AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 For å fungere i hverdagen vet jeg at jeg er nødt til å trene. Men har ingen motivasjon til å starte på treningssenter, men jeg liker egentlig å svømme. Men problemet med svømming er at jeg blir veldig ukomfortabel når det gjelder å dusje i felles dusj. Er det bare meg? Noen tips? Hjelp Anonymkode: 8bc6e...f7a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Hvis du dusjer så ingen ser deg, kan du dusje med badetøyet på (?) Anonymkode: 987cc...9f3
Moosher Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Mange svømmehaller har lukkede dusjerom i tillegg til fellesdusjer.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Det viktigste du gjør er å dusje skikkelig med såpe før du går i bassenget. Dette er for å få bort alt kloren i bassenget kan angripe av bakterier og lotion, deodorant m.m. på huden din. Folk som ser, ser gjerne på andre som slurver med kroppsvasken og forurenser badevannet for alle oss andre. Imidlertid har de fleste nok med seg selv, i dusjen. Jeg er vant til at folk stirrer fordi jeg ikke ser "helt normal" ut etter flere omfattende operasjoner. Har du en frisk og normal kropp, oppfører deg vanlig, så er stirring noe du føler at andre gjør uten at de stirrer mer enn normalt. Etter badet trenger du ikke mye dusjing dersom du har gjort dusjingen grundig på forhånd. Ellers er det vel heller skjeldent at der er mengder av folk i dusjene i svømmehallene? Går du et sted med timeinnslipp så kan du enten komme litt sent, og gå opp som de siste og somle litt i dusjen, så blir det mindre folksomt. Et annet alternativ er å spørre om du kan bruke handikapdusjen/garderoben. Men skal alle være så sjenerte at de ber om dette så får jo ikke de handikapgaredroben er bygd og tilrettelagt for, bruke den. Lær deg å overse folks blikk, om de i det hele tatt ser på deg. Anonymkode: 3dd7a...242
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Du bør jobbe med å komme over sjenansen. De fleste svømmehaller har automatiske anlegg som pøser på mer klor hvis det er mer bakterier i vannet. Hvis folk slurver blir det mer klor, og klor er jo ikke sunt. Ellers vil jeg anbefale deg å finne flere treningsformer, det er greit å variere litt av og til, både for kroppen og hodet. Det er veldig mye du kan gjøre som du ikke må på treningsstudio for å drive med. Anonymkode: eb384...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå