AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Velger du fritt sykehusvalg, så blir du straffet med større egenandel. Valget kan spare staten for store summer, da sykmld kommer raskere i jobb. Blir du sendt til sykehus langt vekk fra der du bor pga eks kompetansen på sykdommen, så dekker Helfo 535 kr til overnatting. Jeg vet ikke om et sykehushotell eller annet hotell, som er så rimelig. Mat blir dekket med kr 235 pr. Døgn. Latterlig. Må du ha hjelp på turen,og familie tar seg fri på jobben, blir ikke tapt arbfortjeneste dekt. Kun om andre er med. Syns syke har nok utgifter Anonymkode: 88375...842
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Enda mer stakkars meg syting. Du får tilbud nærmest der du bor, hvis du vil et annet sted pga ventetid eller kompetanse du ønsker så må du bidra til kalaset selv, det er selvfølgelig helt greit. Hvis ikke hadde folk brukt fritt sykehusvalg som en årsak til å få seg en tur til en annen kant av landet. Mange syke er så jævlig stakkarlige, buhuu må betale litt, buhuu staten burde betalt mer. Vel staten betaler allerde masse, og vil du betale enda mindre så får du vente på tur. Vil du komme frem i køen så må du regne med å betale en liten egenandel. Totalprisen er fremdeles milevis fra den skarve egenandelen du betaler. Og DIN sykdom er ikke viktigere enn noen andres, selvfølgelig må du vente på tur selv om du er sykemeldt. Syke har svært lave utgifter sammenlignet med hva de koster staten, og likevel er det bare klaging. Utakknemlige, bitre folk. Hilsen en som selv er kroniker, og takknemlig for det helsevesenet vi har. Anonymkode: 419e9...26d 2
Honey Dew Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enda mer stakkars meg syting. Du får tilbud nærmest der du bor, hvis du vil et annet sted pga ventetid eller kompetanse du ønsker så må du bidra til kalaset selv, det er selvfølgelig helt greit. Hvis ikke hadde folk brukt fritt sykehusvalg som en årsak til å få seg en tur til en annen kant av landet. Mange syke er så jævlig stakkarlige, buhuu må betale litt, buhuu staten burde betalt mer. Vel staten betaler allerde masse, og vil du betale enda mindre så får du vente på tur. Vil du komme frem i køen så må du regne med å betale en liten egenandel. Totalprisen er fremdeles milevis fra den skarve egenandelen du betaler. Og DIN sykdom er ikke viktigere enn noen andres, selvfølgelig må du vente på tur selv om du er sykemeldt. Syke har svært lave utgifter sammenlignet med hva de koster staten, og likevel er det bare klaging. Utakknemlige, bitre folk. Hilsen en som selv er kroniker, og takknemlig for det helsevesenet vi har. Anonymkode: 419e9...26d Dette
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Velger du fritt sykehusvalg, så blir du straffet med større egenandel. Valget kan spare staten for store summer, da sykmld kommer raskere i jobb. Blir du sendt til sykehus langt vekk fra der du bor pga eks kompetansen på sykdommen, så dekker Helfo 535 kr til overnatting. Jeg vet ikke om et sykehushotell eller annet hotell, som er så rimelig. Mat blir dekket med kr 235 pr. Døgn. Latterlig. Må du ha hjelp på turen,og familie tar seg fri på jobben, blir ikke tapt arbfortjeneste dekt. Kun om andre er med. Syns syke har nok utgifter Anonymkode: 88375...842 Dette er ingenting å lage en klagetråd over, fordi det er ikke slik det fungerer i praksis. Sett deg inn i reglene og systemet før du kritiserer noe eller noen på feilt grunnlag. Anonymkode: 30cb9...420
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Jeg vet om hotell som er så rimelig. Anonymkode: 29657...8df
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Nåja. TS har et godt poeng. Personlig erfaring. 6 år siden. Innleggelse og operasjon på Haukeland kl 08:00 Søkte helsereiser om lov til å overnatte i Bergen da første fly gikk fra Stavanger kl 07:00, og hvis absolutt alt var i rute så ville jeg ha 20 minutter på å rote meg opp til Haukeland fra landing på Flesland. Svaret fra helsereiser var "Nei !" Rutetabellen sa at dette gikk helt fint (nå snakker vi om desember måned et år hvor det faktisk var snø). Hvordan jeg skulle komme meg til Sola om morgenen siden jeg ikke kunne kjøre bil hjem igjen? "Ta bussen". Poenget var at det ikke gikk noen buss som kunne få meg ut til Sola i tide for å rekke flyet. Betalte taxi selv. Reiste kvelden før. Betalte hotell i Bergen og kirurgen som opererte ringte helsereiser og kommanderte taxi fra Sola og hjem (noen mil). Hender jeg lurer på hvor stor regning jeg hadde fått om jeg hadde kommet for sent til innleggelsen (det måtte brøytes godt og grundig på begge flyplassene den dagen helsereiser ville at jeg skulle reise og ha 20 minutter på meg). Var ikke mye som var helt på rute disse dagene tett opptil jul det året. Anonymkode: aa78a...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå