Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har boliglån på underkant av 900,000 og har et billån på 80,000.. er det mulig å få "bakt" disse 2 lånene sammen? 

Boliglånet var på 1,1 mill. 

Har også et kredittkort som er på 35,000 som jeg vil også forhøre meg om det er mulig å få betalt ut..

Hvordan vil banken ta dette hvis jeg legger det frem slik?

jeg tenkte å ringe saksbehandler i banken, men vil være litt forberedt på svar...  jeg har kontroll, betalt alt av lån til punkt å prikke å ikke vært 1 dag forsinket.

men enklere å betale alt  på 1 gang istedefor 3 omganger

Anonymkode: 5bc5d...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du tenke degmom. Et boliglån løper over 20 år eller mer. Skal du ha et billån som løper i 20 år fremover? Den løsningen er verken gunstig eller en løsning en fornuftig bank går med på.

Anonymkode: 529f7...c8a

Skrevet

Det er i utgangspunktet en smal sak å refinansiere boliglånet så lenge du har nok sikkerhet i boligen. Du må bare passe på å fortsette å betale samme beløp ekstra på det nye boliglånet som du i dag allerede betaler på billånet. Gjør du ikke det sparer du ingenting på dette da boliglån ofte har 20-25 års løpetid.

Eks. du betaler i dag 10000 kroner på boliglånet og 5000 kroner på billånet. Etter refinansiering er månedsbeløpet på boliglånet 10500 kroner. Du bør da betale 10000+5000 = 15000 kroner per måned på boliglånet. 

Anonymkode: 15941...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...