Gå til innhold

Weekendtur med jentene, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode forslag? Vi ønsker et rimelig reisemål med god mat og drikke, shopping, spa og uteliv. Helst være en relativt kort flytur og praktisk/enkelt sånn sett, for å få mest mulig ut av tiden.

Gdansk og Riga er ikke aktuelt (vært der før og var ikke helt fornøyd). Tenker muligens på Praha, Edinburgh eller Dublin (vært der før, men ikke på jentetur). London er jo alltid en vinner, men lysten på å finne et billigere alternativ :)

Håper på mange gode forslag! :)

Anonymkode: 45bf0...a86

• Liker 1
Skrevet

ps,. tenker å reise i april :)

• Liker 1
Skrevet

Antwerpen i beliga eller amsterdam. Begge deler flyr du til schiphol og tar toget. Ca 1 time til antwerpen om jeg ikke husker helt feil.. fantastisk by 😊

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for fine svar, begge to! :) Kom gjerne med mer info: prisnivå og hvorfor dere anbefaler det? Vi er vel en typisk jentegjeng som vil kose oss med uteliv, spa og shopping. At byen er fin og koselig med kort reisetid er også et stort pluss :)
Hadde ikke tenkt på Antwerpen, takker!

Skrevet

Krakow er en veldig vakker by i perfekt størrelse for en langweekend (masse å se, men såpass liten at man ikke blir sliten og overveldet, slik som i f.eks. London). Billig, og kort flytur fra Norge. Ofte billige flybilletter. 

Kan varmt anbefale Dublin, men det er en litt "røffere" by enn mange andre, som du sikkert vet siden du har vært der. Ikke stedet å dra hvis man vil drikke prosecco og shoppe designerklær, mer øl og pubkvelder og masse historie.

Køln er også en vakker, historisk by, med masse kulturelt påfyll. Mer forfinet.

En by jeg falt veldig for, var Bologna i Italia. Litt lenger flytur (oppunder 4 timer) - men ofte relativt rimelige SAS-billetter. Vil tro april er perfekt, varmt, men ikke for varmt - som en norsk sommer. Fantastisk mat, det er jo en av Italias absolutt fremste matbyer. Nydelig vin også, siden det ligger i nærheten av vindistriktet Chianti. Middelalderby med nydelig arkitektur, og trange brosteinsgater med rustikke uteserveringer. Eventuelt, dra hit en uke på kjærestetur en gang :)

Når det gjelder spa, har jeg ikke stor peiling, dessverre. Vil tro du finner det i alle større byer, men det er sikkert langt billigere i Øst-Europa. 

Anonymkode: a6061...e54

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler som AB over her Krakow. Nå er det noen år siden sist jeg var der, men det er en vakker by med både kultur og shopping. Polen er også relativt billig, og det er enkelt å komme seg dit.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for fine svar, begge to! :) Kom gjerne med mer info: prisnivå og hvorfor dere anbefaler det? Vi er vel en typisk jentegjeng som vil kose oss med uteliv, spa og shopping. At byen er fin og koselig med kort reisetid er også et stort pluss :)
Hadde ikke tenkt på Antwerpen, takker!

Hvorfor antwerpen? Tja.. har vært i mange byer i belgia men likte meg best der. Koselig by med mye shoppingmuligheter og greit uteliv. 

Meget bra mat på restaurantene også!

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Bare byer på B. Budapest, Brugge eller Barcelona.

Skrevet

Vilnius, så mange Spa tilbud som er utrolig mye billigere enn her+ gode muligheter for rimelig shopping :)

Skrevet

Tusen takk til alle svar! Supert :) Det er jo så mange valgmuligheter! Helt enig i at Krakow er et godt forslag, men jeg har vært både der og i Gdansk, og lurer på å prøve noe nytt. Warzsawa kan kanskje være et alternativ. Veldig mange gode forslag her, Bologna også! Men dit går det ikke direktefly ser det ut til, leter etter noe med enkel reisevei.

Praha virker fristende (er det bra med spa der?) og tror også Budapest, Edinburgh og Dublin havner høyt på lista. Mulig Riga kan bli et alternativ likevel, ser at man kan få fly + hotell for en meget rimelig pris.. :) Vilnius skal jeg også sjekke ut!
Tar gjerne imot flere tips! 

• Liker 1
Skrevet

Billig by med bra shopping og mye uteliv? Berlin. 

Likevel skal det mye til å slå London i mine øyne, for jentetur. Der har du ALT. kan få rimelige flybilletter dit, som kompenserer litt for dyrere hotellrom.

Anonymkode: c934b...9a6

• Liker 4
Skrevet

Barcelona. Reiser en gang i måneden eller så, betaler som regel rundt tusenlappen for flyturen t/r, mye bra airbnb og mye å henge fingrene i!

(Mye bra mannfolk:fnise:)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Billig by med bra shopping og mye uteliv? Berlin. 

Likevel skal det mye til å slå London i mine øyne, for jentetur. Der har du ALT. kan få rimelige flybilletter dit, som kompenserer litt for dyrere hotellrom.

Anonymkode: c934b...9a6

Ja, Berlin er også utrolig bra! :) jeg har vært der 3 ganger, men bør ha det med på lista. Veldig koselig med beer-gardens og herlig shopping. Helt enig!

også enig i at London er supert for jentetur, men vi tenkte litt på å prøve noe nytt, siden prisene på det meste er blitt dyrt der. Mn tusen takk!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på jentetur til Malaga og likte byen veldig godt. God mat, bra sjopping, spa vet jeg ikke. Henger meg også på Brugge og Antwerpen. To vidt forskjellige steder, men Belgia er ikke større enn at dere kan bo i Antwerpen og ta en togtur til Brugge selv på en langhelg (stopp gjerne innom Gent på veien, også fin by). 

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Derpderp skrev:

Barcelona. Reiser en gang i måneden eller så, betaler som regel rundt tusenlappen for flyturen t/r, mye bra airbnb og mye å henge fingrene i!

(Mye bra mannfolk:fnise:)

Der er sant! Helt enig :)  Barcelona og Madrid må med på lista! Der er det vel også fint og varmt i mars/april. Wow, 1 g/mnd hørtes topp ut,heldig du! Hehe, litt flørting skader jo ikke.

Noen som har vært i Madrid?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Leeloo skrev:

Jeg har vært på jentetur til Malaga og likte byen veldig godt. God mat, bra sjopping, spa vet jeg ikke. Henger meg også på Brugge og Antwerpen. To vidt forskjellige steder, men Belgia er ikke større enn at dere kan bo i Antwerpen og ta en togtur til Brugge selv på en langhelg (stopp gjerne innom Gent på veien, også fin by). 

Malaga var også et godt forslag! Må si det frister med Spania (og Italia også)! Det blir jo litt lengre å reise (og dyrere) enn Øst-Europa, men mulig vi kan få det rimelig likevel :)

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hva du ikke likte med Gdansk? Siden jeg skal dit på spatur snart. :)

Anonymkode: ca7db...5f4

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville, så klart, dratt til Berlin.

Hva med Sarajevo eller Dubrovnik? Man må jo se på hele regnestykket, selv om det nok er dyrere å fly dit enn til f.eks. London. Lisboa? Barcelona? Praha er jo fint, men Praha, Krakow, Budapest, Riga osv. er jo litt samme greia synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Takk for kjempegode forslag!

Jeg tror vi har landet på at det blir enten Madrid, Barcelona, Budapest eller Riga.
Vi var flere som skulle bli enige ;)

Hvor ville dere ha dratt av disse alternativene? Madrid/Barcelona er nok førstevalget, men: Budapest/Riga blir nok ganske mye billigere, tror dere ikke det?
Eller ikke nødvendigvis, om man velger rimelige alternativer for mat, drikke og overnatting?

Vi drar i april, og håper at vi kanskje får fint vårvær :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...