Gå til innhold

Har gjort endringer, men er det nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg endelig turte å bevege meg opp på vekta i jula, og fikk bekrefta at det var et altfor, altfor høyt tall som sto der, har jeg nå innsett at endringer må til.

Jeg og samboeren min har vært utrolig sløve det siste året, og har stort sett spist snop og dritt så godt som hver dag. Jeg har aldri vært spesielt glad i sukkerbrus, men har brukt lightversjoner som tørstedrikk.

Nå drikker jeg nesten bare vann, har begrensa snop til helgene, spiser mye knekkebrød med magert pålegg og prøver å få trent tre dager i uka, i hovedsak tredemølle og romaskin.

Jeg er ikke manisk på dette, for jeg veit at det er min oppskrift på å sprekke. Er jeg ekstremt fysen på sjokolade spiser jeg heller en liten bit og blir ferdig med det.

Jeg har en jobb hvor jeg er på beina og i farta hele dagen også.

Kan jeg forvente å se resultater etterhvert? Det er selvfølgelig ikke en magisk kur som automatisk gir meg sommerkroppen 2017, men det burde vel i hvert fall være steg i riktig retning? Andre tips og triks, eventuelt?

Kan legge til at vekta nå viste tresifret, så jeg trenger å gjøre noe her 😯

Anonymkode: 867b5...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv teller jeg kalorier og veier mat - det er det eneste som fungerer for meg. 

Hvis du ikke trenger det, er det jo fint. Jeg ville lagt om livsstilen først og se hvordan det går. Ser du ikke endring, så inntar du mer enn du tror og blir nødt til å telle.

Anonymkode: 1c068...a54

• Liker 1
Skrevet

Synes dette her høres veldig bra ut. Hvertfall med et tresifret utgangspunkt. Det du trenger er å kutte overflødige kalorier i form av drikke osv som du har gjort, og ellers spise normal og trenge normal som du også skriver.Kanskje smart å ikke spise bare magert, og snik inn litt grønnsaker her og der, det er jo godt for alt. :) 

Anonymkode: dd9ac...509

Skrevet

Husk nok søvn og stressmestring - hos meg kan  jeg nærmest spise bare isbiter og allikevel gå opp i vekt dersom jeg er i en periode med mye stress (hvilket automatisk fører til ekstremt lite søvn hos meg). Stressfett legger seg  dessuten rundt magen, og det er jo ekstra teit - jeg hadde taklet litt boblerumpe mye bedre enn kulemage! :fnise: 

Og det er mange som mener at kortere fasteperioder (12 - 18 timer i døgnet uten å spise) kan hjelpe til å reversere hva kroppen anser som sin "normalvekt", og gjøre det lettere å gå ned i vekt. Jeg vet ikke helt om det er en av utallige trender, eller om det er noe sannhet i det, men for meg har det gjort meg litt mer motivert til å unngå snacking og bare spise til hovedmåltidene i hvert fall.

Anonymkode: 5e1b2...d57

Skrevet

Nøkkelen er å holde seg lenge nok til å få resultater. Så kjør dette i 3 måneder, og hvis du ikke opplever nedgang/vekta står stille,  så må du kutte enda litt mer i kaloriene og trappe opp treninga. 

Anonymkode: 0f708...891

Skrevet

Hvis du har kaloriunderskudd, så er det nok til å gå ned i vekt. Du vet at du har kaloriunderskudd, når vekta går nedover.

Du trenger ikke gjøre noe spesielt utover det - det du har skissert, høres bra ut. Men jeg må pirke på dette:
Spis variert.
Ikke velg mager/lettvarianter hver gang. Vi trenger en del fett.
Spis grønnsaker.

Skrevet

Kan legge til at jeg ikke spiser kun magert! Jeg spiser pålegg som kylling-/kalkunfilet, ost, tunfisk, Philadelphia, osv. Drikker også gjerne melk til frokost og lunsj.

Og grønnsaker eller salat prøver jeg å ha til hver middag. 🙂

Middag har vi forresten ikke endret allverden på, men prøver å spise litt variert.

TS

Anonymkode: 867b5...c82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...