Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er en jente på 17 år som hopper ove lunsjen på skolen. (vil bli tynn) Dette har jeg gjort de siste ukene. Men idag etter middag fikk jeg akutt vondt i magen er dette pga jeg hopper over måltider?

Anonymkode: dcef8...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å hoppe over lunsjen er ikke måten å gå ned i vekt på. Spis deg mett på god, sunn mat og kutt ut søtsaker, potetgull og brus.

Anonymkode: 908a5...6e9

• Liker 1
Skrevet

Å hoppe over ett måltid om dagen er vel ikke akkurat skadelig...

Anonymkode: e3a67...9d2

Skrevet

Har aldri fått akutt vondt i magen av å hoppe over måltider, tenker det skal mer til, så lenge man da spiser frokost, middag, kvelds og mellommåltider. Forøvrig spiser jeg selv bare 2-3 måltider om dagen, og hadde det vært farlig hadde jeg vel fått vondt i magen for lenge siden. Så lenge man får i seg nok kalorier så er ikke antall måltider det viktigste, selv om det sikkert er det beste for forbrenningen. Forøvrig viktig å spise mens man er på skolen for å vedlikeholde konsentrasjon. 

Spiser du alle andre normale måltider? Drikker du pepsi max eller noe med kunstig sukker? Slikt kan man få veldig vondt i magen av. Luftsmerter. 

Ikke en god måte å bli tynn på ved å kutte ut lunsjen, da synes jeg du bør se på andre måter å gjøre dette på. Vet ikke hvor gammel du er eller om du i det hele tatt er overvektig? Men om du er voksen og ferdig utvokst med ekstra kilo på kroppen kan man heller redusere litt på mengden man spiser for å få i seg færre kalorier, eller trene mer. Mat er utrolig viktig for kroppen skal fungere optimalt, å utvikle spiseforstyrrelse er ikke noe å hige etter, det gjord jeg selv da jeg var 13 år. Nå i dag har vi jo så mye god informasjon om hvordan man går ned litt i vekt på en sunn måte. Så søk heller litt rundt på internett og lær mer der. 

Anonymkode: b9867...ac7

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Jeg er en jente på 17 år som hopper ove lunsjen på skolen. (vil bli tynn) Dette har jeg gjort de siste ukene. Men idag etter middag fikk jeg akutt vondt i magen er dette pga jeg hopper over måltider?

Anonymkode: dcef8...a42

Antar at du er tynn nok som du er. 

Anonymkode: ff30c...0d8

Skrevet

Begynn å tren styrketrening og spis masse sunn og god mat til du er mett. Drit i vekta og se heller resultater av en godt trent kropp som er sunn og sterk!  Fins masse eksempler på dette. Bare google styrketrening jenter.   

Anonymkode: dbac8...182

Skrevet

Fikk en gang beskjed av min gym lærer at hvis man vil gå ned i vekt, så hjelper det og spise ''ofte'', men ikke alltid i like store mengder. Du holder nemlig oppe forbrenningen din da.

Hjelper ikke å sulte deg, håper virkelig ikke dette påvirker deg og din helse mer. Hørtes litt skummelt ut.

Anonymkode: 1ac69...e27

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri fått akutt vondt i magen av å hoppe over måltider, tenker det skal mer til, så lenge man da spiser frokost, middag, kvelds og mellommåltider. Forøvrig spiser jeg selv bare 2-3 måltider om dagen, og hadde det vært farlig hadde jeg vel fått vondt i magen for lenge siden. Så lenge man får i seg nok kalorier så er ikke antall måltider det viktigste, selv om det sikkert er det beste for forbrenningen. Forøvrig viktig å spise mens man er på skolen for å vedlikeholde konsentrasjon. 

Spiser du alle andre normale måltider? Drikker du pepsi max eller noe med kunstig sukker? Slikt kan man få veldig vondt i magen av. Luftsmerter. 

Ikke en god måte å bli tynn på ved å kutte ut lunsjen, da synes jeg du bør se på andre måter å gjøre dette på. Vet ikke hvor gammel du er eller om du i det hele tatt er overvektig? Men om du er voksen og ferdig utvokst med ekstra kilo på kroppen kan man heller redusere litt på mengden man spiser for å få i seg færre kalorier, eller trene mer. Mat er utrolig viktig for kroppen skal fungere optimalt, å utvikle spiseforstyrrelse er ikke noe å hige etter, det gjord jeg selv da jeg var 13 år. Nå i dag har vi jo så mye god informasjon om hvordan man går ned litt i vekt på en sunn måte. Så søk heller litt rundt på internett og lær mer der. 

Så når du spiser 2 måltid om dagen spiser du altså over 800 kcal i hvert måltid? Store måltid som dette bør unngås. Spis lite og ofte. 

Anonymkode: 31ab5...4c4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når du spiser 2 måltid om dagen spiser du altså over 800 kcal i hvert måltid? Store måltid som dette bør unngås. Spis lite og ofte. 

Anonymkode: 31ab5...4c4

Neida, de er ikke alltid på 800 kcal. Noen dager spiser jeg for lite, og det er jeg fullt klar over, jeg har nok på ingen måte et veldig sunt kosthold, dog er det mye variasjon. Slik blir det likevel av og til i en travel hverdag. Forøvrig kan jeg fint trykke i meg et måltid på 800 kcal, og mer enn det. Ta en ristorante pizza, den er på 1000 kcal og ikke særlig stor. Kan fint spise en slik til middag en gang i blant, blir ikke supermett av den heller. Så mye volum eller stort måltid er det ikke, kan være mye kalorier i en normal mengde mat, bare av den mindre sunne varianten. 
Spise lite og ofte passer ikke min livsstil, er ingenting som tilsier at man må det nei. Bare ta seg et googlesøk så finner man ut av det.

Skrevet

Det er ikke sikkert det er så bra for fordøyelsen din å hoppe over lunsj, spesielt når man er på skolen og aktiv så blir man veldig sulten, og trenger påfyll. 

Anonymkode: 08778...0a9

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Frk.K, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...