Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på fredag (!!!!) på et treningssenter. Deltid-/ekstrahjelpstilling, ved siden av studiene. 

Hva har man på seg? Vanlige klær, treningsklær? Intervjuet er med daglig leder og én til som jobber der, tror jeg. De stiller vel sikkert i den vanlige "uniformen" de bruker på jobb, siden det er i jobbtiden deres (ganske tidlig på morgenen). 

Hjeeelp

Anonymkode: 01c62...dad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått i helt vanlige klær - men rene og ordentlige. Tror ikke det er noen vits å kle seg formelt eller ha høye hæler og sånt, men heller ikke å møte opp i treningsklær :)

Skrevet
6 minutter siden, Sludd skrev:

Jeg ville gått i helt vanlige klær - men rene og ordentlige. Tror ikke det er noen vits å kle seg formelt eller ha høye hæler og sånt, men heller ikke å møte opp i treningsklær :)

Formelt med høye hæler er helt uakutelt. Står mellom vanlige klær, eller treningsklær.

Når jeg sier treningsklær tenker jeg da feks. en vanlig svart treningstights, en sporty treningsgenser eller noe med litt freshe farger, og en vanlig allværsjakke eller dunjakke (altså ikke det jeg har på meg imens jeg trener, men feks. på vei til trening).

Men er det kanskje best med vanlige klær? Slik at det ikke ser ut som jeg ikke tar intervjuet seriøst ved å ha på meg treningsklær. Om det kan se ut som at jeg bare "kommer innom" i farta på vei til/fra trening eller noe? 

Skrevet

Tenkte egentlig det. Tror jeg ville gått for vanlige klær også i valget mellom dét og treningsklær. Jeg synes ikke egentlig det gjør noe at det synes at du er aktiv, og har en travel hverdag, der intervjuet faktisk er en av mange ting du gjør den dagen, men likevel er nå treningsklær ment å trene i. Litt sporty kan du likevel gjerne kle deg. Genser i fresh farge og allværsjakke eller dunjakke er nok absolutt greit. Men ikke tights, synes jeg, og heller ikke treningstopp. Nå er dette bare mine tanker, og jeg er absolutt ingen fasit. Tenk litt for deg selv hva du tror du formidler med ulike antrekk du vurderer, så er jeg sikker på at du finner noe passende :)  Og husk at antrekket ikke er det viktigste ved intervjuet, det er bare en liten detalj ;) 

Skrevet
7 minutter siden, Sludd skrev:

Tenkte egentlig det. Tror jeg ville gått for vanlige klær også i valget mellom dét og treningsklær. Jeg synes ikke egentlig det gjør noe at det synes at du er aktiv, og har en travel hverdag, der intervjuet faktisk er en av mange ting du gjør den dagen, men likevel er nå treningsklær ment å trene i. Litt sporty kan du likevel gjerne kle deg. Genser i fresh farge og allværsjakke eller dunjakke er nok absolutt greit. Men ikke tights, synes jeg, og heller ikke treningstopp. Nå er dette bare mine tanker, og jeg er absolutt ingen fasit. Tenk litt for deg selv hva du tror du formidler med ulike antrekk du vurderer, så er jeg sikker på at du finner noe passende :)  Og husk at antrekket ikke er det viktigste ved intervjuet, det er bare en liten detalj ;) 

Ja, jeg skjønner at antrekket ikke er det viktigste, men jeg ønsker å gjøre alt "riktig" jeg kan, fordi denne jobben er veldig interessant for meg og jeg vil gjerne ha den! Tror også det er ganske mange søkere, og kun én stilling. 

Selv om antrekket kanskje ikke er avgjørende, så ønsker jeg ikke at noen andre som har valgt en annen type antrekk enn meg skal høste fordeler ved det. Feks. at vi begge gjorde det like bra, men at den andre da trekker det lengste strået pga. antrekket (noe som kan være den avgjørende faktoren hvis man stiller likt på alt annet). Slik vil jeg være mest mulig sikker på at det jeg har på meg ikke kan anses som negativt på noen som helst måte. 

Skrevet

Noen flere meninger her? Evt. noen erfaringer med jobbintervju på treningssenter? Er så nervøs :( Må ha den jobben! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...