Gå til innhold

Salg på nettbutikk men fullpris i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ett klesplagg til fullpris i butikken idag. Ser nå i nettbutikken at plagget er nedsatt med 300 kroner der..

Har jeg noen rettigheter her?

Anonymkode: a7500...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 6bddc...7c2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei. Nettbutikk og gatebutikk er separate firmaer, og det pleier alltid å være ulike betingelser. Det kan være tilbud et sted, men ikke det andre stedet f.eks.

Du kan levere tilbake klesplagget og få igjen kjøpesummen i den vanlige butikken (og kjøpe på nett etterpå til tilbudspris), antar jeg, siden de fleste butikker har en åpent-kjøp-regel som ren service til kundene sine. 8 dager f.eks. er et eksempel på perioden man kan endre mening og få pengene tilbake. Forutsetter selvsagt at merkelapper og alt er på, og at man har kvitteringen.

Endret av Million
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Nei. Nettbutikk og gatebutikk er separate firmaer, og det pleier alltid å være ulike betingelser. Det kan være tilbud et sted, men ikke det andre stedet f.eks.

Du kan levere tilbake klesplagget og få igjen kjøpesummen i den vanlige butikken, antar jeg, siden de fleste butikker har en åpent-kjøp-regel som ren service til kundene sine. 8 dager f.eks. er et eksempel på perioden man kan endre mening og få pengene tilbake. Forutsetter selvsagt at merkelapper og alt er på, og at man har kvitteringen.

Ok. Takk for svar 😊 

Skrevet

Kommer litt ann på hvor du handler. Handler du feks på XXL får du den prisen som står på nettet i butikken, dette gjelder flere plasser. Hør med butikken du handlet i

Anonymkode: 557be...88f

Skrevet
19 timer siden, Million skrev:

Du kan levere tilbake klesplagget og få igjen kjøpesummen i den vanlige butikken (og kjøpe på nett etterpå til tilbudspris), antar jeg, siden de fleste butikker har en åpent-kjøp-regel som ren service til kundene sine. 8 dager f.eks. er et eksempel på perioden man kan endre mening og få pengene tilbake. Forutsetter selvsagt at merkelapper og alt er på, og at man har kvitteringen.

Merk at dette ikke er en rettighet men en ekstraservice butikken yter. Kommer helt ann på butikken.

Anonymkode: cc77b...08d

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merk at dette ikke er en rettighet men en ekstraservice butikken yter. Kommer helt ann på butikken.

Anonymkode: cc77b...08d

Ja, jeg skriver jo også at det er "ren service" til kundene. Ikke noe de er lovpålagt å yte, nei.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ringte butikken og spurte. De skal ha samme pris i butikk som på nett (for denne butikken) og hun jeg snakket med kunne fortelle at de fikk info først idag om å sette ned prisen på dette plagget.. Synes den var litt kjipt men men.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte butikken og spurte. De skal ha samme pris i butikk som på nett (for denne butikken) og hun jeg snakket med kunne fortelle at de fikk info først idag om å sette ned prisen på dette plagget.. Synes den var litt kjipt men men.

Jeg handlet en sele til barnevogn på en butikk, måtte gå tilbake og påpeke at det var 25% salg. Det hadde ikke kassadamen fått med seg.. men jeg gikk tilbake etter 1 minutt, da! Fikk tilbake penger. 

Ellers kjøpte jeg 2 plagg til 79 kr i butikk idag. Kosta 99 kr på nett. De driver litt forskjellig....

Anonymkode: 1fb91...e22

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg handlet en sele til barnevogn på en butikk, måtte gå tilbake og påpeke at det var 25% salg. Det hadde ikke kassadamen fått med seg.. men jeg gikk tilbake etter 1 minutt, da! Fikk tilbake penger. 

Ellers kjøpte jeg 2 plagg til 79 kr i butikk idag. Kosta 99 kr på nett. De driver litt forskjellig....

Anonymkode: 1fb91...e22

Ja det er nok ulik praksis. Hun jeg snakket med sa at om de hadde visst om dette igår så hadde de tipsa meg om det.Synes de kunne lagt litt godvilje til her når jeg påpekte at den var allerede på salg på nettet igår men forstår at de driver ikke butikk for å være snille.

Skrevet

Hadde aldri satt min fot igjen i en butikk som var treg med prisingen, eller hvor varer var feilpriset, eller lå på feil plass. Noen butikker er så ufattelig dårlig.

Anonymkode: c4eb5...dcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...