Gjest fast bruker Skrevet 4. desember 2004 #1 Skrevet 4. desember 2004 Jeg er en av de faste brukerne her inne på KG, som har fått pcos diagnosen, utfra det er jeg ganske plaget med hårvekst. Jeg mener å ha lest at en kan søke om støtte til permanent fjerning. Det er jo ikke "lekkert" med hårvekst i ansiktet, når en er jente. Noen som kjenner til hvordan en går frem da og krav til dokumentasjon? Har vært i kontakt med min fastlege, men han sa at han ikke hadde vært borti dette, men lovet å hjelpe meg dersom jeg fant ut noe selv. Har vurdert en telefon til trygdekontoret, men har tidligere opplevd at en må vite hva en har krav på før en får noe igjennom.
KalloRilla Skrevet 5. desember 2004 #2 Skrevet 5. desember 2004 Det norske Rikstrygdeverk har bare godkjent elektrolyse som permanent hårfjerning og gir således refusjon for behandling i helt spesielle tilfeller hvor det er en patologisk grunn for ansiktsbehåring. Spesialist i vedkommendes sykdom må kontaktes for henvisning til refusjon etter gjeldende regler. Refusjon gis bare til kvinner. Håper dette hjalp deg litt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå