Gå til innhold

Hvorfor får jeg ingen respons på Finn-annonsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp av erfarne KG-ere, og mener jeg har sett slike forespørsler her før :)

Jeg har solgt ganske mye på Finn de siste årene, stort sett barneting, inkl. masse klær. Nå har jeg en annonse med yttertøy hvor jeg ikke har fått én eneste forespørsel. Dette har ikke skjedd meg før og jeg vil derfor fri til alle som har noe saklig å si. Jeg forandrer gjerne på det dere måtte mene er feil, dårlig skrevet el. lignende, det eneste jeg ikke endrer på er å sende. Jeg er klar over at det er negativt, men har en god grunn til at jeg ikke gjør det (og har uansett alltid klart å selge før). Vanligvis har jeg mer kontaktinfo, men har anonymisert annonsen for dette formålet (ser ikke ut som jeg går glipp av det store rushet uansett :ler: ).

Her er annonsen.

Ønsker alle innspill velkommen! 

Anonymkode: fc3ed...817

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville i hvert fall trukket de klærne som er ødelagt og kastet dem. Ingen gidder å bytte glidelås, og kjøper man brukt bør det i alle fall være helt og pent. Mulig du har priset litt høyt, men der vet jeg ikke hva sånt koster nytt. Uansett bør du legge deg på halvpris av nytt. Litt mørke bilder, kanskje?

Anonymkode: c1b0b...991

• Liker 12
Skrevet

Det er en veldig lang annonse og lite detaljer på bildene. Det bethr at jeg må se et bilde, scrolle ned for å finne salgstekts osv. Frem og tilbake. Kjedelig. Lag heller en pr størrelse eller plagg. 

I tillegg så annonserer du med 2 ødelagte plagg tidlig i annonsen. Det får meg mindre interessert. Flytt de heller nederst hvis du absolutt må ha de med og jeg ville heller gitt de bort. 

Synes også mange av prisene var litt høye. Klær mister det meste av verdi i det de blir tatt i bruk, og halvpris er mye å forvente uansett hvor lite brukt eller hvor pene de er. 

"Kun brukt to ganger", yeah right. Ingen tror på det. Selv om det sikkert er sant er det den verste salgsteksten som finnes. 

Anonymkode: 0408c...76a

• Liker 7
Skrevet

Fjern de ødelagte klærne og sett priser osv inn i bildeteksten istede for i annonseteksten. Det er tungvint å finne bilde av noe man har lyst på for å så måtte leite gjennom en halv roman med tekst. Jeg er iallefall så lat at jeg kan finne på å droppe en annonse pga av noe slikt :)

• Liker 4
Skrevet

Byttet glidelås i ytterjakka mi i fjor og det kostet kr 400,-! Jakka var veldig dyr da den ble kjøpt, så det var verd prisen. Hadde aldri gjort det på ei "rimelig" barnejakke.
Ellers er jeg enig med de over at prisene er for høye. På salg får en nytt tøy til ikke langt unna bruktprisene dine. Ødelagt tøy kastes.  Når du har så mye å selge, sett prisene under hvert bilde og gjør oppmerksom på det i annonsen. 

Når du har så mye å selge, sett prisene under hvert bilde og gjør oppmerksom på det i annonsen. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en veldig lang annonse og lite detaljer på bildene. Det bethr at jeg må se et bilde, scrolle ned for å finne salgstekts osv. Frem og tilbake. Kjedelig. Lag heller en pr størrelse eller plagg.

Anonymkode: 0408c...76a

Du kan ha to vinduer  åpne slik at du kan se de side ved side

8af083efd209ec068c73dcae39413070.jpg
https://gyazo.com/8af083efd209ec068c73dcae39413070

Anonymkode: 74395...376

• Liker 1
Skrevet

Flere av plaggene ser krøllete ut. Kanskje klærne hadde tatt seg bedre ut hengende på en kleshenger?

Anonymkode: a46d2...162

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Som de andre sier; ta vekk det som er ødelagt. Sørg for at det fineste plagget er første bildet.

Ellers ser jeg ikke hva du skulle endret på. Prisene virker greie, klærne også. :)

Skrevet

Klær tror jeg er enklere å selge på kjøp- og salg-grupper på facebook. 

Anonymkode: 569d2...282

• Liker 2
Skrevet

Ville prøvd å ta nye bilder med litt mer lys i, på hvit bakgrunn. Tror eneste problemet er at bildene er mørke og får plaggene til å se triste ut. 

Anonymkode: af5ae...b90

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du hadde høye priser jeg. Fleecejakker/gensere som er brukt hadde jeg kanskje betalt en 50-lapp for. Har jeg 120 kr til en brukt fleecejakke, så kan jeg slå på 30kr til og kjøpe en helt ny for å få med garanti og kvittering, selv om det er dårligere merke. 

Ting med hull eller ødelagt glidelås må du gi bort, det tar man ikke penger for :) 

Anonymkode: a7edd...229

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, Sirah skrev:

Fjern de ødelagte klærne og sett priser osv inn i bildeteksten istede for i annonseteksten. Det er tungvint å finne bilde av noe man har lyst på for å så måtte leite gjennom en halv roman med tekst. Jeg er iallefall så lat at jeg kan finne på å droppe en annonse pga av noe slikt :)

Dette.
Fjern de ødelagte klærne (hvertfall ikke sett de bildene først) og sett prisen i teksten under hvert bilde.

• Liker 4
Skrevet

Ok, tusen takk for mange tilbakemeldinger! :)

Jeg har fjernet de to ødelagte tingene og skrevet pris på alle bildene. Da jeg lagde annonsen dobbeltsjekket jeg hva ting kostet nytt for å være sikker på at jeg ikke priset meg for høyt. Alle prisene er under halv pris av nypris (merkeklær til barn er dyyyrt!), og jeg har nå i tillegg senket prisene på nesten alle tingene ytterligere. Nye bilder får jeg ikke tatt sånn umiddelbart, men skal gjøre det så fort jeg kan :)

Andre tilbakemeldinger??

• Liker 1
Skrevet

TS over :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(merkeklær til barn er dyyyrt!)

De færreste kjøper merkeklær til barn. Dette kan også være en årsak til at du ikke har fått svar på annonsen.
edit: vet det ikke hjelper med annonsen. tenkte bare det kunne være verdt å nevne.

edit2: om det ikke selger kan du evt også sette inn nypris også i artikkelen/bildene.

Endret av herremann
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, tusen takk for mange tilbakemeldinger! :)

Jeg har fjernet de to ødelagte tingene og skrevet pris på alle bildene. Da jeg lagde annonsen dobbeltsjekket jeg hva ting kostet nytt for å være sikker på at jeg ikke priset meg for høyt. Alle prisene er under halv pris av nypris (merkeklær til barn er dyyyrt!), og jeg har nå i tillegg senket prisene på nesten alle tingene ytterligere. Nye bilder får jeg ikke tatt sånn umiddelbart, men skal gjøre det så fort jeg kan :)

Andre tilbakemeldinger??

Annonsen ble bedre nå, når du satt prisene under hvert bilde :)

Du kan godt sette ned prisene med mellom 30 og 50%. I disse januarsalgstider i butikk handler nok folk heller nye klær på salg i butikk, enn å kjøpe dyre brukte klær.

Anonymkode: a46d2...162

• Liker 4
Skrevet

Det jeg så først var dårlig lys. Klærne kommer ikke til sin rett. Ellers det de andre skrev.:)

• Liker 2
Skrevet

"Vinterjakke, som ny, men trenger ny glidelås" :fnise:  går vel ikke an å bli mer selvmotsigende? For folk flest er denne jakka ødelagt og langt i fra "som ny", så du mister litt troverdighet hos meg når du prøver å selge en ødelagt jakke "som ny", dermed jeg blir ikke så interessert i det andre du har, selv om det kanskje er fine klær. Bra du fjernet det!

Et tips er å ha med førpris på klærne også. Pris og kvalitet henger jo ofte sammen, så det kan gi kjøperen en indikator på hvor god kvalitet det er på tøyet. I tillegg er de som kjøper brukt ofte ute etter å spare penger og gjøre et kupp, og det får jeg ikke inntrykk av at jeg gjør når jeg ikke ser førprisen.

Anonymkode: 80bbb...6b7

• Liker 5
Skrevet

For dyrt. Ja, kanskje halv pris på akkurat den jakka feks men man kan finne tilsvarende billigere. 100 kr for fleeze finner man ofte som nypris. Du må legge deg under prisen av hva man kan finne på salg. 

Anonymkode: 583f6...92c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...