AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Jeg er singel, aap som er på tur til 50%ufør. Ungufør. Ingen sparepenger. Jeg lurer på om det å bo i minihus kan bli dyrt? Hr sett at noen kan komme på 300 000 kr. Men man må jo ha det minihuset en plass. Også er det kolakk og strøm. Tenker også kanskje å gjøre det miljøvennlig. Med solcelletak og kanskje sånn do som folk bruker i campingvogna. Noen som har noen formening om det er en god ide? Sånn økonomisk. Leier nå for 6300kr i mnd. Anonymkode: 151f4...a38
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Veldig tvilsomt at du vil få tillatelse til å kjøpe tomt for å sette opp et minihus (mener du boligbrakke?) som bolig. Har drømt litt om dette selv, men har blitt veldig strenge regler på slikt. Du må ha ordentlig kloakk, livsløpstandard på boligen, osv. Det kan fort bli dyrere enn å kjøpe en liten leililighet i utkanten av en by f.eks. Tror det varierer fra kommune til kommune hvorvidt du kan få satt opp en brakke på hyttetomt, men da får du ikke bostedsadresse og er som hjemløs å regne med mindre du kan ha adresse hos en slektning (det er også ulovlig, men varierer hvor mye kommunene sjekker/bryr seg om slikt). Hvis du må ofte til legen er det vel litt ukurrant å kanskje ha fastlege i en annen kommune, sånt må du også vurdere da. Eneste realistiske (semi-lovlige) alternativet jeg har funnet, er å kjøpe boligbrakke som står på hjul, og få tillatelse til å sette den på tomta til en venn, slektning, e.l. som bor litt utpå landet. Eventuelt sjekke litt rundt om det er noen campingplasser i området som ikke er så strenge på helårsboere, men da må du også ordne deg offisiell addresse. Anonymkode: b8472...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå