Gå til innhold

Fikk kjeft av en sur "kollega" i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arg! Har irritert meg i hele dag og har behov for å få det ut! Kan jeg få lov å bruke dere KG-ere til å syte og klage litt?

Tar sjansen: Jeg har noen faste kontordager i uken, resten av tiden er jeg på oppdrag ute. Det samme gjelder mine kolleger og vi deler kontorer da vi ikke har nok plass til at alle kan ha et hver. Noen ganger er vi likevel for mange på kontoret samtidig, da kan vi bruke kontorer i etasjen over. Der jobber administrasjonen vår, det vil si alle de merkantile. Der er det noen kontorer som ikke har eier og som vi andre kan benytte ved behov. Vi jobber alle i det offentlige og i det samme systemet, altså egentlig ikke noe "mitt og vårt". Om jeg drikker en kopp kaffe her eller der går av akkurat samme budsjett.

Det er sjelden jeg trenger å låne kontor, forsøker egentlig å unngå det. Har alltid tenkt at de damene som jobber der (det er kun damer og snittalderen er ganske så høy) er litt småsure mot oss fra fagavdelingen/konsulentavdelingen. Men når vi har kurs / holder kurs eller har møter, så er vi også i overetasjen der de merkantile sitter, så jeg er der omtrent ukentlig og på hils med alle som jobber der. Og jeg oppfører meg alltid hyggelig (syntes jeg selv i hvert fall) hilser, rydder etter meg osv.

I dag skulle jeg på et kurs som skulle begynne klokken ni. Jeg var tidlig ute, for jeg hadde noen jobbmail jeg ønsket å svare på før kurset begynte. Var vel på kontoret ca 7. Fant meg et lånekontor som jeg aldri har brukt før, satt meg ned, logget på og svarte på mail. Rigget meg ikke til med stæsj på pulten, slo kun på PC. Satt med ryggen til døråpningen og skvatt skikkelig da en HØY damestemme plutselig sa: hallo, sitter du her?? du kan ikke sitte her! Det er jeg som skal sitte her i dag! Hun var skikkelig høylydt og sint i stemmen. Jeg sa, helt rolig og hyggelig "beklager, jeg skulle bare sjekke noen mail og det var ingen her. Jeg logger av med en gang, beklager så mye". Hun fortsatte " ja,, du kan ikke bare komme her og ta et kontor. Dette er reservert. Du kan ikke ta reserverte kontorer, det går bare ikke an."

"Beklager " sa jeg igjen, "jeg flytter meg, skulle bare sjekke et par mail før det kom noen".

Hun gjentok seg selv et par tre ganger, før det gikk over til surmuling og mumling.

Grrr!

Jeg burde sikkert sett at hun hadde satt opp en reservasjon på konordøren, men ærlig talt. Det tok meg ett minutt å logge av og å komme meg ut døren (kunne tatt ett minutt hvis ikke jeg ble stående og unnskylde meg).

Jeg hadde innmari lyst å svare henne, men bet det i meg. Har heller ikke lyst å beklage meg til noen kolleger, da det fort blir litt sånn sladdersnakkis av det og dermed dårlig stemning.

Men. Forbanna drittkjerriing! Så utrolig unødvendig å kjefte folk huden full tidlig på morgenen for ingenting!

Sånn. Takk. Det var godt å få det ut!

Anonymkode: 0f7f8...d9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Christina146
Skrevet

Hun overreagerte voldsomt, kanskje hun var skikkelig morgengretten?:fnise:

Skrevet

Dette er vel en enkel praktisk sak. Jeg jobber også i et kontorlandskap, og det står på døren om rommet er reservert. Kanskje trenger dere noe liknende, så man kan sjekke på forhånd om rommet er ledig?

Anonymkode: 6afdd...287

• Liker 1
Skrevet

Shit happpens, ikke la det ligge for langt inne. Folk sier mye rart uten å tenke seg godt nok over det. Av og til kan jeg også være veldig rett fram uten å mene noe vondt, men har lært å være mer obs på slikt. Når jeg føler at noen har vært veldig 'aggresiv' i tonen, så går det fort i "tell ned fra 10, pust, pust, Pust!"  :P

Må være jævlig godt å endelig få det ut :)

• Liker 1
Skrevet

Takk :)

Jeg har gnagd på dette i hele dag. Skikkelig teit,men jeg tror jeg har følt meg så innmari dårlig behandlet og jeg kan ikke si noe mer om det, syntes jeg. Må jo bare koste det av meg, det er jo ikke noe viktig. Bare så utrolig unødvendig å behandle folk på sin vei slik.

Fikk meg til å tenke på Løgstrups " Du har aldri med et annet menneske å gjøre uten å holde en bit av dets liv i din hånd".

*filosofisk*

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Skjønner at det var irriterende,

men dere jobber i offentlig sektor, Ok..?  Tenk deg stakkars Gerd som reserverte dette kontoret for tre uker siden, endelig skulle hun få smake litt på hva offentlig sektor har å tilby av frynsegoder; et lite hjørnekontor som deles på rundgang som bygdas største flyfille. Gerd har sikkert gleda seg lenge til denne dagen; endelig skulle hun få fri fra Laila som hele tiden syter over de personlige problemene sine, og slippe unna Hovne Helen (som alltid reserverer det gode kontoret lenge før de andre!!)  Eldre kvinner i offentlig sektor er som noen utsulta rovdyr i en døende jungel. Det er knapt med goder å dele på. Du må bare ha medlidenhet med dem. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel en enkel praktisk sak. Jeg jobber også i et kontorlandskap, og det står på døren om rommet er reservert. Kanskje trenger dere noe liknende, så man kan sjekke på forhånd om rommet er ledig?

Anonymkode: 6afdd...287

Hun hadde sikkert reservert det, og det var min feil at jeg satt meg ned der uten å sjekke. Men arbeidstiden til folka der er fra åtte, jeg var der syv. Det var ikke en levende sjel der da jeg kom. Og der er vel normal folkeskikk å påpeke ting høflig? Jeg legger meg flat for at jeg rappa kontoret hennes, hadde aldri kranglet på det og var klar for å forlate åstedet på et nanosekund.

Skrevet
3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Skjønner at det var irriterende,

men dere jobber i offentlig sektor, Ok..?  Tenk deg stakkars Gerd som reserverte dette kontoret for tre uker siden, endelig skulle hun få smake litt på hva offentlig sektor har å tilby av frynsegoder; et lite hjørnekontor som deles på rundgang som bygdas største flyfille. Gerd har sikkert gleda seg lenge til denne dagen; endelig skulle hun få fri fra Laila som hele tiden syter over de personlige problemene sine, og slippe unna Hovne Helen (som alltid reserverer det gode kontoret lenge før de andre!!)  Eldre kvinner i offentlig sektor er som noen utsulta rovdyr i en døende jungel. Det er knapt med goder å dele på. Du må bare ha medlidenhet med dem. 

Haha! Nå lo jeg høyt her.

TS!

Skrevet

Det er også unødvendig å være i veien for folk. Hva skulle hun si da? Banke forsiktig på og spørre om hun kunne forstyrre deg litt? 

Anonymkode: 1ac98...f74

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

Haha! Godt du fikk blåst ut! Drittkjerring ass. :fnise::klem: 

Skrevet

Hun trodde sikkert du var en av dem som ser skiltet men som driter i det, fordi man "skal bare". Du gjorde det jo ikke med vilje så hun overreagerte, men om du heller hadde sagt som sant var, a du ikke hadde sett skilte/lappen, hadde hun kanskje vært mindre sur. 

Anonymkode: 704e5...3cb

Skrevet

Tja. Lett å bli irritert der og da. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også unødvendig å være i veien for folk. Hva skulle hun si da? Banke forsiktig på og spørre om hun kunne forstyrre deg litt? 

Et "hei, sitter du her? Jeg har resvert dette kontoret i dag" i normal tone hadde funket på meg. Jeg hadde straks reist meg, beklaget og gått ut.

Hadde jeg derimot nektet å gå kunne hun jo tatt frem kruttet. Men ærlig talt, begynn med å snakke med folk som om de er venner, ikke fiender.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hei, jeg har reservert dette kontoret. Er det lenge til du er ferdig?"

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun trodde sikkert du var en av dem som ser skiltet men som driter i det, fordi man "skal bare". Du gjorde det jo ikke med vilje så hun overreagerte, men om du heller hadde sagt som sant var, a du ikke hadde sett skilte/lappen, hadde hun kanskje vært mindre sur. 

Anonymkode: 704e5...3cb

Jeg sa faktisk det også. At jeg ikke hadde sett reservasjonen og at jeg tenkte det var ok siden jeg var der før alle andre. Men jeg tror ærlig talt ikke hun hørte meg en gang, hun bare kjeftet.

Men min feil som tok kontoret, jeg tar den. Legger meg flat for den. Men denne kjeftingen... *sukk*

• Liker 2
Skrevet

Takk dere! Humøret er stigende, det var godt å få det ut.

Nå må jeg legge meg, slik at ikke JEG kommer på kontoret og er sur drittkjerring i morgen tidlig. :fnise:

TS

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun ble litt i overkant sur, men når folk er trøtte og slitne må det være lov en sjelden gang også. Det jeg stusser mest over er at du fremdeles irriterer deg over dette så mange timer etterpå?!

Anonymkode: de90e...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...