Vackra Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Hvilke land likte dere best, og hvorfor? Hvilke land var MUST HAVE og hvilke kunne dere vært foruten? Gjerne med begrunnelse Setter pris på alle erfaringer!
reiseglad Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Australia! Veldig laidback, deilig klima, uvant natur og dyreopplevelser og fantastisk under vann. Skulle gjerne vært der igjen, har besøkt landet fire ganger. Bobil er moro! 1
bopera Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Er så enig i Australia!! Vært der to ganger, og det var fantastisk. Landet har så utrolig mye å tilby, fra nydelige strandparadis, til vakre storbyer. Og folkene der er veldig hyggelige, og lette å bli kjent med. Cuba er også en destinasjon jeg anbefaler til alle. Turnert der et par ganger, og skal tilbake til høsten. Det går ikke an å beskrive, må bare oppleves. Vietnam er nydelig! Anbefaler også å reise rundt i Indonesia, det var en kjempeopplevelse. Japan er virkelig verdt en tur, men kan være noe forvirrende å reise rundt i, om man har absolutt ingen kjennskap til kulturen og språket. Brasil var et eventyr å oppleve. For en fargerik og fyrrig kultur. Elsker å reise rundt i USA, og er du glad i store naturopplevelser, så ikke nøl med å reise til Alaska, evt. Canada. Jeg har bodd i Russland, så jeg har en forkjærlighet for det landet. St. Petersburg er den ultimate storbyhelgen, men ikke dra før mai, da mange attraksjoner er stengt frem til da. En annen storbyhelg alle må oppleve er Paris. Skulle jeg dratt på en relativt rimelig sol-ferie, så hadde jeg dratt til Kroatia. Har vært så mange ganger i Italia/Spania/Franrike, at jeg som oftest søker utenom de landene for Europa-ferie. Elsker Nepal. Nydelig natur, og nydelige mennesker. Har mange venner der, så jeg får oppleve det litt "bak" turistteppet. Lei deg motorsykkel, og kjør rundt i landet. En opplevelse for livet. India er spennende, det også, men måtte jeg velge, hadde jeg valgt Nepal hver gang. For en annerledes tur; Madagaskar. Ecuador er den eneste skuffelsen jeg har opplevd, men var verdt det for å kunne reise over til Galápagosøyene. Uff, er så mye flott der ute...kommer sikkert på mer Jeg tror det også kommer an på personen som skal på tur. Er ikke sikkert at det jeg liker, er noe du vil like. 1
gard Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 Veldig godt spørsmål og veldig vanskelig å svare på :-) Det er mange forskjellige typer opplevelser som kan gi deg minner for livet. Jeg synes det er kjekkest å dra til land der det ikke er så mange andre turister og der de lokale fremdeles synes det er kjekt å få besøk. Jeg var i Myanmar for et par år siden og det var veldig fint - koselige mennesker, flotte templer, ruinene i Bagan var utrolige. Så jeg vet ikke om det finnes en plas som du bare må besøke - prøv å reise til mange land og se på alt det fantastiske som finnes i de aller fleste land!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå