Gå til innhold

Hva er julemiddagen hjemme hos deg?  

3 stemmer

1. 1. Hva er julemiddagen hjemme hos deg?

• Ribbe
      30
    • Pinnekjøtt
      24
    • Lutefisk
      1
    • Kalkun
      8
    • Annet
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er tradisjon hjemme hos deg?

Min familie spiser pinnekjøtt og min kjæres familie spiser kalkun. I år skal vi lage egen jul og det blir kalkun på menyer på julaften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser rådyrsteik, medisterkaker og medisterpølse. Som regel er det også litt elg- kjøtt og litt ribbe. Hovedsaklig de tre første tingene.

Skrevet

Hos oss er det alltid ribbe, medisterkaker og medisterpølser.

Riskrem til dessert.

Det er det hos familien til sambo også :)

Skrevet

Hos oss er det pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe. :D Gleder meg som en unge til julemiddagen.

Skrevet

Vi spiser kalkun, men det er 1. juledag, ikke julaften. Vi har ingen spesiell middag på julaften (som faktisk ikke er noen spesiell dag).

Skrevet

Pinnekjøt :sikle:

Har òg svineribbe og julepølser.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi har ribbe og julepølse......og jeg spiser bare julepølsa.....med lefse.....

Skrevet

Jeg liker best pinnekjøtt. Men det mamma disker opp med på julaften er:

Pinnekjøtt, svineribbe, julemår (to sorter), kålrabistappe, poteter, surkål, rødkål og ribbefett. Til dessert (etter at pakkene er åpnet) har vi krumkaker og multekrem. :)

Å, som jeg gleder meg.

Skrevet

Jeg er vant med kveite og min kjære er vant med pinnekjøtt. I år blir andre året vi feirer jul hjemme hos oss selv, og det blir andre året med andebryst på menyen. Da vi skulle bestemme hva vi skulle ha til jul i fjor var det viktig for oss å finne noe som smaket "høytid", og noe som ingen av oss var vant med fra før.

Kalkun spiser vi på nyttårsaften, og ribbe er jo så kjedelig, for det spiser "alle" ;)

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Min fars slekt så er det pinnekjøtt

Min mors slekt er det ribbe.

Skrevet

Nå spiser vi kalkun, men jeg er vant til ryper eller dyrestek hjemmefra.

(men så lenge morfaren min levde .. var det torsk.. - det var ikke særlig stas for små jenter)

Skrevet

Vi hadde alltid ribbe og pølse før, men så fant vi ut at ingen av oss egentlig var så glad i det, så de siste årene har det stått kalkun på menyen. :sikle:

Skrevet

Vi har både svineribbe og pinnekjøtt, men jeg stemte pinnekjøtt da det er det jeg spiser.

Skrevet

Vi bruker ribbe, medisterkaker og julepølser. Har vært tradisjon i alle år.

Søster som bor i usa bruker kalkun.

Min yngste datter ville foretrukket pinnekjøtt - men det blir i mellomjula :-)

Skrevet
Vi bruker ribbe, medisterkaker og julepølser. Har vært tradisjon i alle år.

Samme her!

Til dessert har vi krumkaker og multekrem.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Samme her!

Til dessert har vi krumkaker og multekrem.

Samme her! Jul uten ribbe og moltekrem! :o Hadde ikke vært jul for meg det nei...

Skrevet

Jeg er vant med lutefisk på julaften, og min mann er vant med kjøttkaker og steik av et eller annet slag. Da vi begynte å feire jul for oss selv, valgte vi pinnekjøtt med grove julepølser, kålrotstappe, rødkål og mandelpoteter. Mmm. Til dessert etter pakkeåpningen har vi riskrem m/mandel og jordbærsaus til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...