AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Kjøpte meg en ficus benjamina i dag. Men hvorda skal den stelles? Har hørt at det er en vanskelig plante. Når jeg googla kom det bare opp at den skal vannes rikelig i vår/sommer halvåret og mindre på vinteren... Anonymkode: 1699f...e40
Gjest Coolaid Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Dette er mine beste tips om vanning og plantestell. 1. stikk alltid fingrene dypt ned i jorden slik at du får en følelse hva som skjer "langt nedi der". 2. Om du har muligheten, la den drikke selv, det vil si at du vanner underfra - sett den i et kar eller en balje, og la den trekke noen timer. Så lar du den renne av seg og setter den på plass. 3. Du kan også dusje planter i dusjen din. Dusj forsiktig, ikke med hard stråle. La den renne av seg. Den puster gjennom bladene så fint om de også får en dusj. Ellers: De fleste planter dør av for mye vann - det er bedre med for lite enn for mye vann. Står den veldig lyst og varmt drikker den mer, spesielt om sommeren. Bli kjent med planten din ( se på den, og husk å stikke fingrene i jorden) og ikke vær redd for å prøve deg fram. Alle planter mister litt blader, det er naturlig. Mister den mye blad, blir de gul osv er noe galt. Da er det for mye eller for lite av noe - vann, lys eller kanskje til og med næring. Spør om du lurer, lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå