Gå til innhold

Hvorfor greier menn som er i parforhold seg bedre enn de som ikke er det?

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)

Jeg har lest en del forskning, og den forteller at særlig menn fungerer bedre når de er i lag med ei kvinne. Denne forskningen har rettet for seleksjon, med andre ord at kvinner i stor grad velger menn som greier seg godt. Dette fenomenet har an særlig bli observert med skilte menn, som har en mer negativ lønnsutvikling enn menn som forblir gifte (det er nok noe seleksjon inne i bildet her). 

Hva tror dere er grunnen til dette?

Endret av Jonasmann
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de har behov for en stødig klippe og veileder i livet sitt.  Mao: vi er best. 

• Liker 6
Gjest Jonasmann
Skrevet
12 minutter siden, Silfen skrev:

Fordi de har behov for en stødig klippe og veileder i livet sitt.  Mao: vi er best. 

Kvinner greier seg og bedre for øvrig. Mest på det emosjonelle plan, ikke på det økonomiske.

Skrevet
3 minutter siden, Jonasmann skrev:

Kvinner greier seg og bedre for øvrig. Mest på det emosjonelle plan, ikke på det økonomiske.

Da sier det seg vel selv. De fleste har godt av å ha en partner i livet. En person å dele gleder og sorger med som støtter og hjelper. 

Anonymkode: b0f68...467

• Liker 3
Gjest Jonasmann
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier det seg vel selv. De fleste har godt av å ha en partner i livet. En person å dele gleder og sorger med som støtter og hjelper. 

Anonymkode: b0f68...467

Poenget var mer det at det var mer signifikant for menn enn for kvinner. Da sett i forhold til hvordan situasjonen hadde vert i når de var single.

Skrevet
2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Poenget var mer det at det var mer signifikant for menn enn for kvinner. Da sett i forhold til hvordan situasjonen hadde vert i når de var single.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil med tråden.

Anonymkode: fadff...0cf

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et motsvar til misfirstår-tråden om at menn trenger damer 

Anonymkode: b3bed...ba5

Gjest kattehviskeren
Skrevet

Helt seriøst så tror jeg (dessverre) at en del menn blir temmelig slappe av å være alene. Kvinner får dem i gang, drar dem med på ting, får de til å gå tur, spise sunnere osv. Jeg vet det er generaliserende, men man ser jo dette rundt seg hele tiden, og jeg har den erfaringa selv og. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange menn trenger en dame som sier i fra til dem. 
Og så er det alle de positive tingene med å ha en god livspartner da, men det er jo det samme for begge kjønn.

Skrevet

Bak enhver suksesfull mann, står en sterk kvinne ;)

Gifte menn lever sunnere, er lykkeligere og lever under mer ordnede forhold. Tror menn trives med å ha en "flokk", noen som elsker han og vil hans beste, som han kan passe på. 

Anonymkode: 48520...db0

• Liker 4
Skrevet (endret)

jeg ville garantert ikke fått det sunnere og bedre og lykkeligere med en person under samme tak 24/7

Jeg var født for å være en ensom ulv og fungerer ikke sammen med noen. Jeg hadde blitt så gal av å gå sammen med noen at jeg ville mest sannsynlig endt opp med selvskading. They will only slow me down :briller:

Endret av Haru
  • Liker 1
Gjest Jonasmann
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo et diskusjonsforum er det ikke? :) Er ikke diskusjonen nok?

Skrevet

Menn går ikke til legen før ha absolutt må, gifte menn har ei kone som tvinger dem til det = Sykdommer oppdages og kureres i tide. Mange menn trenger et ankerfeste hvis ikke tar de av med festing ol. Alle har godt av en firtrolig som sier ifra ved behov.

Hjemmelaget mat til faste tider er bedre enn bensinstasjonen hjem. Hvor mange single menn lager middag med saus til seg selv regelmessig?

Kanskje det viktigste! Regelmessig kontakt med kvinnebryster senker puls, blodtrykk og minsker stress:P

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Jonasmann skrev:

Jeg har lest en del forskning, og den forteller at særlig menn fungerer bedre når de er i lag med ei kvinne. Denne forskningen har rettet for seleksjon, med andre ord at kvinner i stor grad velger menn som greier seg godt. Dette fenomenet har an særlig bli observert med skilte menn, som har en mer negativ lønnsutvikling enn menn som forblir gifte (det er nok noe seleksjon inne i bildet her). 

Hva tror dere er grunnen til dette?

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål, nemlig at kvinner velger menn som allerede gjør det bra. Er det ikke sannsynlig at de vil fortsette med det etter at de møter en kvinne.

Anonymkode: 5a27b...a2b

Gjest Jonasmann
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål, nemlig at kvinner velger menn som allerede gjør det bra. Er det ikke sannsynlig at de vil fortsette med det etter at de møter en kvinne.

Anonymkode: 5a27b...a2b

Nei, det jeg skrev var at de fjernet seleksjonsmekanismen, og dermed kunne finne effekten av selve ekteskapet. Altså, det er parforholdet som utgjør effekten.

Skrevet

Fordi de har noen som lager mat, rydder, vasker og elsker de. Det eneste de trenger å fokusere på er seg selv og karriereutvikling.

Anonymkode: 654ad...4f6

• Liker 3
Skrevet

Menn som ikke er i forhold og/eller etablerer familie over i sitt liv er sikkert også menn som statistisk sett ikke klarer seg like godt. Dette er jo ganske innlysende egentlig hvis du tenker deg litt om. En mann med bipolar lidelse og kanskje et rusproblem for eksempel er vel ikke typen som ordinære kvinner ønsker og etablere et forhold til (generelt sett naturligvis). Høna og egget osv,

• Liker 1
Gjest Jonasmann
Skrevet
20 minutter siden, LeoxBarca skrev:

Menn som ikke er i forhold og/eller etablerer familie over i sitt liv er sikkert også menn som statistisk sett ikke klarer seg like godt. Dette er jo ganske innlysende egentlig hvis du tenker deg litt om. En mann med bipolar lidelse og kanskje et rusproblem for eksempel er vel ikke typen som ordinære kvinner ønsker og etablere et forhold til (generelt sett naturligvis). Høna og egget osv,

Klart personer med bipolar lidelse osv. vil greie seg dårligere, men som sagt flere ganger i denne tråden. Slike faktorer ble rettet for i studiene, med andre ord, er det effekten av ekteskap det er prat om.

Skrevet

Min rolle som coach, kokk, personlig trener og hushjelp var til stor hjelp for begge eksene mine. 

For meg som er kvinne, ser jeg tvert imot at det er i mine single perioder at jeg gjør det best. Kanskje fordi jeg da fokuserer og bruker energi kun på meg selv. 

Anonymkode: fcd5c...c0e

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min rolle som coach, kokk, personlig trener og hushjelp var til stor hjelp for begge eksene mine. 

For meg som er kvinne, ser jeg tvert imot at det er i mine single perioder at jeg gjør det best. Kanskje fordi jeg da fokuserer og bruker energi kun på meg selv. 

Anonymkode: fcd5c...c0e

Presis. Menn i parforhold snylter på sin partner. Følgelig har menn det mest komfortabelt i parforhold, mens kvinner klarer seg best uten å ha en mann å måtte drasse på.

Anonymkode: 33b63...fe7

• Liker 9
Skrevet

Det gjelder for begge kjønn. Selv om det kanskje er ulike plan de eventuelt har det dårligere på alene.

Kvinner er kanskje til en viss grad flinkere til å opprettholde orden på praktiske plan i livet selv når de er alene, men emosjonelt tror jeg ensomhet sliter like mye på begge kjønn. 

At menn evt blir mindre suksessfull i arbeidslivet alene, handler vel mest om at de har hatt en effektiv kaospilot hjemme.

Anonymkode: 804c7...4d1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...