Gå til innhold

Hjelp til problemstilling på bacheloroppgave i markedsføring og salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal snart gå i gang med å skrive bacheloroppgaven min, og lurte på noen kunne gi meg litt tips og hjelp? Vi har veldig lyst å skrive en bacheloroppgave om dyrevern eller testing av kosmetikk på dyr, da dette er noe som vi synes er veldig spennende. Men vi sliter med å avgrense oss, og komme med en konkret problemstilling. Vi ønsker å skrive noe om hvordan man som forbruker blir påvirket og om det at produktene er testet på dyr påvirker oss i om vi kjøper produktet, eller om pelsbruk i klesbransjen og hvordan dette har utviklet seg. Har du noen tanker eller ideer om en passende avgrensning eller lignende eksempler som har skjedd i samfunnet som kan støtte opp en eventuell problemstilling? 

Alle tanker og ideer settes stor pris på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken forskningsmetodikk går dere for? Og hvilket fagområde (tilnærming)?

Kan være en god ide å snakke med veilederen.

Et generelt tips er å begynne å grave litt rundt og se hva dere kan finne om dyrevern og testing av kosmetikk (hva som har blitt gjort tidligere og relevante problemstillinger dere kan inspireres av), for deretter å finne et område dere ønsker å fordjupe dere i.

Skrevet

Hvordan påvirker merking "ikke testet på dyr" salg av kosmetikk? 

Kan det være noe å avgrense slik? 

Da må dere antageligvis bruke spørreundersøkelser for å besvare problemstillingen. Kvalitativ metode.

Anonymkode: 3c606...c57

Skrevet

Vi har mulighet for å velge om vi vil ta i bruk kvalitativ eller kvantitativ metode, og har generellt veldig stor frihet til valg av tema. Derfor jeg føler det er litt vanskelig :S Vet ikke helt hvordan jeg skal gå i gang, og hva jeg skal velge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...