brownbrown Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 lurte litt på om det er noen som er politi her og har gått på politihøyskolen? jeg er utdanner rørlegger men er litt lei jobben min. lønnen min er bra men jeg r rett og slett ikke så veldig intressert lengre jeg har tenkt på politiet før, men sa nei pga lav lønn og andre intreresser. nå vurderer jeg politihøyskolen eneste som plager meg er at jeg er 26 år gammel, og syns det kanskje er litt for sent for å endre yrke ? jeg vil ikke jobbe som rørlegger lengre ettersom interessen har dalt nedover i lengre tid nå til dere som har gått på PHS har jeg noen spm - Hvordan er en vanelig dag for deg som politibetjent ? - arbeidstider, varier de for hver eneste dag eller perioder ? - hva kan man viderutdanne seg innen politi når man er ferdig ? - er det mye fart og spenning ? altså ikke hver dag men innimellom ? - er lønnen så dårlig som jeg hører den er ? 320 000 er jo elendig. jeg har 200 000 mer en det nå og vil ikke få sprekk på økonomien ellers hadde det vært fint med tips, råd eller høre fra noen som har erfaring her
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Jeg går ikke PHS, men min samboer er politi. - Det finnes ingen vanlig dag som politi. Det kommer helt an på hva som skjer, og endel dager skjer det "ingenting". Når det skjer "ingenting", tar de seg ofte en kopp kaffe på stasjonen og tar seg kjøreturer rundt omkring. Ofte kan de stoppe og snakke med folk på kvelden og natta og sånn. Dette er da for de som er på patrulje vel og merke. -Arbeidstider går i turnus (for de som er i patrulje og ikke f.eks på etterforskning). Det er vel en 6-ukers turnus mange steder der man da går samme turnus på nytt etter 6 uker med samme vaktlag, men siden man bytter litt vaktlag av og til så er det ikke helt til å stole på. Har hørt en masse klager på disse turnusene. -Man kan jo videreutdanne seg til f.eks hundefører. Dette kan du google. http://www.phs.no/studietilbud/etter--og-videreutdanning/ -Hvor mye fart og spenning det er kommer jo helt an på hvor du jobber (på etterforskning er det vel ikke akkurat kjempemye spenning) og hvor i landet du jobber. Er kanskje litt mindre fart på bygda enn i en større by. -Husk at du får mellom 50.000-100-000 i tillegg i årslønna pga kveld og natt og helg hvis du jobber fulltid, så det må du legge på. Det er ikke en elendig lønn sånn sett, men den er ikke kjempebra, men det er bare sånn en må bli vandt med hvis en vil jobbe for staten. Husk at du får høyere lønn med videreutdanning. Anonymkode: 49677...6a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå