Gå til innhold

Venninne som er litt kort.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt ei venninne i ca ett halvt år, vi har med andre ord ikke kjent hverandre så lenge. Etter kanskje en måned bekjentskap så fortalte hun at hun er ufør pga hun er litt mindre intelligent. Det at dette stemmer har vist seg mye i månedene som har gått, jeg vet aldri hva hun kan finne på å si blant andre. På en fest hang hun meg blant annet ut for å ha hatt kjønnssykdom, noe jeg aldri har hatt, jeg vet ikke hvorfor hun sa dette, men jeg tror det er pga hun ville gjøre meg uaktuell for guttene som var der. Selv har hun hatt mange sexpartnere, over det dobbelte pg langt over det.. 

Det at hun er mindre intelligent gjør at hun kan buse ut med alt mulig rart, si ting som ikke er sant og skape pinlige situasjoner. Jeg kan ikke stole på henne og vet aldri hva hun kan finne på å si videre. I flere situasjoner opplever jeg også å bli pinlig berørt av ting hun sier.

Er det stygt av meg å avbryte kontakten pga dette? Hun kan jo ikke noe for at hun er mindre intelligent, men greia er jo at det gjør henne frekk siden hun rett og slett mangler sosiale antenner.

Anonymkode: 064d9...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mindre intelligente så frekke da? Må vel være noe annet som forårsaker akkurat det?

Anonymkode: 4d2c0...6cc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun lyver har ingenting med at hun er mindre intelligent å gjøre. Gjør henne oppmerksom på det og be henne skjerpe seg kraftig, ellers er vennskapet over. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er mindre intelligente så frekke da? Må vel være noe annet som forårsaker akkurat det?

Det virker som hun er frekk siden hun ikke har sperrer på en måte.

TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke ondskapsfull av å være mindre intelligent. Det har nok ingen sammenheng her. Hadde konfrontert henne med det hun har sagt, spurt hvorfor hun driver å sier sånt om venner, og sagt at om hun tenkte fortsette være kjip er det over og ut som venn. 

Anonymkode: fc239...4b5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det virker som hun er frekk siden hun ikke har sperrer på en måte.

TS.

Har hatt ei venninne som var slik. Fryktelig ubehagelig da det kom helt plutselig uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde droppet henne men også fortalt henne i klartekst hvorfor. Hun tar det nok ikke til seg, men hvem vet - hvis nok personer sier fra og hun stadig mister venner pga dette så synker det kanskje inn etter hvert.

Anonymkode: bb2df...d9e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke ondskapsfull av å være mindre intelligent. Det har nok ingen sammenheng her. Hadde konfrontert henne med det hun har sagt, spurt hvorfor hun driver å sier sånt om venner, og sagt at om hun tenkte fortsette være kjip er det over og ut som venn. 

Anonymkode: fc239...4b5

Det går an å være slem og mindre intelligent, og det kan manifestere seg på denne måten.

Anonymkode: ea35f...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er ufør fordi de er litt mindre intelligent.

Anonymkode: de50c...d0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er ufør fordi de er litt mindre intelligent.

Anonymkode: de50c...d0c

Det er iallefall helt sikkert.

Anonymkode: d6ca4...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en venninne som kan finne på å buse ut med ting foran andre, men hun er langt over gjennomsnittet intelligent, så det er ikke nødvendigvis intelligens eller manglende intelligens som er årsaken til at noen er frekke. 

Anonymkode: 5f195...2ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en venninne som kan finne på å buse ut med ting foran andre, men hun er langt over gjennomsnittet intelligent, så det er ikke nødvendigvis intelligens eller manglende intelligens som er årsaken til at noen er frekke. 

Anonymkode: 5f195...2ad

Hva er hennes årsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har hatt ei venninne i ca ett halvt år, vi har med andre ord ikke kjent hverandre så lenge. Etter kanskje en måned bekjentskap så fortalte hun at hun er ufør pga hun er litt mindre intelligent. Det at dette stemmer har vist seg mye i månedene som har gått, jeg vet aldri hva hun kan finne på å si blant andre. På en fest hang hun meg blant annet ut for å ha hatt kjønnssykdom, noe jeg aldri har hatt, jeg vet ikke hvorfor hun sa dette, men jeg tror det er pga hun ville gjøre meg uaktuell for guttene som var der. Selv har hun hatt mange sexpartnere, over det dobbelte pg langt over det.. 

Det at hun er mindre intelligent gjør at hun kan buse ut med alt mulig rart, si ting som ikke er sant og skape pinlige situasjoner. Jeg kan ikke stole på henne og vet aldri hva hun kan finne på å si videre. I flere situasjoner opplever jeg også å bli pinlig berørt av ting hun sier.

Er det stygt av meg å avbryte kontakten pga dette? Hun kan jo ikke noe for at hun er mindre intelligent, men greia er jo at det gjør henne frekk siden hun rett og slett mangler sosiale antenner.

I alle relasjoner er spørsmålet "hva du får ut av forholdet".... Det er ikke noe galt med å være venninne med personen som du beskriver dersom vennskapet også gir deg noe du vil ha. Om du vil opprettholde relasjonen så la hun være den litt "space og crazy venninnen" og så får du heller ha litt mer filter slik at du ikke forteller henne alt som du ikke ønsker skal ut til andre. Og så er ikke du ansvarlig for venninne din. At hun ikke er flink sosialt og at ting blir pinlig har ikke noe med deg å gjøre. Behandle henne slik som du ønsker å bli behandlet av dine venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Evilposelos skrev:

Det at hun lyver har ingenting med at hun er mindre intelligent å gjøre. Gjør henne oppmerksom på det og be henne skjerpe seg kraftig, ellers er vennskapet over. 

Helt enig med deg Evilposelos, men kanskje ts mener at hun ikke er så veldig høy i forhold til han/henne?

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en venninne hang meg ut for å ha en kjønnssykdom hadde jeg da aldri sagt et ord til henne igjen. TS, du må være en gigantisk dørmatte.

Anonymkode: 918ff...ebc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en venninne hang meg ut for å ha en kjønnssykdom hadde jeg da aldri sagt et ord til henne igjen. TS, du må være en gigantisk dørmatte.

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så vant til å bli hengt ut nå at jeg gir faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha unngått henne, men ikke skrevet om henne på nettet.

Anonymkode: 94701...adc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link?

Du spør om link? Da skjønte du nok ikke hva jeg skrev.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link?

Link til hva? Les hovedinnlegget så forstår du hva hun mener. 

Anonymkode: 5692e...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...