Gå til innhold

Fitbit/ aktivitetsmåler. Trenger tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en aktivitetsmåler og lurer derfor på om noen har en å anbefale. Legg gjerne med en link.

Jeg trenger ikke den mest avanserte eller dyreste, men en som er funksjonell og lett og bruke.

Skal innrømme at jeg ikke er av de mest aktive, men er nødt til å komme igang nå å være mer aktiv, og slanke meg. Tenkte da at en sånn måler kunne være inspirerende. 

Anonymkode: 5ea2e...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er at jeg kjøpte en Firbit Charge HR med pulsmåling, men føler ikke at jeg har bruk for det. Det nytter ikke å bruke pulsmålingen på trening uansett siden den ikke vises fast på skjermen (må trykke på den) og jeg får ikke opp nøysktig nok måling. Ville valgt enten en Fitbit Alta som er penere å se på eller en skikkelig pulsklokke som også kan brukes til trening.

Anonymkode: 9c17d...9c0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror Fitbit er kult for folk som ikke er veldig opptatt av nøyaktig pulsmåling på trening (som f.eks. ved intervalltrening). Den er visstnok ganske grei på pulsmåling ellers, men du vil jo ikke få en like nøyaktig måling som ved bruk av pulsbelte. Du sier at du ikke er så veldig aktiv, da kan sikkert en slik klokke være motiverende til å komme seg i mer aktivitet. Vurderer å skaffe en selv, fordi jeg har lyst til å "tracke" hverdagsaktiviteten min. 

Endret av drue
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har en Fitbit Flex som jeg er veldig fornøyd med, den er ganske "basic" men jeg føler den gir meg mye info om aktivitetsnivå, søvnvaner og lignende. Lett å forstå er den også.

• Liker 1
Skrevet

Har Fitbit Blaze og er kjempefornøyd!

Jeg bryr meg ikke om pulsmåling på trening (den har det altså), det holder med ca tall for meg.  Samme med kalorier forbrent. 

Den måler steg og søvn veldig bra etter min mening. Har vekkerklokke/alarm (vibrerer). 

Jeg får påminning hver time om å lette meg å gå litt, da den er satt til at jeg bør gå minst 250 steg i timen. 

Synes også FitStar funksjonen er super! Den sier hva du skal trene og hvor lenge osv. 

Så kan du velge å se hvem som ringer og varsler fra mange apper. 

Anonymkode: 71fb2...afb

• Liker 1
Skrevet

Fitbit Charge 2 ble kåret til en av de beste så jeg. Veldig fornøyd med fitbit.

Anonymkode: 77b28...8d0

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fitbit Charge 2 ble kåret til en av de beste så jeg. Veldig fornøyd med fitbit.

Anonymkode: 77b28...8d0

Vurderer denne jeg. Men leste at den ikke tåler vann i det hele tatt, den ble ødelagt under en enkel håndvask. 
Det er jo enkelt å sprute vann på den når man vasker hendene. Kjipt å måtte ta den av hver gang man har besøkt toalettet tenker jeg. 

Hva er dine erfaringer her? :) 

Skrevet
11 timer siden, drue skrev:

Tror Fitbit er kult for folk som ikke er veldig opptatt av nøyaktig pulsmåling på trening (som f.eks. ved intervalltrening). Den er visstnok ganske grei på pulsmåling ellers, men du vil jo ikke få en like nøyaktig måling som ved bruk av pulsbelte. Du sier at du ikke er så veldig aktiv, da kan sikkert en slik klokke være motiverende til å komme seg i mer aktivitet. Vurderer å skaffe en selv, fordi jeg har lyst til å "tracke" hverdagsaktiviteten min. 

Ja, det er det jeg tenker, at den kan være en motivator for å komme skikkelig igang. Det er ikke så lenge siden jeg sluttet å røyke, så jeg vet at jeg kan ;) 

Tusen takk alle som har kommet med/ kommer med tips. Jeg er veldig takknemmelig for det da dette er en ny verden for meg. Men må innrømme at jeg blir litt forvirret, synes mange av dem ser like ut. Bør vel kanskje gå i en sportsbutikk eller noe og få litt hjelp? 

Skrevet

Polar a360. Jeg er kjempefornøyd med min.

Skrevet

Jeg anbefaler polar a360! Registrerer hverdagsaktivitet og søvn, i tillegg til at den er vanntett. Jeg dusjer med min hele tiden uten problem :-) Du kan også koble den til bluetooth slik at du får varsel på klokka dersom noen ringer/sender melding/du får en snap osv.. Genialt på jobb f.eks! Det er pulsmåler på håndleddet, men den har jeg ikke prøvd. Bruker en annen klokke til trening. Når vi først er inne på det så hadde det kanskje vært veldig spennende å prøve begge en gang, slik at jeg kan sammenligne 🤔 

Uansett så anbefaler jeg virkelig polar a360! Koster vel rundt en 14-1500, men veldig verdt prisen synes jeg :-)

Skrevet
3 timer siden, PoorTwistedMee skrev:

Polar a360. Jeg er kjempefornøyd med min.

Har sett litt på denne, og vurderer den.

Hva er det som gjør denne så bra? Er den brukervennlig?

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett litt på denne, og vurderer den.

Hva er det som gjør denne så bra? Er den brukervennlig?

Ts

Ja jeg syntes det. Den er enkel å sette i treningsmodus og du ser pulsen når du løfter opp hånden( skjermen går i hvilemodus når du ikke holder armen opp for å se på den.) du kan velge mellom å se puls og pulssoner eller tid og avstand eller kalorier, du bare blar deg nedover på skjermen. Den har ikke GPS da hvis du har bruk for det, men tror ikke det er så mange andre sånne type klokker som har det. Den har en måte den regner ut hvor mange km du har gått utifra skritt og den er innafor på nøyaktighet. Last ned appen polar flow så kan du se litt hvilke data du får ut. Jeg syntes den er behagelig å ha på og du kan bytte ut armbåndet til andre farger. Det er mange treningsprogram du kan legge inn på den f eks fjelltur,gåing, jogging, kajakk,sirkeltrening og MASSE mer. https://www.polar.com/nb/produkter/sport/A360  Et stort pluss for meg er at den er vanntett, og det har jeg virkelig testet 👍🏼😂

• Liker 1
Skrevet

Men ikke kjøp den fra polar sine sider, den er MYE billigere på xxl 😂

• Liker 1
Skrevet

Har FitbitBlaze og er ganske fornøyd. :)

Anonymkode: 2278b...198

• Liker 1
Skrevet

Kan også anbefale den polarklokka! Eg er veldig glad k mi. Einaste ulempen med den er at eg ikkje toler gummien så godt, så eg får utslett om eg brukar den dn heil dag..sjølve klokka og finessene på den er supert! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker en garmin, er fornøyd med den.

Ellers så fikk jeg nylig tips om at de har en rimelig og grei en på apotek 1.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Garmin vivoactive,  og er veldig fornøyd med den.  Fungerer både som pulsklokke og aktivitetsmåler,  har i tillegg GPS og synker direkte til Endomondo,  som jeg bruker til å "konkurrere" med andre for å motivere meg :) Den er også vanntett,  og kan brukes i dusjen eller til å telle lengder hvis du svømmer i basseng. 

Jeg startet med en helt enkelt aktivitetsmåler, men endte opp med å bytte da jeg ble mer aktiv fordi jeg savnet en del funksjoner. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, PoorTwistedMee skrev:

Men ikke kjøp den fra polar sine sider, den er MYE billigere på xxl 😂

Så på XXL, så det blir nok en tur dit imorra :-)

1 time siden, Forundret.. skrev:

Jeg bruker en garmin, er fornøyd med den.

Ellers så fikk jeg nylig tips om at de har en rimelig og grei en på apotek 1.

Imorra, torsdag 12 januar så har de faktisk veiledning i vektreduksjon på alle apotek 1. Får ta en tur dit også :-)

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...