Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt forrige jobbforhold ( varte over mange år ). Opplevde jeg ukentlig mobbing, ble sett på som en trussel og utsatt for mye vonde opplevelser.

Les- spurt direkte om mine seksuelle vaner på møte, ble slengt stygge blikk til, kjeftet på ( ofte over hode på andre ) ledd av, fikk skylden for det meste, snakket over hodet på meg om hvor dårlig jeg var og alt jeg ikke hadde, i tillegg ble jeg skjelt ut.

Når jeg begynte å gi beskjed, fikk jeg høre det var min egen feil.

Under tidligere arbeidsforhold og skole i livet har jeg aldri hørt så mye stygt om meg selv, tvert i mot det motsatte.

Merker dette sliter på meg, jobber der ikke lenger, men merker jeg er blitt smådeprimert, har sterk psyke, er vel derfor jeg holdt ut, uansett-det har påvirket meg.

Hva ville dere gjort i en slik situasjon, anmeldt?

Anonymkode: f6e45...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, det hørtes ut som et utrolig vondt og skadelig arbeidsmiljø. Godt at du har kommet deg vekk derfra! Jeg har ikke så mange innspill til hvordan du kan gå frem men sjekk nettsiden

Jobbingutenmobbing.no

• Liker 2
Skrevet

Ville meldt fra til HR fra starten av.

Anonymkode: 8cdeb...5db

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville meldt fra til HR fra starten av.

Anonymkode: 8cdeb...5db

Sluttet i jobben, men dette har påvirket meg negativt merker jeg,er redd for skader.

Skrevet

Hei, 

Enig med @Gubi - det høres vondt ut. 

Jeg vil anta at en sånn opplevelse setter merke på selvtillit og humør. Hva som er rett ¨gjøre avhenger av hva du trenger for å komme deg videre. 

Hjelper det deg å anmelde og få tatt hevn? 
Det kan bli en langvarig prosess og vanskelig å se fremover med mye fokus på det. 

Vil det være lettere for deg å glemme å gå videre? 
Klarer du å komme deg videre uten en avslutning som en unnskyldning eller innrømmelse av feil? 

Skrevet
1 minutt siden, A-nonym skrev:

Hei, 

Enig med @Gubi - det høres vondt ut. 

Jeg vil anta at en sånn opplevelse setter merke på selvtillit og humør. Hva som er rett ¨gjøre avhenger av hva du trenger for å komme deg videre. 

Hjelper det deg å anmelde og få tatt hevn? 
Det kan bli en langvarig prosess og vanskelig å se fremover med mye fokus på det. 

Vil det være lettere for deg å glemme å gå videre? 
Klarer du å komme deg videre uten en avslutning som en unnskyldning eller innrømmelse av feil? 

Er ikke direkte ute etter hevn, er mer engstelig for min egen helse, merker jeg sliter med uro og nedstemthet.

Fortalte det til legen, (  jeg mener det er psykopatiske trekk ) ..legen ble da sint på meg fordi jeg sa det, hvis jeg forteller noen "alt i hovedtrekk" er jeg redd for ikke å bli trodd, derfor forteller jeg det anonymt her.

Skrevet
11 minutter siden, Gubi skrev:

Kjære deg, det hørtes ut som et utrolig vondt og skadelig arbeidsmiljø. Godt at du har kommet deg vekk derfra! Jeg har ikke så mange innspill til hvordan du kan gå frem men sjekk nettsiden

Jobbingutenmobbing.no

Takk, har smerte i brystet, urolig hjerte og liten tro på egenverdi, jeg var så glad før.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke direkte ute etter hevn, er mer engstelig for min egen helse, merker jeg sliter med uro og nedstemthet.

Fortalte det til legen, (  jeg mener det er psykopatiske trekk ) ..legen ble da sint på meg fordi jeg sa det, hvis jeg forteller noen "alt i hovedtrekk" er jeg redd for ikke å bli trodd, derfor forteller jeg det anonymt her.

Jeg reagerer på at du sier at også legen ble sint på deg. Hvorfor skulle en lege bli sint? Det høres ikke vanlig ut.

Anonymkode: 24de6...957

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer på at du sier at også legen ble sint på deg. Hvorfor skulle en lege bli sint? Det høres ikke vanlig ut.

Jo, han sa: Det kan du ikke si!! ( og ble en smule sint jo )

har spurt om psykolog, han sier han har søkt-men jeg har ventet et år nå.

Har innsett at jeg må klare å finne gleden selv, ta den tilbake. Noen som har råd til meg?

Skrevet

Hvis mange tråkker på deg, så kan det være fordi du er unnvikende. Dessverre må enkelte settes på plass. Man må rett og slett øve seg på å være bevisst i hvordan man møter og håndterer mennesker. Noe som preller dem av fra starten av er om man selv er tydelig. 

Skrevet

Takk, har smerte i brystet, urolig hjerte og liten tro på egenverdi, jeg var så glad før.

Usj... Føler med deg. 

Du vil kommer over dette og finne tilbake til deg selv. Men, det skjer ikke helt av seg selv. 

Bra at du tok det opp med legen, men veldig dårlig reaksjon av h*n. Ikke ta deg på alvor. 

Høres ut som at du bør snakke med noen, har du noen du kan snakke med? 

Gi beskjed hvis det frister å snakke med en fremmed :)

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan la du frem dette til legen? Som at du mener at du selv er psykopat? Eller at tidligere sjef/kolleger er det? Skjønner ikke helt hva du mener med psykopatiske trekk.

Leit å høre at du ikke har det bra :( Vil tro at legen kan foreta en forhåndsutrededning for depresjon via feks en MADRS-test, det kan kanskje korte ned ventetiden til psykolog. De gangene fastlegen har tatt MADRS-test på meg har jeg måttet spørre etter det, riktignok.

Anonymkode: 290e5...07a

Skrevet

Er sterk psykisk, men har opplevd alt for mye negativt på kort tid, livet går liksom ikke min vei i det hele tatt. Har prøvd å snakke med noen om det, men blir ikke helt forstått-eller, de bryr seg ikke.

Har vært for snill, ikke gitt beskjed.

I tillegg var det reaksjonen til legen, og nå ser jeg bare en mørk fremtid, ligger med hjerteklapp hver dag før jeg skal sovne. Var så glad før. 

Finnes det normale, gode arbeidsplasser med gode miljøer? 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan la du frem dette til legen? Som at du mener at du selv er psykopat? Eller at tidligere sjef/kolleger er det? Skjønner ikke helt hva du mener med psykopatiske trekk.

Leit å høre at du ikke har det bra :( Vil tro at legen kan foreta en forhåndsutrededning for depresjon via feks en MADRS-test, det kan kanskje korte ned ventetiden til psykolog. De gangene fastlegen har tatt MADRS-test på meg har jeg måttet spørre etter det, riktignok.

Anonymkode: 290e5...07a

Nei, jeg er ingen psykopat.

Men vedkommende har psykopatiske trekk.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I mitt forrige jobbforhold ( varte over mange år ). Opplevde jeg ukentlig mobbing, ble sett på som en trussel og utsatt for mye vonde opplevelser.

Les- spurt direkte om mine seksuelle vaner på møte, ble slengt stygge blikk til, kjeftet på ( ofte over hode på andre ) ledd av, fikk skylden for det meste, snakket over hodet på meg om hvor dårlig jeg var og alt jeg ikke hadde, i tillegg ble jeg skjelt ut.

Når jeg begynte å gi beskjed, fikk jeg høre det var min egen feil.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sterk psykisk, men har opplevd alt for mye negativt på kort tid, livet går liksom ikke min vei i det hele tatt. Har prøvd å snakke med noen om det, men blir ikke helt forstått-eller, de bryr seg ikke.

Har vært for snill, ikke gitt beskjed.

Dette er ikke for å være slem mot deg, men det virker som du dytter veldig mye over på andre. Hvis alle i livet ditt oppfører seg dårlig mot deg så er det faktisk noen ganger ikke hele verden det er noe galt med, men kanskje deg selv. 

Uansett, om det er som du sier så er veien klar: Bytt lege, få deg ny jobb, gå til en ny psykolog og bytt vennekrets. 

Anonymkode: 6b1a8...31f

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke for å være slem mot deg, men det virker som du dytter veldig mye over på andre. Hvis alle i livet ditt oppfører seg dårlig mot deg så er det faktisk noen ganger ikke hele verden det er noe galt med, men kanskje deg selv. 

Uansett, om det er som du sier så er veien klar: Bytt lege, få deg ny jobb, gå til en ny psykolog og bytt vennekrets. 

Jeg er fult klar over det, har gått i meg selv for å se om det er meg som er problemet. Men nei, det er faktisk ikke tilfelle her. Gjør minst mulig av meg, har ikke satt grenser tidlig nok.

Mange damer i yrkeslivet har vært litt etter meg, og den siste jeg snakket om snakkert i 3 person at jeg i mitt perfekte liv.. det er ondskap, og nei- det er ikke min feil.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forteller om alvorlige forhold, hvorfor skal det være min feil og bli mobbet, spurt ut om seksuelle forhold eller ledd av? 

Jeg har vært i arbeidslivet tidligere, og har faktisk ikke opplevd det så ille som denne gangen, mange folk har løpt derfra FØR prøvetiden var over, skulle gjort det selv.

Blir helt oppgitt, derfor jeg ikke tød fortelle noen dette i RL- de vinkler det over på at det er DIN feil.

NEI, det er IKKE min feil!!

Skrevet

Man må være en hard person i dagens samfunn og arbeidsliv, hvis ikke blir man tråkket på, så enkelt er det på godt og vondt. Men du må fokusere på at du tross alt har kommet deg vekk derfra, og at det derfor ikke er noe som angår deg lenger (med mindre noen av dine tidligere kolleger forsøker å angripe deg ennå på noe vis, da skal du svare på det knallhardt og uten nåde).

Og ja, det er tøft å forsvare seg eller børste av seg tidligere vonde opplevelser. Men det er helt nødvendig, i dagens samfunn så er det den sterkeste som overlever, den sterkestes rett. I fremtiden skal du derfor si til deg selv at du forsvarer deg med alle midler om nødvendig. (også selv om det går ut på å tråkke ned angriperen)

Anonymkode: 0368e...f08

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må være en hard person i dagens samfunn og arbeidsliv, hvis ikke blir man tråkket på, så enkelt er det på godt og vondt. Men du må fokusere på at du tross alt har kommet deg vekk derfra, og at det derfor ikke er noe som angår deg lenger (med mindre noen av dine tidligere kolleger forsøker å angripe deg ennå på noe vis, da skal du svare på det knallhardt og uten nåde).

Og ja, det er tøft å forsvare seg eller børste av seg tidligere vonde opplevelser. Men det er helt nødvendig, i dagens samfunn så er det den sterkeste som overlever, den sterkestes rett. I fremtiden skal du derfor si til deg selv at du forsvarer deg med alle midler om nødvendig. (også selv om det går ut på å tråkke ned angriperen)

Anonymkode: 0368e...f08

Jeg vet, men det ligger ikke i meg og tråkke på andre for egen vinning.

Jeg har intigritet, stolthet og et godt hjerte.

Skrevet

Ta deg et par timer hos psykolog og få snakket gjennom ting, så slipper du å gnage på det til dagen. 

Anonymkode: 0a94e...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...