Gå til innhold

Er det for sent å sette seg på skolebenken i en alder av 34?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å studere sykepleien, men jeg har ikke mulighet til å begynne å studere før høsten 2018. Da er jeg 34 år, og vil da ikke være ferdig utdannet før jeg er 37 år. Er det for sent for meg? Er det vanskelig å få jobb som sykepleier når man er så gammel og nyutdannet?

Anonymkode: bb36d...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og nei. Ikke la deg stoppe av alderen din. 

Anonymkode: d4df8...f6d

• Liker 9
Skrevet

Nei! Jeg tenker å gå tilbake til skolebenken når jeg har mulighet mtp barna (er gravid med nummer to og sistemann nå). Er nok 32-33 år da. Så å si aldri for sent for å gjøre det man har lyst til. :)

Skrevet

Det er absolutt ikke for sent :) 

Skrevet

Aldri for seint. 🤗

Skrevet

Det er absolutt ikke for sent :) Min mor på 50 er akkurat ferdig med sykepleiestudier og en mastergrad oppå der. Hun har også fått seg relevant jobb. Min far på 50 er akkurat i gang med en mastergrad nå. 

Det er aldri for sent. 

Anonymkode: 3a678...ec8

• Liker 3
Skrevet

Go for it! 

Skrevet

Men det spørs om du passer til å studere sykepleie.. og nei jeg begrunner det ikke selv om du spør!!!

Anonymkode: 6590b...9a5

Skrevet

Aldri for sent å ta ny eller fortsette utdanning i seg selv, men helt realistisk så er det nok en del vanskeligere å begynne en helt ny karriere etter 30. I mange bransjer (min egen blant annet) foretrekker arbeidsgivere yngre arbeidstakere, dvs. under 30.

Anonymkode: 75e28...ecd

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst til å studere sykepleien, men jeg har ikke mulighet til å begynne å studere før høsten 2018. Da er jeg 34 år, og vil da ikke være ferdig utdannet før jeg er 37 år. Er det for sent for meg? Er det vanskelig å få jobb som sykepleier når man er så gammel og nyutdannet?

Absolutt nei! GJØR DET! Og det spiller ingen rolle om du ikke passer til å være sykepleier. Over halvparten av sykepleiere får seg jobb som småssjefer.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

mamma tok bachelor i ingeniørfag da hun var 44. Hun hadde ikke studiekompetanse, så da hun var 39 startet hun med grunnkurs allmennfag på videregående. 

Anonymkode: 44b69...951

• Liker 3
Skrevet

Mamma var i 50-årene da hun studerte. Hun storkoste seg, og klarte seg kjempebra! Do it!

Skrevet

Du er absolutt ikke for gammel, sett i gang 👍

Anonymkode: 8efaa...44d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ca 30 år igjen i arbeidslivet, selvsagt er du ikke for gammel. 

Anonymkode: 1d15c...128

Skrevet

Jeg begynte å studere i fjor høst,og er 34 år. Så jeg vil ikke si at det er for sent. Gjorde det fordi jeg har lyst på en jobb jeg faktisk liker.

Anonymkode: f6681...a80

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Da jeg tok sykepleien så hadde vi to i min gruppe (av totalt fire grupper i kullet) som var i 40-årene. Den ene var bestefar i tillegg. 

Skrevet

Du er selvfølgelig ikke for gammel. Når jeg startet på utdanningen jeg tar (master) var det 4 i klassen som var i alderen 35-45 (1/4 av klassen). Har inntrykk av at de som er godt voksen og etablert gjerne er mer strukturert i skolearbeidet enn flere av oss som er litt yngre. 

Forøvrig er det ikke mer en 4-5 år siden min svigermor ble ferdig med sin utdannelse (hun er 60 nå). En gammel kollega av meg skaffet seg generell studiekompetanse når hun var godt over 40. Det viktigste er at du gjør noe du selv ønsker og vil. Jeg har selv begynt å se etter jobb og er det en ting jeg har lagt merke til så er det veldig mange kommuner trenger sykepleiere! Ville ikke vært redd for å ikke få jobb med andre ord. Forøvrig har min søster tatt sykepleierutdannelse. I hennes klasse var det også flere som var godt over 30. Lykke til :) 

Anonymkode: 10f6c...7df

• Liker 1
Skrevet

Blir aldri for gammel for å ta mere utdannelse! Ble ferdig med ingeniørutdanning nå i våres, og jeg er 43 :Hehe:

Skrevet

Har mange i klassen min som er i 30-, 40- og til og med 50-års alder. To av dem er bestemødre :laugh: Flere venninner av min mor er akkurat ferdig sykepleier også. Det er absolutt ikke sent :) Go for it, og lykke til! 

ps. erfaringen og modenheten du har som voksen nyutdannet, vil heller gi deg fordeler enn ulemper ved jobbsøking - tenker jeg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...