Gå til innhold

Forstår ikke bukse størrelsene! (40x34 , 42x36)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en bukse på Zalando, men jeg må velge gjennom noen ukjente størrelser;

38x34, 40x34, 42x30 osv..

Jeg går inn på størrelse guiden men det dukker ikke opp en forklaring, bare målet for midjen ol til de vanlige størrelsene (medium, large..)

Anonymkode: 0673d...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som bestiller busker i de størrelsene, eller har peiling. Hvilken størrelse bruker dere, og hilken strls velger dere?

Anonymkode: 0673d...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da vanlig størrelsesangivelse på jeans? Sånn bortsett fra at det er pluss size da. Jeg bruker 44/46 i vanlige norske størrelser og bruker 33 eller 34 i livet på jeans (altså det første nummeret i de oppgitte størrelsene)

Størrelse 38 i dameklær tilsvarer vel vanligvis en tommestørrelse på 28/29.
Tommestørrelse 42 som du nevner tilsvarer omtrent klesstørrelse 54.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om det første tallet angir standard norske størrelser og det andre angir tommer, jeg? Jeg tror neppe det første tallet er tommer?

TS, har du lenke til buksene det gjelder?

Anonymkode: 173ec...60c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker som om det første tallet angir standard norske størrelser og det andre angir tommer, jeg? Jeg tror neppe det første tallet er tommer?

TS, har du lenke til buksene det gjelder?

Dette har jeg sett flere ganger hos zalando, og med mindre du er i en plus size avdeling ts tror jeg at det er sånn! Så 30,32,34 er lengden på beina. Jeg som er 165cm bruker lengde 30 hvis det hjelper. Og da er det første tallet størrelsen du vanligvis bruker av 34,36,38,40. 

Anonymkode: c2371...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, slik at det første tallet angir vidden i "standard" størrelse, mens det andre tallet angir lengden i tommer. Jeg skjønner nesten ikke at det kan forstås på noen annen måte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg sett flere ganger hos zalando, og med mindre du er i en plus size avdeling ts tror jeg at det er sånn! Så 30,32,34 er lengden på beina. Jeg som er 165cm bruker lengde 30 hvis det hjelper. Og da er det første tallet størrelsen du vanligvis bruker av 34,36,38,40. 

Anonymkode: c2371...355

Jeg er også 165 cm høy, men bruker 34 i lengde. Nevner det fordi proposjoner kan være svært ulike, og TS må ta hensyn til om hun har lang overkropp eller lange bein. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere jeans/merker som bruker denne måten å angi størrelse på, bl.a Levi's, Diesel m.m om jeg ikke husker feil.

Der viser det første tallet til livvidde og det siste til lengden, begge deler er tommer så vidt jeg vet. Jeg har f.eks ei dieselbukse i str. 29/34, jeg er 170 høy. (Jeg synes 32 i lengde blir litt for kort og 34 er egentlig litt for lang men da jeg ikke har sett 33 som alternativ velger jeg heller den lengste)

:)

Anonymkode: 6e308...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...