Gå til innhold

Her er hele nei-listen til Rema 1000

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Her er hele nei-listen til Rema 1000

Knorr, Dove og Uncle Bens er blant varene som forsvinner ut.

Dove såpe og Knorrs supper forsvinner ut av hyllene, ifølge Aftenposten. I suppehyllene er også Orklas Toro blitt «bestevenn». De melder at Liptons teprodukter trolig også er ute.

Samme avis melder at Uncle Bens og Haribo er ute av varmen.

Tidligere i dag ble det også kjent av Lerum syltetøy forsvinner, noe administrerende direktør i Lerum, Trine Lerum Hjellhaug, synes er «trist og leit».

– Konkurransen er slik, og vi må bare forholde oss til det og utvikle nye og gode produkt, sier Hjellhaug til NRK.

Ajax, Palmolive og flere tannkremer er også ute fra Rema 1000s hyller, ifølge Dagens Næringsliv.

Det er også kjent av Rema 100 kutter ut en rekke Coca-Cola-produkter, som Sprite, Urge og Fanta, ettersom konkurrenten Pepsi er Remas bestevenn.

De kutter dessuten ut en rekke ølmerker, inkludert nordnorske Mack. Rema har også sagt at de vil satse mer på lokale ølsorter og dermed vil redusere butikkplassen for Mack og andre øl som Hansa, Aass, Borg og CB.

Kims potetchips er også ute av butikkhyllene, noe som ble kjent før lanseringen av Æ."

http://www.rb.no/nyheter/dagligvarehandel/mat-og-drikke/her-er-hele-nei-listen-til-rema-1000/s/5-43-424183

Tror de at de kommer til å få flere kunder av dette?!

Anonymkode: 17885...087

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på prisen de klarer å kutte. For min del så er det hipps om happs om hvilket merke butikken har. Kjøper som oftest billigmerket uansett. Mange kunder som er som meg. 

Anonymkode: a3425...e44

• Liker 4
Skrevet

"Da sa Lars Kristian Lindberg, konserndirektør for strategi og innkjøp i Rema 1000 Norge til Aftenposten at de hadde startet en opprydning i hyllene og varslet at kjente merkevarer skulle ut av hyllene:

– Vi trenger ikke to typer salt potetchips eller to typer samme syltetøy. Vi trenger et syltetøy med egen merkevare, en storselger, en med ekstra bær, en med lite sukker og en økologisk. Leverer den ene leverandøren det, vil vi bruke resten av hylleplassen til spesial- og sesongprodukter.

Ut med Lerum

Nå har Lindberg og Rema valgt. Orkla, som eier Nora, får bli i hyllene. Lerum, utfordreren fra vestlandet, som også produserer Remas eget syltetøy, må ut.

Administrerende direktør Trine Lerum Hjellhaug bekrefter dette overfor Aftenposten tirsdag formiddag."  http://www.aftenposten.no/okonomi/Lerum-syltetoy_-Knorrs-sauser_-Tine-drikke-og-Ajax-forsvinner-fra-Rema-612671b.html

Det blir mindre å velge i ja. Men kanskje det vil føre noe positivt med seg? Kanskje det blir mindre mat som må kastes?

• Liker 2
Skrevet

Ser for meg fortsettelsen:

1 type deodorant

1 type knekkebrød

1 type bind

1 type toalettpapir

1 type hvitost

1 type leverpostei

Det blir ikke mye å velge i  på Rema til slutt....

• Liker 7
Skrevet

Å begrense utvalget er jo det dummeste en matvarebutikk kan gjøre. Det er allerede et snevert utvalg i Norge, og det har lenge blitt uttrykt et ønske om å øke utvalget i butikkene. Å føre én type salt potetchips og én type syltetøy fordi "vi ikke trenger to typer" høres ikke ut som en god strategi for butikken. 

Jeg har ikke et stort behov for å kjøpe de oppnevnte merkene, men jeg kommer nok til å begrense innkjøpene på Rema 1000 av prinsipp.

Gjelder dette bare Rema 1000, eller er det flere andre butikker som også kutter merker? 

Anonymkode: 5d947...093

• Liker 7
Skrevet

Rema har da aldri vært kjent som en kvalitetsbutikk. Folk som prioriterer kvalitet, utvalg eller en behagelig handleopplevelse går uansett andre steder. Så hvis de klarer å senke prisene betydelig nå (regner med de får mye lavere innkjøpspris med slike avtaler), tror jeg ikke de vil tape på dette.

Anonymkode: 7df71...ec6

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker det viktigste er om de ekskluderer mindre firma for store. At de kutter en stor leverandør for en annen er ikke problematisk annet enn at de gjerne smaker forskjellig og dersom de ikke har den jeg liker så handler jeg ikke der. Maarud og Kims smaker for eks ikke likt. Men nå bruker jeg kjøpe rema1000 sin som jeg syns smaker bra og som er billigere

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir mindre å velge i ja. Men kanskje det vil føre noe positivt med seg? Kanskje det blir mindre mat som må kastes?

Hvordan henger dette sammen?

Anonymkode: 7802f...7b5

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det viktigste er om de ekskluderer mindre firma for store. At de kutter en stor leverandør for en annen er ikke problematisk annet enn at de gjerne smaker forskjellig og dersom de ikke har den jeg liker så handler jeg ikke der. Maarud og Kims smaker for eks ikke likt. Men nå bruker jeg kjøpe rema1000 sin som jeg syns smaker bra og som er billigere

Hvordan henger dette sammen?

Anonymkode: 7802f...7b5

At Remabutikkene kanskje kommer til å kaste færre matvarer i søpla, når de har et smalere utvalg av varer og varene derfor ikke blir liggende i butikken til de går ut på dato men selges i steden.

• Liker 2
Skrevet

Bunnpris feks har rundt 20 forskjellige hvitoster/ guloster i sitt vareutvalg. Ikke sjelden har jeg sett hele kartonger med flere av disse ostene som ligger i hyllene utgått på dato (også muglende(!) i hyllene i butikkene deres.

Jeg har mange ganger tenkt at de burde ta inn mindre av hver sort og/ eller begrense utvalget for å unngå å kaste tonnevis med mat.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bunnpris feks har rundt 20 forskjellige hvitoster/ guloster i sitt vareutvalg. Ikke sjelden har jeg sett hele kartonger med flere av disse ostene som ligger i hyllene utgått på dato (også muglende(!) i hyllene i butikkene deres.

Jeg har mange ganger tenkt at de burde ta inn mindre av hver sort og/ eller begrense utvalget for å unngå å kaste tonnevis med mat.

Det er vel vi kunder som betaler for all maten som butikkene kaster i søpla? (Butikkene har vel ikke returordning på all mat, ettersom de fyller kontainere med mat som kastes?)

Tenk hvor mye billigere maten kunne vært om de sluttet å kaste matmarer?  Litt mer planlegging fra innkjøpsansvarlig kunne forhindret at butikkene kaster så mye mat.

• Liker 3
Skrevet

Kommer Rema til å bli som en LIDL-butikk etterhvert (med billige varer med dårlig kvalitet/ smak)?

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er også kjent av Rema 100 kutter ut en rekke Coca-Cola-produkter, som Sprite, Urge og Fanta, ettersom konkurrenten Pepsi er Remas bestevenn.

De kutter dessuten ut en rekke ølmerker, inkludert nordnorske Mack. Rema har også sagt at de vil satse mer på lokale ølsorter og dermed vil redusere butikkplassen for Mack og andre øl som Hansa, Aass, Borg og CB.

http://www.rb.no/nyheter/dagligvarehandel/mat-og-drikke/her-er-hele-nei-listen-til-rema-1000/s/5-43-424183

Trist å høre det der, urge er en av favorittene og hater personlig pepsi.

Lurer på om de vil kutte ut mack på rema 1000 her nordpå også? Viss eneste grunnen for dette er at de vil "satse mer på lokale øllsorter" så burde Mack få mer plass på rema 1000 her oppi nord.

Anonymkode: b3bd1...2af

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke noe nytt at forskjellige butikker har forskjellige varer da. Ofte må jeg innom flere enn én butikk om jeg har en lang handleliste. Kanskje Rema har det brødet jeg liker, kiwi den fuktighetskremen og coop den posesuppen. Mens andre ting som f.eks frukt og grønt, melk, kaffe kan kjøpes hvor som helst (evt. der det er billigst). Og dette vil jo variere med kundens preferanser, noen er villige til å stikke innom flere butikker for å få den kaffen de liker, mens for andre spiller ikke kaffe noen stor rolle, og man velger en i butikken man allerede handler i. Om Rema ekskluderer enkelte varer ser jeg ikke det helt store i det. Det har de jo gjort hele tiden, i likhet med de andre dagligvarebutikkene. Selv ikke en meny med stort utvalg har "alt".

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg fortsettelsen:

1 type deodorant

1 type knekkebrød

1 type bind

1 type toalettpapir

1 type hvitost

1 type leverpostei

Det blir ikke mye å velge i  på Rema til slutt....

Det blir jo ca samme utvalg som på bensinstasjoner ( :hoho: )

Kanskje de skal begynne å selge bensin også? 3 pumper ved hver butikk?

• Liker 2
Skrevet

Det irriterer meg at vi gir rema ekstra reklame ved å diskutere rema og Æ-appen.

• Liker 2
Gjest En dråpe i havet
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ca samme utvalg som på bensinstasjoner ( :hoho: )

Kanskje de skal begynne å selge bensin også? 3 pumper ved hver butikk?

En av Rema 1000 butikkene i byen min har allerede en bensin/dieselpumpe (no joke) utenfor, er vell ca 7 år siden de startet med det :P 

Skrevet
Akkurat nå, Kong Triton skrev:

En av Rema 1000 butikkene i byen min har allerede en bensin/dieselpumpe (no joke) utenfor, er vell ca 7 år siden de startet med det :P 

Ok :)

Hva blir det neste?

Kanskje de får plass til en aldri så liten frisersalong også, etter at de har kastet ut så mye av matvaresortimentet? :laugh:

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre det der, urge er en av favorittene og hater personlig pepsi.

Lurer på om de vil kutte ut mack på rema 1000 her nordpå også? Viss eneste grunnen for dette er at de vil "satse mer på lokale øllsorter" så burde Mack få mer plass på rema 1000 her oppi nord.

Anonymkode: b3bd1...2af

"Rema 1000 vil selge Mack i Nord-Norge. Dagligvarekjeden bekrefter at den vil fortsette å selge Mack-pils i nord." http://e24.no/naeringsliv/rema-1000/rema-1000-vil-selge-mack-i-nord-norge/23893453

Skrevet

Jeg har allerede valgt bort Rema som min prefererte butikk for ukeshandelen på grunn av dårlig utvalg og men denne strategien blir det jo enda verre. Det er mange produkter hvor jeg ikke har et fast produkt jeg kjøper, som for eksempel syltetøy, men jeg liker å ha valgmuligheter. Nå kommer jeg kun til å kjøre innom Rema hvis de har spesielle tilbud som er interessante for meg, hovedhandlingen tas på Kiwi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...