Gjest Korjenta Skrevet 4. desember 2004 #1 Del Skrevet 4. desember 2004 Har lyst til å begynne i kor. Er ny i Oslo og vil gjerne bli kjent med nye mennesker, og siden jeg liker å synge, må jo et kor være tingen! Så da lurer jeg på om det er noen som er med i/vet om et kor som kunne passe for meg? Det må være av type amatørkor (uten opptaksprøve!). Jeg liker egentlig litt gospelaktige kor, men da jeg ikke er personlig kristen, blir det kanskje litt feil med et kristent kor? Kanskje det finnes andre kor som synger sanger med litt fart i? Noen som vet om noe? Jeg er forresten midt i 20-årene, og ikke student (så studentkor er vel utelukket). Har lett litt på internett, men det er ikke så lett å orientere seg i korjungelen der ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. desember 2004 #2 Del Skrevet 4. desember 2004 Er det ikke noe som heter "jeg kan ikke synge"-koret? Jo, jeg gjorde et søk oppe i hjørnet på Kvasir: http://www.musikk.no/jegkanikkesynge/ Søker du på kor*oslo, finner du kanskje andre også. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 4. desember 2004 #3 Del Skrevet 4. desember 2004 Hei, på korforbundet sine sider finner du mange Oslokor. det er også linker til endel hjemmesider. Nå i desember har mange av korene konserter - det er smart å prøve å få med seg noen av disse for å høre omtrent hvilket nivå de er på og hvilken type musikk de synger. Link til koroversikt for Oslo-Akershus krets av korforbundet finner du her. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. desember 2004 #4 Del Skrevet 4. desember 2004 Ikke for å skuffe deg, men jeg tror du må ganske langt ned i nivå, selv for amatørkor, for å finne et kor uten opptaksprøve. Jeg vet ikke om noen og jeg kjenner til mange kor. Ellers er det et godt tips å ta en tur på konserter og høre på litt forskjellig for å finne ut hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå