AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Er så nysgjerrig. Tar det bort mesteparten av smerten? Vil gjerne ha svar fra dere som har født både med og uten. Var det enorm forskjell? Anonymkode: d2907...9eb
Gjest Hannemor76 Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Veldig individuelt. Noen ganger fungerer det godt, andre ganger ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Jeg fikk forklart at epiduralen ikke tar bort smerte i selve underlivet, man har følelse fra underlivet og ned. Så jeg kjente jo godt når han kom ut for å si det sånn. Men å få epiduralen var likevel himmelsk, derifra og ut kunne jeg født mange ganger. Før epiduralen var et helvete. Men hver fødsel er individuell smertemessig, selv for samme kvinne. Neste fødsel har jeg kanskje ikke behov for epidural men jeg er 100 % åpen for å be om den om riene blir som sist. Det er ingen garanti for at epiduralen virker da, dessverre.. eller at man rekker få den :-O Anonymkode: d132c...78d 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Som de andre sier er det tilfeldig hos noen tar den ikke noen av smertene.. mens hos andre blir de smertefri. Hos meg funket den utmerket. Kjente overhodet ingenting av riene etter den ble satt. Så jeg sovnet sov i 2 timer og på de to timene gikk jeg fra 4-10 cm så den påvirket ikke noe annet enn smertene. Så jeg var veldig fornøyd med den.. husker lettelsen da den høye, mørke anestesilegen kom og skulle fri meg fra smertene. Puh! Anonymkode: 1b101...6d6
FantasDick Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har bare født med epidural. Fikk den rundt 6 cm når jeg følte at jeg ikke taklet riene lengre, men den fungerte ikke spesielt godt. Smertene ble dempet litt, men hadde likevel så vondt som fra 5-6 cm.. Sikkert 4 lysår unna å kunne tenke på søvn.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 14 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg har bare født med epidural. Fikk den rundt 6 cm når jeg følte at jeg ikke taklet riene lengre, men den fungerte ikke spesielt godt. Smertene ble dempet litt, men hadde likevel så vondt som fra 5-6 cm.. Sikkert 4 lysår unna å kunne tenke på søvn. Ja, da funket den dårlig! Ikke alle er like heldige Jeg sov under begge fødslene mine (fikk epidural kun 1 gang) Anonymkode: 1b101...6d6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Jeg lå og vred meg av smerte med epidural. Fikk Max dose mange ganger og etterhvert fikk jeg noen minutter ganske smertefritt før jeg skulle starte å presse. Syns ikke pressinga var så ille. Bortsett fra helt på slutten. Vet ikke om det var epiduralen som gjorde at det ikke var så vondt under pressingen, men det kan være 😊 Anonymkode: 625cc...e71
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Hadde igangsatt fødsel hvor riedryppet ble skrudd opp hele tiden. Før epiduralen lå jeg på siden å ristet helt uten mulighet til å kontrolere kroppen, etter å ha fått epidurelen spiste jeg, leste avisa og ringte min søster for å fortelle hvordan det gikk. Har og hatt to spontane fødsler uten smertelindring. Anonymkode: 142f8...6d7
mjauritz Skrevet 11. januar 2017 #9 Skrevet 11. januar 2017 Har kun fått med epidural, og jeg følte nesten fødselen var et antiklimaks fordi jeg trodde det skulle være så mye verre.. Hadde hatt gallesteinanfall mange ganger tidligere og det var så mye vondere så ble nesten litt... skuffet?
Ellasnella Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 Førstemann uten, med andre gangen. For meg var forskjellen enorm! Første gangen var er av en eller annen grunn veldig viktig for meg å føde uten, kom på bedre tanker til neste gang 😉
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Det funket 1 time da jeg fødte nr 1 ellers har jeg hatt dårlig effekt av epudural. Nr 3 fødte jeg uten smertelindring👊🏻 Anonymkode: e581c...c0c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #12 Skrevet 11. januar 2017 For meg var det himmelsk å få epidural 😅 Anonymkode: 56b7b...447
Arkana Skrevet 11. januar 2017 #13 Skrevet 11. januar 2017 Veldig individuelt vil jeg tro. Etter åtte timer med nesten sammenhengende rier var epidural fantastisk. Jeg kunne kjenne at jeg hadde rier, men de gjorde ikke vondt. Etter noen timer merket jeg imidlertid at epiduralen satt skjevt. Jeg var tilnærmet smertefri på høyre side, mens venstre side gjorde vondt. Jeg kjente lite til pressriene (men det gjorde jeg forsåvidt med nr 3 også, hvor jeg ikke hadde epidural, så om det skyldtes epiduralen med nr 1 vet jeg jo ikke) i den form at jeg ikke fikk trykketrang, men jeg hadde fryktelig vondt i underlivet under utdrivingsfasen så da hjalp ikke epiduralen. Uansett fikk jeg jo noen timers pause til å hente meg inn igjen og det var godt.
Frøkenvetikke Skrevet 11. januar 2017 #14 Skrevet 11. januar 2017 Kjente ingen smerte, kjentes ut som jeg måtte bæsje når jeg skulle trykke han ut. Epidural på nestemann også! Så deilig å slippe å vri seg i smerter ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå