AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Del Skrevet 11. januar 2017 Greia er at hun har begynt å vise mindre og mindre av personligheten sin etterhvert som vi ble kjent. Fra å ha åpne samtaler, til å begynne med å prate om kjedelige nøytrale ting. Når jeg prater om folk vi kjenner (lite miljø) begynner hun å skjelle meg ut. Alt skal være politisk korrekt, og hun sier aldri meningen sin. For hun er mest opptatt av å framstå som ordentlig og anonym (og godhetspoliti). Og etter slike sammenkomster med henne så har jeg følt at hun har som mål å bryte meg ned, med å få meg til å føle meg som et dårlig menneske. Hun retter på meg, og jatter med andre. Skal være venner med alt og alle.. Derfor vurderer jeg å ikke en gang nevne til henne om hun har "hørt noe fra den og den personen", og om "hun eller han har flyttet" etc. Og vips, vi har ingen samtaleemne.. Slik var hun ikke før. Ikke vil hun fortelle så mye om sine ferier osv. Så det hele blir svert begrenset. Og forteller jeg noe om meg selv, så motsier hun meg på mye rart. Så hele besøket blir bare utrolig krevende med en slik personSåå...slitsomt.. Skulle ønske jeg hadde ei venninne som jeg kunne snakke med om hva som helst mellom himmel og helvete. Gode og dårlige dager, oppturer og nedturer. Hva mener dere? Skal jeg dumpe denne venninnen? Vi har begge små barn på samme alder, og det er hovedsakelig leketreff hun interesserer seg for. Altså at hun inviterer meg kun for at barnet hennes skal ha noen å leke med. Joda, det politisk korrekte her vil jo si at hun er en bra mor som gjør dette for barnet sitt. Men jeg tror ikke hun er mye interessert i å involvere seg med meg alene. Jeg kan enten kutte henne ut, eller å la vennskapet dø en naturlig død ved å ikke snakke om mine ting og mitt liv. Anonymkode: 85252...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Del Skrevet 11. januar 2017 Dere er ikke venner, kom deg videre Anonymkode: 0987c...83b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Del Skrevet 11. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er ikke venner, kom deg videre Anonymkode: 0987c...83b Hva er det hun er på jakt etter da? Hun inviterer ofte, men samtalene har blitt rare og snevre.. Anonymkode: 85252...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Del Skrevet 11. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at hun har begynt å vise mindre og mindre av personligheten sin etterhvert som vi ble kjent. Fra å ha åpne samtaler, til å begynne med å prate om kjedelige nøytrale ting. Når jeg prater om folk vi kjenner (lite miljø) begynner hun å skjelle meg ut. Alt skal være politisk korrekt, og hun sier aldri meningen sin. For hun er mest opptatt av å framstå som ordentlig og anonym (og godhetspoliti). Og etter slike sammenkomster med henne så har jeg følt at hun har som mål å bryte meg ned, med å få meg til å føle meg som et dårlig menneske. Hun retter på meg, og jatter med andre. Skal være venner med alt og alle.. Derfor vurderer jeg å ikke en gang nevne til henne om hun har "hørt noe fra den og den personen", og om "hun eller han har flyttet" etc. Og vips, vi har ingen samtaleemne.. Slik var hun ikke før. Ikke vil hun fortelle så mye om sine ferier osv. Så det hele blir svert begrenset. Og forteller jeg noe om meg selv, så motsier hun meg på mye rart. Så hele besøket blir bare utrolig krevende med en slik personSåå...slitsomt.. Skulle ønske jeg hadde ei venninne som jeg kunne snakke med om hva som helst mellom himmel og helvete. Gode og dårlige dager, oppturer og nedturer. Hva mener dere? Skal jeg dumpe denne venninnen? Vi har begge små barn på samme alder, og det er hovedsakelig leketreff hun interesserer seg for. Altså at hun inviterer meg kun for at barnet hennes skal ha noen å leke med. Joda, det politisk korrekte her vil jo si at hun er en bra mor som gjør dette for barnet sitt. Men jeg tror ikke hun er mye interessert i å involvere seg med meg alene. Jeg kan enten kutte henne ut, eller å la vennskapet dø en naturlig død ved å ikke snakke om mine ting og mitt liv. Anonymkode: 85252...de8 Jeg står på andre siden, og lurer på om jeg skal kutte kontakten med en venninne som bare vil snakke om andre (les: sladre) når vi møtes. Tidligere snakket vi om alt fra kjøttkaker til musikk og politikk, men ikke nå lenger. Jeg har ingen interesse for å snakke om andre, vil de at jeg skal vite noe om deres privatliv vil jeg høre det fra dem selv, ikke via andre. Og når hun ikke har interesse for å snakke om andre ting blir samtalene begrenset. Kan venninnen din oppfatte deg som en som sladrer, og prøver å styre deg bort fra slike tema? Anonymkode: 64e15...880 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Del Skrevet 11. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg står på andre siden, og lurer på om jeg skal kutte kontakten med en venninne som bare vil snakke om andre (les: sladre) når vi møtes. Tidligere snakket vi om alt fra kjøttkaker til musikk og politikk, men ikke nå lenger. Jeg har ingen interesse for å snakke om andre, vil de at jeg skal vite noe om deres privatliv vil jeg høre det fra dem selv, ikke via andre. Og når hun ikke har interesse for å snakke om andre ting blir samtalene begrenset. Kan venninnen din oppfatte deg som en som sladrer, og prøver å styre deg bort fra slike tema? Anonymkode: 64e15...880 For mitt vedkommende er dette normalt, da jeg ikke ser så mye til andre. Derfor kan jeg spørre om "hva er siste nytt" osv. slik at jeg kan henge med litt. Det er helt normalt å snakke om hverandre der jeg bor. Vi er jo tross alt mennesker, som ønsker å vite av hverandre. Men om min venninne ønsker et platonisk vennskap, så er det greit for meg. Jeg foretrekker noe ekte hvor man kan være seg selv:) Gidder ikke late som at jeg er noe jeg ikke er. Heldigvis blir slike som henne raskt gjennomskuet. Anonymkode: 85252...de8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg er så jævla lei denne kjerringa Anonymkode: 0987c...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Del Skrevet 11. januar 2017 Du må jo ta igjen. Si at du ikke liker at hun retter på deg, og at du kan prate om det du vil. Anonymkode: 08e50...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Del Skrevet 11. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For mitt vedkommende er dette normalt, da jeg ikke ser så mye til andre. Derfor kan jeg spørre om "hva er siste nytt" osv. slik at jeg kan henge med litt. Det er helt normalt å snakke om hverandre der jeg bor. Vi er jo tross alt mennesker, som ønsker å vite av hverandre. Men om min venninne ønsker et platonisk vennskap, så er det greit for meg. Jeg foretrekker noe ekte hvor man kan være seg selv:) Gidder ikke late som at jeg er noe jeg ikke er. Heldigvis blir slike som henne raskt gjennomskuet. Anonymkode: 85252...de8 Først av alt bruker du ordet platonisk feil, siden jeg regner med at du ikke vil ha et kjærlighetsforhold til denne venninnen. Men holdningen din om at et vennskapsforhold uten sladder er overflatisk sier mer om dine verdier enn om hennes vennskap. Jeg tror det er best for begge parter om dere avslutter vennskapet. Anonymkode: 64e15...880 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. januar 2017 #9 Del Skrevet 11. januar 2017 Ok, men trenger du å snakke så mye om andre folk driver med da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 11. januar 2017 #10 Del Skrevet 11. januar 2017 Min mor er ei sånn som prater om.alt og alle.. til alle! Derfor har jeg begynt å behandle henne som du ts sier at din venninne behandler deg. Du har ikke tråkka henne på tærne på noe vis? Siden hun har endret væremåte så drastisk liksom.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøtMelon Skrevet 11. januar 2017 #11 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) 53 minutter siden, Forundret.. skrev: Min mor er ei sånn som prater om.alt og alle.. til alle! Derfor har jeg begynt å behandle henne som du ts sier at din venninne behandler deg. Du har ikke tråkka henne på tærne på noe vis? Siden hun har endret væremåte så drastisk liksom.. Min også Endret 11. januar 2017 av SøtMelon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #12 Del Skrevet 11. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg står på andre siden, og lurer på om jeg skal kutte kontakten med en venninne som bare vil snakke om andre (les: sladre) når vi møtes. Tidligere snakket vi om alt fra kjøttkaker til musikk og politikk, men ikke nå lenger. Jeg har ingen interesse for å snakke om andre, vil de at jeg skal vite noe om deres privatliv vil jeg høre det fra dem selv, ikke via andre. Og når hun ikke har interesse for å snakke om andre ting blir samtalene begrenset. Kan venninnen din oppfatte deg som en som sladrer, og prøver å styre deg bort fra slike tema? Anonymkode: 64e15...880 Det her tenkte jeg og. Liker ikke snakke om andre, virker som ts syns det er ganske spennende. Anonymkode: c6f81...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #13 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg ville hadde dumpet henne. Liker ikke å bli rakket ned på og dere virker jo veldig forskjellige. Anonymkode: 2d38c...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #14 Del Skrevet 11. januar 2017 Kan det være at hun "holder kortene tett til brystet " fordi du spør og graver mye ? Hadde en venninne som var ekstremt interessert i privatlivet til folk, spurte og gravde, sladret og brukte det du sa mot deg i ettertid. Fant etterhvert ut at her måtte en holde seg til nøytrale temaer. Så utifra opplysningene du har gitt ts kan det virke som om hun syns du er en skadrekjerring. Anonymkode: 2d38c...d08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 12. januar 2017 #15 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg synes også det høres ut som det er du som ser ned på venninna di. Siden du regner henne som kjedelig og bruker uttrykk som politisk korrekt og godhetspoliti. Tror du seriøst ikke det finnes mennesker som bryr seg om andre og har vokst opp såpass at de ikke liker å høre nedsettende ting om andre? Såklart, er det positiv prat om andre burde det ikke gjøre noe, med da ville du vel ikke brukt slike rare uttrykk om henne heller? Så høres ut som dere har vokst fra hverandre og at hun prøver å påvirke deg i en bedre retning. Kjenner hun de du snakker om da? Det er de mest kjedelige menneskene jeg vet om, som alltid skal snakke masse om privatlivet til folk jeg ikke kjenner, eller hvertfall ikke kjenner lengre. En rar historie innimellom eller nyheter om folk vi kjenner godt kan jeg også sette pris på så lenge det ikke er for ufint, men de som skal fortelle om den nye forloveden til en vi gikk på ungdomsskolen med kunne jeg også klart meg uten. At man ikke kan prate om oppturer og nedturer virker såklart kjipt, selv om jeg ikke skjønner hva det har med sladder å gjøre. Og hvordan vet du at hun bare jatter med, og ikke tørr si ting, de fleste er da greie folk uten at det er falskt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Del Skrevet 12. januar 2017 Tipper hun ikke er så åpen mot deg fordi hun vet du er sladrete av deg. Og at det hun forteller til deg vil bli spredd rundt. Og alle er ikke like glad i det. Hun hører hva du prater om andre til henne, så vet jo hva du prater om henne til andre. Anonymkode: 8a1ce...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherry blossomed. gone. Skrevet 12. januar 2017 #17 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg har hatt venner som fotfølger meg og forfølger meg hvorenn jeg går jeg, skal vite ALT jeg tenker og føler og sier hermer etter meg og stjeler fra meg og lever på mitt intellekt og av mine interesserer og hobbyer mens de ALDRI lærer seg å respektere meg og holder på å forgå av sjalusi og ekstrem stalking. Sånn har jeg hatt det i åresvis. Nå skal jeg snart anmelde igjen. Har forsøkt å bryte kontakten men dumme sjalu smålige folk gir seg ikke så lett nei. Jeg har begynt å se ned på de etter å ha opplevd hatpsykosene deres. Å aldri la noen bryte kontakten er jo bare trist; jeg vet jo at de kan lite for at de er født mindre intelligente, men har gitt opp å lære de noenting om livet. Noen er bare født defekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 12. januar 2017 #18 Del Skrevet 12. januar 2017 Satt nettopp å vurderte om jeg skulle legge ut et innlegg over ei venninne av meg som alltid skal snakke om siste nytt om alle andre. Syns det er en uting. "Har du hørt at han har fått dame eller?? Hun så veldig ung ut ikke sant?? Hun må jo være mye yngre enn han." Så svarer jeg at tror ikke hun er så ung, hun er veldig hyggelig. Får til svar da "jaja, hun er da pen utseendemessig hvert fall." Eller at en kompis har vært sur i det siste, det skal jo snakkes om. Eller at hun snakket med ei annen venninne om noe hvor venninna svarte nøytralt så kan henne her finne på å si "men jeg hørte tonefallet hun ikke ville vise." Må være et utrolig kjedelig liv om man ikke klarer å diskutere andre ting enn hva andre mennesker gjør med sine liv. Også tenker jeg at når venninna mi snakker som om alle andre så snakkes det nok om meg så fort jeg går også. Sånn ellers liker jeg det sosiale med henne, hun smiler mye og er jo hyggelig sånn generelt. Hadde hun bare lagt fra seg den dårlige uvanen liksom. Prøvde å prate om hva som har skjedd i det siste i våre egne liv, men å snakke om seg selv det gjør hun ikke. Og hvis jeg nevner noe fra min hverdag svarer hun liksom ikke. Men tenker hun legger det på minne til å si til andre, hvis det er spennende nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #19 Del Skrevet 13. januar 2017 På 11.01.2017 den 19.08, AnonymBruker skrev: Først av alt bruker du ordet platonisk feil, siden jeg regner med at du ikke vil ha et kjærlighetsforhold til denne venninnen. Men holdningen din om at et vennskapsforhold uten sladder er overflatisk sier mer om dine verdier enn om hennes vennskap. Jeg tror det er best for begge parter om dere avslutter vennskapet. Anonymkode: 64e15...880 Kanskje det er slike ting hun blir fornærmet over at venninnen retter på? Jeg synes du virker litt vel snurt, og ikke ser på din egen rolle i det hele tatt her TS. Litt sladder fungerer ellers som sosialt lim, men man må ha sosial intelligens nok til å unngå negativ slarving/ baksnakking og spedning av åpenbart fortrolig informasjon. Snakk om andre som du ønsker at de skal snakke om deg, er en god regel :). Anonymkode: 9243d...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå