Gå til innhold

Folk som uttaler seg om mennesker de ikke kjenner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at noen mennesker uttaler seg om mennesker de ikke kjenner ?

Anonymkode: ef5c4...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har kanskje gjort noe....? Kanskje de ikke er så ukjente?

Anonymkode: e063c...fbd

Gjest Jessica
Skrevet

Nysgjerrighet, dumhet , lite reflekterte, behov for å sosialisere seg med andre på bekostning av andre osv. Folk handler forskjellig av forskjellige grunner 

Skrevet

Tenker du på politikere og slikt? Man kjenner kanskje de kanskje ikke personlig men man må da få lov til å ha en mening om de og politikken de fører. Det påvirker tross alt hele landet.

Anonymkode: 13e9d...367

Skrevet

kjedsomhet kanskje?

Husker selv på videregående så gikk det et rykte at jeg var utrolig religiøs fordi jeg gikk med høyhalsete gensere, ikke drakk alkohol eller hadde sex. Flere funderte over om jeg gikk rundt med sånn mormonplagg også :laugh:

Anonymkode: b07aa...28b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på politikere og slikt? Man kjenner kanskje de kanskje ikke personlig men man må da få lov til å ha en mening om de og politikken de fører. Det påvirker tross alt hele landet.

Jeg tenker på mennesker generelt sett. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør at man har en mening.. EGO-SuperEGO og AlterEGO (mental hygiene og tannpuss)  

Anonymkode: 986cc...c1f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. I den settingen jeg beskrev synes jeg hvertfall man må få lov til å uttale seg om mennesker man ikke kjenner uten å på noen måte bli dømt for det. Kommer så klart an på hvordan og hva man uttaler seg om, men å snakke om de må man få lov til selv om man ikke kjenner de.

Skrevet

Behiv for tilknytning til andre + umodenhet 

Anonymkode: b8ca4...a33

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør at man har en mening.. EGO-SuperEGO og AlterEGO (mental hygiene og tannpuss)  

Dette har ingenting å gjøre med hva jeg spør om. 

Skrevet

Hun virker grei

Oi, det var ego sagt av meg

Anonymkode: 6d823...598

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting å gjøre med hva jeg spør om. 

Sannsynligvis har det nok det.. da det er en psykologisk faktor som spiller en rolle. 

Skrevet

Hun virker grei

Oi, det var ego sagt av meg

Nei.. egoet ditt er ikke det samme som å være egoistisk...  i psykologien har vi tre former for ego.. de tre overnevnte..  de tre vil forskjellige ting av forskjellige grunner.. tenk.. Donald med en djevel på den ene skulderen og en engel på den andre... og seg selv i mellom..  litt enklere forklart en hva det egentlig er men. Ja..

Skrevet

Finnes det i det heile tatt noen som IKKE diskuterer andre mennesker ?

Anonymkode: c7abe...b4c

• Liker 1
Skrevet

Nei 

Anonymkode: e063c...fbd

Skrevet

Jeg kan ha ganske bastante meninger om folk jeg ikke kjenner. Særlig fotballspillere på favorittlaget mitt, og særlig når laget er inne i en periode med dårlige resultater.

Jeg vet innerst inne at jeg ikke har noen forutsetninger for dømme en spiller nord og ned, men det er noe med det å få ut frustrasjon. Jeg tror ikke jeg ville møtt opp utenfor treningsfeltet deres og skjelt de ut og kastet flasker på de, så ekstrem er ikke jeg. Det er sånt man ser i Italia og andre land. 

Anonymkode: efd57...d5e

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. egoet ditt er ikke det samme som å være egoistisk...  i psykologien har vi tre former for ego.. de tre overnevnte..  de tre vil forskjellige ting av forskjellige grunner.. tenk.. Donald med en djevel på den ene skulderen og en engel på den andre... og seg selv i mellom..  litt enklere forklart en hva det egentlig er men. Ja..

Om man bruker det som slang så betyr det det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...