behring Breivik er antagelig reinspikka psykopat. Siden han dreper masse folk bare for å få oppmerksomhet og virker 1000% blottet for empati for andre mennesker. Men man møter ikke så mange sånne folk, man møter bare mange drittfolk. Anonymkode: 13930...d21 1
herzeleid Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Jeg tror egentlig det handler mer om at noen flittigere "ser" psykopater over alt, i form av at dårlige forhold og opplevelser avfeies som resultat av at den andre er en psykopat heller enn at begge parter kan ha gjort feil eller at den andre var en åpenbar drittsekk. Det er antagelig en mye mer behagelig forklaring fordi du da kan frasi deg mer ansvar, og tre inn i rollen som offer, i tillegg til at den andre parten selvfølgelig har fullstendig feil i kraft av å være en ond psykopat. Da kan man nok også frasi seg mye av ansvaret for egne avgjørelser og naivitet og heller hevde seg manipulert osv. Heldigvis er det nok betraktelig færre psykopater der ute enn man kan få inntrykk av etter en del menneskers opplevelser/fortellinger. 4
cherry blossomed. gone. Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Det er jo easy schmesy skite å gjennomskuet psykopater da; se hvor ÅLEGLATT DE JUGER. Hallo! For de er livet bare LAKSESPILL for de MANGLER SJEL. Det ser man på FØRSTE BLIKK DET.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Svaret på tittel er JA Før i tiden brukte vi uttrykket "menneskekjenner". Jeg hører ikke dette brukt så ofte lenger, men noen mennesker er flinkere på å lese andre enn andre. Noen er rett og slett mer talentfulle når det gjelder å forstå andre mennesker. Denne evnen henger gjerne sammen med intelligens. Men det gjelder da de som er flinke på å se gjennom mennesker av alle typer, ikke bare om noen er psykopat eller ei. For eks psykologer som har talentet kan bli utmerkede psykologer, men det er ikke en evne som kreves for å komme seg gjennom utdanningen. Du kan ha helt gjennomsnittlige ferdigheter på det området og bli psykolog. Dessverre. Som regel blir man da en ok eller dårlig psykolog som kanskje hjelper noen type pasienter med noen type problemer. Men ikke alltid på en konstruktivt eller langvarig måte. Anonymkode: e0a8e...61a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Vet du hva du skal se etter så er det ikke så vanskelig, de har et falskt, vemmelig vesen over seg. Anonymkode: 72960...d16 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller er det slik at en psykopat kan lure alle? Noen her inne har svart at etter å hatt en psykopat i livet sitt så gjennomskuer de fort de som er det. Jeg har hatt en stefar med mange trekk, og føler fort om en person kan være skummel. F.eks, en mann som tok kontakt med meg og ville date. Jeg traff han på et vors, men følte at han ikke var bra. Det er vanskelig å sette ord på hvordan jeg merker det, men de er liksom for hyggelige til at de kan være sant. Og de viste seg at jeg hadde rett, for eksen hans bodde i nærmorådet, og noen felles bekjente sa at jeg burde passe meg, fordi han ble voldelig etter hvert. De to har et barn sammen, og det har vært mye trøbbel. Han kunne f.eks komme drita full hjem til henne og forlange å se ungen. Han fikk besøksforbud. Anonymkode: 13f62...eb3 Det er ikke noe som heter det visst nok. Anonymkode: 7c42b...8a1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva du skal se etter så er det ikke så vanskelig, de har et falskt, vemmelig vesen over seg. Anonymkode: 72960...d16 Hvordan mener du de oppfører seg? Anonymkode: 7c42b...8a1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du de oppfører seg? Anonymkode: 7c42b...8a1 Ts her, svarer selv om dette svaret ikke var fra meg jeg var f.eks utplassert en gang, følte noe ubehagelig med han sjefen der. Han hadde et hissig vesen over seg, men prøvde å skjule dette med å være så hyggelig at det ikke var til å tro. En som egentlig jobbet der, spurte meg når vi var alene, hva jeg syntes om han. Jeg turte ikke å si så mye galt, tenk om hun skulle teste meg liksom og gå til han med det etterpå...men så sa hun at han kjente faren hennes og at hun vet at han har vært mye voldelig mot dama, og bruker barna. Han hadde en energi som gjorde meg anstrengt, jeg frøs i hans nærvær. Anonymkode: 13f62...eb3 1
Leavemealone Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Jeg er meget klarfølt og kan føle når noen prøver å putte ord i munnen min, altså den mest vanlige formen for manipulering. Det er utrolig enkelt for meg, men veldig vanskelig for andre tydeligvis. Noen lar seg blende av sjarm og alt det fine de sier, men glemmer å lytte bak ordene og om det faktisk har noe hold i virkeligheten. Har blitt lurt en gang før i livet mitt over tid, og det var rett og slett dumskap. Jeg trodde kjærlighet var noe man kunne kurere psykopater med. Lærte min lekse for å si det mildt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #20 Skrevet 12. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, svarer selv om dette svaret ikke var fra meg jeg var f.eks utplassert en gang, følte noe ubehagelig med han sjefen der. Han hadde et hissig vesen over seg, men prøvde å skjule dette med å være så hyggelig at det ikke var til å tro. En som egentlig jobbet der, spurte meg når vi var alene, hva jeg syntes om han. Jeg turte ikke å si så mye galt, tenk om hun skulle teste meg liksom og gå til han med det etterpå...men så sa hun at han kjente faren hennes og at hun vet at han har vært mye voldelig mot dama, og bruker barna. Han hadde en energi som gjorde meg anstrengt, jeg frøs i hans nærvær. Anonymkode: 13f62...eb3 Har vært borti slike sjefer før. Siste gang jeg jobber for en slik. Navnet var vel ikke tilfeldigvis Trygve? Anonymkode: e7131...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå