susijenten Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Hei. Jeg skal snart gå i gang med å skrive bacheloroppgaven min, og lurte på noen kunne gi meg litt tips og hjelp? Vi har veldig lyst å skrive en bacheloroppgave om dyrevern eller testing av kosmetikk på dyr, da dette er noe som vi synes er veldig spennende. Men vi sliter med å avgrense oss, og komme med en konkret problemstilling. Vi ønsker å skrive noe om hvordan man som forbruker blir påvirket og om det at produktene er testet på dyr påvirker oss i om vi kjøper produktet, eller om pelsbruk i klesbransjen og hvordan dette har utviklet seg. Har du noen tanker eller ideer om en passende avgrensning eller lignende eksempler som har skjedd i samfunnet som kan støtte opp en eventuell problemstilling? Alle tanker og ideer settes stor pris på!
Edalokojs Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Hvilken forskningsmetodikk går dere for? Og hvilket fagområde (tilnærming)? Kan være en god ide å snakke med veilederen. Et generelt tips er å begynne å grave litt rundt og se hva dere kan finne om dyrevern og testing av kosmetikk (hva som har blitt gjort tidligere og relevante problemstillinger dere kan inspireres av), for deretter å finne et område dere ønsker å fordjupe dere i.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Hvordan påvirker merking "ikke testet på dyr" salg av kosmetikk? Kan det være noe å avgrense slik? Da må dere antageligvis bruke spørreundersøkelser for å besvare problemstillingen. Kvalitativ metode. Anonymkode: 3c606...c57
susijenten Skrevet 11. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2017 Vi har mulighet for å velge om vi vil ta i bruk kvalitativ eller kvantitativ metode, og har generellt veldig stor frihet til valg av tema. Derfor jeg føler det er litt vanskelig :S Vet ikke helt hvordan jeg skal gå i gang, og hva jeg skal velge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå